- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Greičio viršijimas vis dar sėja mirtis Lietuvos keliuose. Statistika rodo, kad kasmet dėl minėto Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo netenkama dešimčių gyvybių. Nelaimingus atsitikimus neretai nulemia vairuotojų atsargumo stoka.
Dėl kelių sutaupytų minučių žmonės savo ir aplinkinių gyvybes išmaino į dešimteriopai išaugančią riziką. Statistika verčia sunerimti: Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per šių metų sausį–liepą pareigūnai iš viso užfiksavo beveik 88 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Daugiau nei 39 tūkst. kartų greitis buvo viršytas 20–30 km/val., dar daugiau nei 33 tūkst. kartų greitis viršytas 10–20 km/val.
Kad greičio viršijimas kelia didžiulį pavojų eismo dalyviams, liudija ir avarijų statistika. Skaičiai rodo, kad sausį–rugsėjį 52 proc. eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, įvyko būtent dėl saugaus važiavimo greičio nepasirinkimo ar leistino greičio viršijimo.
Greičio viršijimą neretai bandoma pateisinti siekiu sutaupyti laiko. Vis dėlto, žvelgiant matematiškai, šis laiko sutaupymas, vertinant kylantį pavojų, neatrodo toks žymus. Užmiestyje, kur greitis 90 km/val., per valandą nuvažiuotume 90 km. Jei greitis viršijamas 10 km/val., tą patį atstumą nuvažiuotume tik 6 min. greičiau.
Panaši situacija galioja ir kalbant apie miesto gatves. Lietuvos didmiesčiuose įprastai šviesoforai sureguliuoti taip, kad veiktų vadinamoji žalioji šviesoforų banga. Tiesa, jos pranašumus galima išnaudoti tik tuomet, kai vairuotojas neviršija leistino greičio. Skubančiam vairuotojui, viršijančiam greitį, galbūt gali pasirodyti, kad jis važiuoja greičiau už kitus, bet iš tikrųjų galiausiai jis privažiuoja raudoną šviesoforo signalą ir jį paveja pavyzdingi eismo dalyviai.
Kuo didesnis transporto priemonės greitis, tuo vairuotojas turi mažiau laiko sustoti ir išvengti avarijos. Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos skaičiavimais, automobiliui, važiuojančiam 50 km/val. greičiu, visiškai sustoti reikia 13 m. Automobiliui, važiuojančiam 40 km/val. greičiu, – mažiau nei 8,5 m. Skirtumas labiau nei akivaizdus ir gali išgelbėti gyvybę. Analogiškai, važiuojant 110 km/val. greičiu, visiškai sustoti prireikia apie 95 m.
Bet to, skaičiuojama, kad vidutiniam greičiui padidėjus 1 km/val., avarijos rizika padidėja 3 proc., o tikimybė tokio eismo įvykio metu žūti išauga 4–5 proc. Greitis taip pat prisideda prie smūgio stiprumo. Žmogaus, kurio automobilio greitis smūgio metu yra 80 km/val., mirties tikimybė yra 20 kartų didesnė, nei esant 30 km/val. greičiui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nuo gegužės – prievolė deklaruoti automobilio pardavimo sandorį5
Nuo gegužės pradeda veikti nauja apskaitos sistema – bus privaloma deklaruoti automobilio pardavimo sandorį, o kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė turės turėti unikalų savininko deklaravimo kodą, pranešė Vidaus reikalų ministe...
-
Lietuviams vis dar patraukliausi naudoti automobiliai – kaip juos pirkti protingai?2
Automobilius vis dar esame labiau linkę įsigyti antrinėje rinkoje, o ne pirkti naujus iš salonų. „Autoplius.lt“ ir „Regitros“ duomenimis, iš viso pernai šalyje užregistruota beveik 300 tūkst. naudotų automobi...
-
M. Skuodis: diskusijose dėl automobilių mokesčio svarbūs socialiniai aspektai1
Svarstant apie automobilių taršos mokesčio peržiūrą sutariama, kad reikia ieškoti paskatų gyventojams persėsti nuo taršių į mažiau taršius automobilius, tačiau taip pat svarbu įvertinti ir siūlomų pokyčių socialines ...
-
Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai4
Šį pavasarį Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai, kurie keliaus per daugelį šalies miestų. Pagrindinis pakartotinio važiavimo tikslas – atnaujinti Lietuvos miestų, kelių ir greitkelių vaizdu...
-
Seime – siūlymas šalinti iš kiemų nenaudojamus automobilius1
Daugiabučių kiemuose netrukus gali atsirasti daugiau vietos automobiliams – nuo 2022 metų siūloma įpareigoti savininkus bendro naudojimo vietose nelaikyti nenaudojamų automobilių. ...
-
Servisuose – dviračių bumas: stebina klientų klaidos ir kuriozai7
Saulutei vis labiau glostant gamtą ir praeivių skruostus, vis daugiau žmonių prisimena ramiai žiemojusius dviračius. Iš sandėliukų, garažų ir kitų užkaborių plieniniai žirgai suguža į dviračių servisus, kurie šiuo metu tiesiog u...
-
Motociklų karalystė kyla iš pelenų
"Mes pakilsime kaip feniksas", – po gaisro, sunaikinusio beveik 300 unikalių eksponatų, pareiškė Alpėse, prie Timelsjocho perėjos, įsikūrusio muziejaus "Top Mountain Crosspoint" vienas šeimininkų Albanas Scheiber...
-
Aplinkosaugininkai: neišmeskite senų padangų bet kur5
Šį sezoną naujas padangas montuojantys transporto priemonių savininkai senąsias turėtų utilizuoti, kaip pridera, o ne kaip kam šauna į galvą. ...
-
Tūkstantinė žala – dėl aplaidumo ar netyčia?
Plovykloje į šepetį įsisukęs prieš tai plauto automobilio valytuvas subraižo kėbulą, servise atliekant suvirinimo darbus dėl neišpilto kuro kyla gaisras. Retai, tačiau panašūs įvykiai nutinka tiek dėl žmogiškų k...
-
Lietuvos vairuotojai: keliuose elgiamasi kultūringiau1
Didžioji dalis šalies gyventojų bendrą vairavimo kultūrą vertina prasčiau nei asmeninę (atitinkamai 6,3 ir 8,2 balo dešimties balų skalėje), tačiau net 68 proc. apklaustųjų mano, kad eismo dalyvių kultūra Lietuvoje per pastaruosius ...