Vienas blogas pavyzdys – dėmė bendram įvaizdžiui Pereiti į pagrindinį turinį

Vienas blogas pavyzdys – dėmė bendram įvaizdžiui

2025-06-01 14:00
„Kauno diena“, BNS inf.

„Reikia važiuoti taip, kad nekiltų pavojus nei sau, nei kitiems“, – reziumavo Lietuvos policijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas Vytautas Grašys, dalydamasis mintimis apie motociklininkų elgesį gatvėse ir keliuose.

Eismas: anot V. Grašio, motociklininkams nedraudžiama važiuoti tarp žymėjimo juostų, bet negalima kirsti ištisinių linijų.
Eismas: anot V. Grašio, motociklininkams nedraudžiama važiuoti tarp žymėjimo juostų, bet negalima kirsti ištisinių linijų. / „Instagram“ asociatyvi nuotr.

Patirties poveikis

Diskusiją inicijavo konkurso „Metų motociklas“ organizatoriai.

V. Grašys išreiškė viltį, kad patyrę motociklininkai aktyviau imsis ugdyti jaunąją savo bendruomenės dalį. Jo teigimu, keliuose daugiau sezonų praleidusių bendraminčių pastabos daro kur kas didesnį poveikį nei policijos skiriamos baudos.

„Prisimenu neseną atvejį: viename renginyje jaunimas su motoroleriais pramogavo ne pačiais saugiausiais būdais, tačiau nė vienas šalia buvęs patyręs motociklininkas jų neįspėjo. Tokiose situacijose negalima užmerkti akių“, – teigė V. Grašys.

Pareigūnas taip pat nesutinka su dažnai kartojamu teiginiu, esą Lietuvoje nėra kur tobulinti ar atnaujinti vairavimo įgūdžių. Pasak jo, šalyje netrūksta puikiai tam pritaikytų autodromų ir uždarų trasų, o ateityje galimybes dar labiau išplės Jonavos rajone planuojamas kompleksas.

Nardyti galima?

Kiekvienas sezonas motociklininkams suteikia galimybę iš naujo parodyti savo veidą – tiek iš gerosios, tiek iš blogosios pusės.

V. Grašys pabrėžė, kad transporto sraute didžiuliu greičiu skriejantis, tarp automobilių be atodairos nardantis ar besiblaškantis motociklininkas niekada nesulauks kitų eismo dalyvių pagarbos.

Dažnas jaunuolis, pirmą kartą sėdęs prie motociklo vairo, nori pademonstruoti šaunumą.

„Ką apie tokį motociklininką pagalvos automobilio vairuotojas? Greičiausiai, kad jis – paprasčiausias chuliganas. Vieno blogo pavyzdžio pakanka, kad susiformuotų išankstinė nuostata: visi motociklininkai – neatsakingi ir neverti pagarbos. Tokiu atveju vairuotojas, tikėtina, nepraleis motociklininko sankryžoje, – aiškino policijos atstovas. – Tai nereiškia, kad motociklininkams draudžiama važiuoti tarp juostų, svarbiausia – tai daryti atsakingai, neskubant ir nekertant ištisinių linijų.“

Tolerancijos neturėtų būti, kai matomas įtartinas, įžūlus ar pavojingas elgesys kelyje – apie jį būtina pranešti policijai, nes toks žingsnis gali išgelbėti gyvybę.

Keleivis ir atsakomybė

„ARV-Auto“ vairavimo mokyklos instruktorius Edvardas Vanagas pastebėjo, kad keliolika ar net kelerius metus motociklus vairuojantys asmenys išsiugdo visai kitokį požiūrį į eismo saugumą ir tampa gerokai atsargesni nei jaunieji jų kolegos.

Pasak specialisto, jei būtų fiksuojama statistika apie eismo įvykiuose nukentėjusių motociklininkų patirtį, brandūs vairuotojai joje beveik nefigūruotų.

„Dažniausiai į pavojingas situacijas patenka visai jauni arba neseniai A kategoriją įgiję motociklininkai. Iš dalies tai lemia žmogiškoji psichologija: pirmą kartą sėdus ant motociklo, dažnam norisi pademonstruoti šaunumą, atkreipti dėmesį“, – sakė diskusijos dalyvis.

Dar viena opi problema, anot E. Vanago, – jaunų motociklininkų noras vežti keleivius. Šio įgūdžio vairavimo mokyklose nemokoma, nes, pasak instruktoriaus, niekas nenori prisiimti už tai atsakomybės. Jo svarbiausias patarimas: keleivį sodintis tik tada, kai jau esi tvirtai įvaldęs motociklą ir tik tuomet, jei keleivis išmano, kaip elgtis sėdint ant motociklo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų