Dar nepasibaigus šių metų kruiziniam sezonui, jau suformuotas 2024-ųjų į Klaipėdą planuojančių atvykti keleivinių laivų sąrašas. Lainerių turėtų būti daugiau nei šiemet. Penki laivai pas mus turėtų apsilankyti pirmąkart.
Kruizinių kompanijų komerciniai planai artimiausiems trejiems metams optimistiniai – vien kitąmet į Klaipėdą užsiregistravo atplaukti daugiau nei pusšimtis turistinių lainerių. Šiųmetis kruizinių laivų sezonas uostamiestyje buvo trumpiausias per visą laivybos istoriją – sulaukta vos dviejų turistinių laivų.
Per savaitę viešnages į Klaipėdą šį sezoną atšaukė dar penki kruiziniai laivai. Iš suplanuotų 50 vizitų jų jau atsisakė 15 keleivinių lainerių. Tikėtina, kad pirmieji kruiziniai laivai į uostamiestį atplauks galbūt tik rugpjūčio ar rugsėjo mėnesiais.
Per beveik tris savaites savo šio sezono viešnages į Klaipėdą atšaukė dar šeši kruiziniai laivai. Iš suplanuotų penkiasdešimties vizitų jų jau atsisakė penkiolika keleivinių lainerių. Neatmetama, kad svečių sąrašas dar sumažės.
Panašu, ir šiemet Klaipėda gali nesulaukti keleivinių laivų. Pranešta, kad pirmasis šį sezoną į uostamiestį turistus turėjęs atplukdyti britų laivas „Spirit of Adventure“ neatvyks. Iš viso iš suplanuotų penkiasdešimties jau atšaukti devyni vizitai.
Šių metų kruizinių lainerių sezonui žlugus dėl pasaulinės koronaviruso pandemijos, laivybos kompanijos, regis, tikisi atsigriebti kitąmet. Šiai vilčiai pagrindo suteikia pradėta vakcinacija. Vis dėlto, nors 2021-aisiais į Klaipėdą atplaukti užsiregistravo 55 laineriai, manoma, kad jų gali būti perpus mažiau.
Šių metų kruizinių lainerių sezonui žlugus dėl pasaulinės pandemijos, laivybos kompanijos, regis, nenuleidžia rankų. Kitais metais į Klaipėdą atplaukti užsiregistravo jau 52 keleiviniai laineriai, o 2022-aisiais jau planuoja atvykti dešimt turistinių laivų.
Jei ne pasaulinė pandemija, į Klaipėdą poryt būtų atplaukęs kruizinis laineris "Aida Cara". Deja, visi penki jo vizitai atšaukti, kaip ir dar keliasdešimties kitų keleivinių lainerių viešnagės. Tačiau kruizinio šių metų sezono laidoti dar neketinama.
Jau antram „Boeing 737 MAX 8“ modelio lėktuvui sudužus per trumpesnį nei pusmečio laikotarpį panašiomis aplinkybėmis – praėjus nedaug laiko po pakilimo – ir žuvus visiems jais skridusiems žmonėms kyla naujų klausimų apie šio tipo lainerių, labai svarbių JAV aviacijos milžinės ateities planams, saugumo.
JAV variklių gamintojas „Pratt & Whitney“ neatšaukė planų aprūpinti varikliais naujuosius Rusijos vidutinio nuotolio reisų keleivinius lėktuvus MS-21, pareiškė Rusijos valstybės korporacijos „Rostech“ vadovas Sergejus Čemezovas.