- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Greičio viršijimas vis dar sėja mirtis Lietuvos keliuose. Statistika rodo, kad kasmet dėl minėto Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo netenkama dešimčių gyvybių. Nelaimingus atsitikimus neretai nulemia vairuotojų atsargumo stoka.
Dėl kelių sutaupytų minučių žmonės savo ir aplinkinių gyvybes išmaino į dešimteriopai išaugančią riziką. Statistika verčia sunerimti: Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per šių metų sausį–liepą pareigūnai iš viso užfiksavo beveik 88 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Daugiau nei 39 tūkst. kartų greitis buvo viršytas 20–30 km/val., dar daugiau nei 33 tūkst. kartų greitis viršytas 10–20 km/val.
Kad greičio viršijimas kelia didžiulį pavojų eismo dalyviams, liudija ir avarijų statistika. Skaičiai rodo, kad sausį–rugsėjį 52 proc. eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, įvyko būtent dėl saugaus važiavimo greičio nepasirinkimo ar leistino greičio viršijimo.
Greičio viršijimą neretai bandoma pateisinti siekiu sutaupyti laiko. Vis dėlto, žvelgiant matematiškai, šis laiko sutaupymas, vertinant kylantį pavojų, neatrodo toks žymus. Užmiestyje, kur greitis 90 km/val., per valandą nuvažiuotume 90 km. Jei greitis viršijamas 10 km/val., tą patį atstumą nuvažiuotume tik 6 min. greičiau.
Panaši situacija galioja ir kalbant apie miesto gatves. Lietuvos didmiesčiuose įprastai šviesoforai sureguliuoti taip, kad veiktų vadinamoji žalioji šviesoforų banga. Tiesa, jos pranašumus galima išnaudoti tik tuomet, kai vairuotojas neviršija leistino greičio. Skubančiam vairuotojui, viršijančiam greitį, galbūt gali pasirodyti, kad jis važiuoja greičiau už kitus, bet iš tikrųjų galiausiai jis privažiuoja raudoną šviesoforo signalą ir jį paveja pavyzdingi eismo dalyviai.
Kuo didesnis transporto priemonės greitis, tuo vairuotojas turi mažiau laiko sustoti ir išvengti avarijos. Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos skaičiavimais, automobiliui, važiuojančiam 50 km/val. greičiu, visiškai sustoti reikia 13 m. Automobiliui, važiuojančiam 40 km/val. greičiu, – mažiau nei 8,5 m. Skirtumas labiau nei akivaizdus ir gali išgelbėti gyvybę. Analogiškai, važiuojant 110 km/val. greičiu, visiškai sustoti prireikia apie 95 m.
Bet to, skaičiuojama, kad vidutiniam greičiui padidėjus 1 km/val., avarijos rizika padidėja 3 proc., o tikimybė tokio eismo įvykio metu žūti išauga 4–5 proc. Greitis taip pat prisideda prie smūgio stiprumo. Žmogaus, kurio automobilio greitis smūgio metu yra 80 km/val., mirties tikimybė yra 20 kartų didesnė, nei esant 30 km/val. greičiui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...