Švieslentės viešojo transporto stotelėse rodo tiesą. To reikėjo laukti ilgai. Bet buvo verta. Bent jau taip sakė V.Kudirkos stotelėje sutikta Julija.
Ji atėjo į stotelę, pakėlė galvą į viršų ir švieslentėje perskaičiusi, kad troleibusas į Saulėtekį pasirodys tik po dešimties minučių, nuskubėjo į netoliese esančią parduotuvę pirkti gaiviųjų gėrimų.
"Labai patogu, nereikia liesti ir sukioti to visų nučiupinėto tvarkaraščio. Viskas sukramtyta ir pateikta", – džiaugėsi Julija.
Tiesa, jos lauktas troleibusas atvyko ne visai pagal grafiką – dviem minutėmis paskubėjo. "Vadinasi, iki galo tuo, kas rašoma šviestentėje, pasitikėti negalima", – šokdama į troleibusą atsiduso mergina.
Dienraštis išsiaiškino, kad 70–80 proc. visos švieslentėje pateiktos informacijos yra tiksli ir rodo realų viešojo transporto atvykimo laiką. Atskirti pelus nuo grūdų nesunku – tereikia įsidėmėti spalvas ir tai, ką jos reiškia.
Jei skaičius, rodantis, po kiek laiko atvažiuos autobusas, yra baltos spalvos, reiškia, kad jo atvykimo laikas užprogramuotas iš anksto pagal tvarkaraštį. Vadinasi, autobusas gali įstrigti spūstyje, tačiau švieslentė to nepraneš, nes signalus siunčianti autobuso sistema streikuoja.
Jei minutės rašomos geltona spalva, autobusas atvyks laiku: tada, kada nurodyta. Jei netikėtai jam kas nors nutiks, minutės švieslentėje užsidegs raudonai. Tai reikš, kad autobuso atvykimas atidėtas. Jei autobusas sustos dėl gedimo, informacija apie šį maršrutą visai dings iš švieslentės ekrano.
"Sistema įdiegta jau visuose miesto autobusuose ir troleibusuose, tačiau kai kuriuose ji neveikia. Pavyzdžiui, sugedo kuri nors dalis ir dabar įrenginys taisomas garantiniame punkte. Be to, negalime atmesti ir žmogiškojo faktoriaus: vairuotojai kartais užmiršta sistemą įjungti. Tačiau artimiausiu metu trūkumai bus pašalinti ir švieslentėse vis daugės informacijos, rodančios realų transporto atvykimo laiką", – "Vilniaus dienai" aiškino savivaldybės Informacinių technologijų skyriaus vedėjas Rimvydas Jančiauskas.
Projektą kuruojančios savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" direktorius yra žadėjęs, kad viešojo transporto sistema ateityje veiks 99 proc. tikslumu.
Laukta ilgiau, nei planuota
Iš viso Vilniuje šiuo metu įrengta 40 švieslenčių. Kuriose stotelėse įrengti švieslentes, sprendė miesto savivaldybės, autobusų, troleibusų parkų ir "Susisiekimo paslaugų" specialistai. Kol kas švieslentės gali būti įdiegtos tik ten, kur yra troleibusų kontaktinis tinklas.
Švieslentės – tai E. bilieto projekto dalis. Visa e. bilieto ir su juo susijusios elektroninės infrastruktūros diegimo sostinėje kaina siekia 10 mln. litų. Iš jų švieslentėms įrengti atriekta 733 tūkst. litų.
Žadėta, kad švieslentės pradės veikti dar praėjusiais metais. Vėliau terminas buvo nukeltas į šių metų balandį, tačiau realiai jos darbą pradėjo šiomis dienomis. Kada sistema veiks visu pajėgumu, dar neaišku. Nepaisant iškilusių sunkumų, R.Jančiauskas sakė, kad pagal dešimtbalę sistemą šio projekto sudėtingumą vertina septynetu.
Naujausi komentarai