- „Kauno dienos“, ltgcargo.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje.
Gamintojai – iš Ispanijos
Planuojama, kad elektrifikavus geležinkelio ruožą Vilnius–Klaipėda, tinkle bus naudojama iš atsinaujinančiųjų energijos išteklių pagaminta elektra, tad elektriniais lokomotyvais kroviniai bus gabenami į aplinką visiškai neišskiriant anglies dioksido.
Projekto vertė – 115,66 mln. eurų. Sutartyje, sudarytoje su Ispanijos gamintoja „Stadler Valencia“, numatyta galimybė pagal poreikį pagaminti dar septyniolika lokomotyvų ir jiems tiekti detales, teikti priežiūros paslaugas.
„Elektriniai lokomotyvai – svarbus žingsnis ne tik LTG grupės įgyvendinamoje geležinkelio elektrifikacijos programoje, tai – dar tvaresnio ir patikimesnio, krovinių pervežimo geležinkeliais pradžia. Naujieji lokomotyvai perveš krovinius tarp Vilniaus ir Klaipėdos – koridoriumi, kuriuo kasmet keliauja pusė visų Lietuvoje geležinkeliais gabenamų krovinių. Elektriniai lokomotyvai maždaug tris kartus efektyvesni nei dyzeliniai“, – sakė Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė.
Naujokai bus galingesni
Naujieji lokomotyvai bus rečiau remontuojami, nereikės skirti papildomai laiko degalams pildyti, tepalams keisti, o sunaudojama energija tiesiogiai priklausys nuo tempiamo krovinio svorio, skirtingai nei dyzeliniuose lokomotyvuose.
Be to, elektriniai lokomotyvai yra galingesni, tad vienu metu gali pervežti daugiau krovinių.
Sutartyje su „Stadler Valencia“ – galimybė pagaminti dar keliolika lokomotyvų.
„Dyzeliniai lokomotyvai iš esmės veikia kaip važiuojančios elektrinės: vidaus degimo variklis, varomas dyzelinu, suka elektros generatorių, kuris gamina elektros energiją ir tiekia ją riedmenis varantiems elektros traukos varikliams. Elektrinius lokomotyvus į priekį varo tiesiai iš kontaktinio tinklo gaunama elektra. Siekiant ją naudoti dar efektyviau, planuojama traukinio stabdymo metu susikaupusią energiją regeneruoti atgal į kontaktinį tinklą tolesniam naudojimui“, – paaiškino „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovas Audrius Pukas.
Oras bus švaresnis
LTG grupės įgyvendinamas geležinkelio elektrifikacijos projektas bus baigtas 2025-aisiais.
Jį įgyvendinus, elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis šalyje pasieks beveik 28 proc. visų geležinkelio kelių, o oro tarša sumažės 150 tūkst. t anglies dvideginio per metus.
Krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ – LTG grupės įmonė, šiuo metu tęsianti aktyvius integracijos ir plėtros Vakaruose veiksmus. „LTG Cargo“ yra įsteigusi ir valdo bendroves „LTG Cargo Polska“ Lenkijoje ir „LTG Cargo Ukraine“ Ukrainoje.
„LTG Cargo“ 2023 m. pervežė 27,2 mln. t krovinių. Bendrovės pajamos pernai siekė maždaug 286 mln. eurų, grynasis pelnas – 17,5 mln. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius1
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai2
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...
-
Kondratovičius stabdys sprendimą atsisakyti vairavimo egzamino rusų kalba6
Naujasis vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius stabdys savo pirmtakės įsakymą, kad nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje būtų galima laikyti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos Sąjungos (ES) kalbomis. ...
-
„Nissan“ ir „Honda“ derėsis dėl kompanijų apjungimo1
Japonijos automobilių pramonės milžinės „Nissan Motor“ ir „Honda Motor“ pradės derybas dėl susivienijimo, kurio tikslas – rimtesnis konkuravimas su „Tesla“ ir kitais elektromobilių gamintojais, trečiadienį pas...
-
„Via Lietuva“ pranešė, kada bus atnaujintas eismas Trakų viaduku
Trečiadienio popietę bus atnaujintas eismas kelyje nuo Vilniaus į Trakus esančiu kapitaliai suremontuotu viaduku. ...