- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Beveik trečdalis Lietuvos įmonių pagal lengvųjų ir lengvųjų komercinių automobilių išmetamų teršalų kiekį vertinamos kaip itin teršiančios aplinką, ir tik dešimtadalis naudoja ypač mažos taršos transporto priemones.
Traktorių neįskaičiavo
Įmonių Žaliąjį indeksą paskelbė atvirų duomenų platforma "Abalt". Jis skaičiuojamas pagal bendrovių valdomo transporto parko taršumą.
Daugiausia aukščiausio Žaliojo indekso – mažiausiai taršaus A lygio – bendrovių dirba švietimo (17 proc.), finansų ir draudimo bei informacijos ir ryšių (po 14 proc.), profesinės, mokslinės ir techinės veiklos (13 proc.) sektoriuose.
Taršiausios – G indekso – bendrovės yra transporto ir saugojimo, nekilnojamojo turto (po 14 proc.), vandens tiekimo, nuotekų valymo, atliekų tvarkymo ir regeneravimo (13 proc.) sektoriuose.
Sunkusis krovininis, keleivių pervežimo ir žemės ūkio transportas neįtrauktas į skaičiavimus.
Elektriniai automobiliai sudaro vos 1 proc. viso lengvojo ir lengvojo komercinio transporto parko, juos savo veikloje naudoja vos keli šimtai Lietuvos įmonių.
Įvertins kitus parametrus
"Pandemija paskatino diskusijas apie verslo indėlį į aplinkos tausojimą. Kiekviena įmonė turėtų pradėtų nuo savęs – valdomo transporto parko, CO2 emisijos, eikvojamų vandens ar elektros išteklių, – sakė dr. Gerda Jurkonienė, "Abalt" vadovė. – Mes pagal "Regitros" atvirus duomenis apie transporto priemonių išmetamo CO2 kiekius suskaičiavome įmonių Žaliąjį indeksą – jų paliekamą pėdsaką aplinkai. Tikimės, kad mūsų institucijos ir verslas atvers vis daugiau ekologinių ir aplinkosaugos duomenų, tad esame suplanavę indeksą papildyti kitais parametrais."
"Anksčiau mūsų duomenų archyvu dalijomės tik su kitomis valstybės institucijomis, o šiuo metu atvėrėme jį visiems, – teigė "Regitros" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas. – Verslas gali analizuoti, daryti išvadas ir remdamasis faktais imtis naudingų sprendimų."
Įmonės, jau išbandžiusios elektromobilius, nebesvarsto į transporto parką grąžinti automobilių su vidaus degimo varikliais.
Stokoja motyvacijos
Pasak sumanių energetikos sprendimų bendrovės "Ignitis" e.mobilumo produkto vadovo Andriaus Šeršniovo, apie tvarumą transporto segmente vis dar galvoja nedidelė bendrovių dalis.
Viena priežasčių – informacijos apie elektromobilius, kaip galimą alternatyvą, trūkumas. Įmonių atstovai neretai mano, kad elektromobiliai ypač brangūs, viena įkrova žiemą nenuvažiuoja nė 100 km, o įkrauti elektromobilį užtrunka visą amžinybę. Tačiau tai nėra tiesa. Kasmet net ir biudžetinės klasės elektromobiliai pinga, didėja jų įkrovos greičiai ir nuvažiuojamas atstumas, gerėja įkrovos infrastruktūra.
Pasak A.Šeršniovo, įmonės, jau išbandžiusios elektromobilius, nebesvarsto į transporto parką grąžinti automobilių su vidaus degimo varikliais. Elektromobiliai – konkurencingesni, juos išlaikyti gerokai pigiau, mieste jiems leidžiama važiuoti A juosta, o stovėjimas viešose automobilių aikštelėse miestų centruose yra nemokamas.
Kita svarbi priežastis – nepakankama įmonių motyvacija.
"Jeigu įmonėms, naudojančioms transportą su vidaus degimo varikliais, būtų taikomi metiniai taršos mokesčiai, o elektromobiliai dėl fiskalinių priemonių kainuotų tiek pat arba net pigiau nei vidaus degimo variklį turintys automobiliai, įgyvendinus šį pokytį, vaizdas įmonių transporto parkuose pasikeistų negrįžtamai. Juk kiekvienas verslas detaliai skaičiuoja, todėl, atsiradus papildomų išlaidų, įmonės pradėtų ieškoti galimybių joms sumažinti", – komentavo "Ignitis" atstovas.
Be to, lėta elektromobilių plėtros priežastis – įkrovos infrastruktūra.
"Eksploatuojant elektromobilį pageidautina turėti ir nuosavą įkrovimo įrangą. Nors ją įrengti papildomai kainuoja, tačiau ši infrastruktūra įmonėms ilgainiui leistų sutaupyti nemažai lėšų", – sakė A.Šeršniovas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...