Trakų autobusų stoties rekonstrukcija stringa teismuose

  • Teksto dydis:

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais sudaryta nekilnojamojo turto (NT) mainų sutartis, pagal kurią numatyta rekonstruoti Trakų autobusų stotį, pripažinta negaliojančia.

Taip lapkričio 13 dieną nusprendė Vilniaus apygardos teismas, antrą kartą išnagrinėjęs prokurorų ieškinį. Anot teismo, mainų sutartyje numatytus rekonstrukcijos darbus „Trakų autobusai“ turėtų įsigyti skelbdama viešąjį pirkimą.

„Mainų sutarties sudarymo metu „Trakų autobusai“ buvo perkančioji organizacija, nes dalis jos veiklos skirta specialiai viešiesiems interesams tenkinti. Vien tai, kad atlikus rekonstrukciją, „Trakų autobusų“ pastato dalies vertė didėja, kad nebuvo gauta pretenzijų iš potencialių tiekėjų, kad investuotojui tenka visa rizika, susijusi su rekonstrukcija, nesudaro pagrindo šių darbų įsigijimui netaikyti Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų“, – rašoma nutartyje.

Teismas vertinimu, sutartyje numatytos NT mainų ir pastato rekonstrukcijos darbų sąlygos yra tarpusavyje itin glaudžiai susijusios, todėl su Viešųjų pirkimų įstatymo taikymu susijusios sandorio dalies neteisėtumas turi įtakos visai sutarčiai.

„Šiuo atveju nenustatyta, kad sutarties pripažinimas negaliojančia perkančiajai organizacijai sukeltų neproporcingų padarinių, apsunkintų jos funkcijų vykdymą, ar kad visuomenės intereso tenkinimas reikalautų ypatingos skubos“, – pabrėžiama nutartyje.

Teismas pripažino 2016 metais „Trasto“ ir „Trakų autobusų“ sudarytą mainų sutartį negaliojančia ir nurodė taikyti restituciją: D. Nedzinsko įmonei grąžinti sklypą Trakų Vytauto gatvėje, o savivaldybės bendrovei – dalį šioje gatvėje esančios autobusų stoties.

Teismo nutartį dar galima skųsti per 30 dienų Lietuvos apeliaciniam teismui.

Vilniaus apygardos teismas Vilniaus apygardos prokuratūros ieškinį nagrinėjo antrą kartą, po to, kai bylą jam birželį grąžino Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT). Anot LAT, teismai nevertino, ar „Trakų autobusai“ galėjo neskelbdama viešojo pirkimo gauti projektavimo ir rekonstrukcijos darbus.

Anksčiau Vilniaus apygardos teismas prokurorų ieškinį buvo tenkinęs, Lietuvos apeliacinis teismas – atmetęs.

Pagal sutartį, „Traukų autobusai“ perdavė „Trastui“ dalį Trakų autobusų stoties Vytauto gatvėje už toje pačioje gatvėje esantį „Trasto“ turimą 0,2 ha ploto sklypą. Sutarčiai tuomet pritarė Trakų rajono savivaldybės taryba.

D. Nedzinskas siekė atnaujinti seną Trakų autobusų stotį drauge įrengiant parduotuvę. „Trastas“ į naujos Trakų autobusų stoties ir „Rimi“ parduotuvės projektą žadėjo investuoti 3 mln. eurų. Teritorijoje esančius 1987 metais statytus pastatus planuota griauti ir vietoje jų iki 2018 metų pastatyti stoties ir 2 tūkst. kv. metrų ploto parduotuvės kompleksą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

asas

asas portretas
verkti reiktų nuo tokio gelbėjimo. Stotis kaip šikanas, politikai juk ja nesinaudoja, gali kapitalą krautis, vaizduodami rūpestį ir trukdydami projektui
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių