Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai

  • Teksto dydis:

Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje.

Gamintojai – iš Ispanijos

Planuojama, kad elektrifikavus geležinkelio ruožą Vilnius–Klaipėda, tinkle bus naudojama iš atsinaujinančiųjų energijos išteklių pagaminta elektra, tad elektriniais lokomotyvais kroviniai bus gabenami į aplinką visiškai neišskiriant anglies dioksido.

Projekto vertė – 115,66 mln. eurų. Sutartyje, sudarytoje su Ispanijos gamintoja „Stadler Valencia“, numatyta galimybė pagal poreikį pagaminti dar septyniolika lokomotyvų ir jiems tiekti detales, teikti priežiūros paslaugas.

„Elektriniai lokomotyvai – svarbus žingsnis ne tik LTG grupės įgyvendinamoje geležinkelio elektrifikacijos programoje, tai – dar tvaresnio ir patikimesnio, krovinių pervežimo geležinkeliais pradžia. Naujieji lokomotyvai perveš krovinius tarp Vilniaus ir Klaipėdos – koridoriumi, kuriuo kasmet keliauja pusė visų Lietuvoje geležinkeliais gabenamų krovinių. Elektriniai lokomotyvai maždaug tris kartus efektyvesni nei dyzeliniai“, – sakė Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė.

Naujokai bus galingesni

Naujieji lokomotyvai bus rečiau remontuojami, nereikės skirti papildomai laiko degalams pildyti, tepalams keisti, o sunaudojama energija tiesiogiai priklausys nuo tempiamo krovinio svorio, skirtingai nei dyzeliniuose lokomotyvuose.

Be to, elektriniai lokomotyvai yra galingesni, tad vienu metu gali pervežti daugiau krovinių.

Sutartyje su „Stadler Valencia“ – galimybė pagaminti dar keliolika lokomotyvų.

„Dyzeliniai lokomotyvai iš esmės veikia kaip važiuojančios elektrinės: vidaus degimo variklis, varomas dyzelinu, suka elektros generatorių, kuris gamina elektros energiją ir tiekia ją riedmenis varantiems elektros traukos varikliams. Elektrinius lokomotyvus į priekį varo tiesiai iš kontaktinio tinklo gaunama elektra. Siekiant ją naudoti dar efektyviau, planuojama traukinio stabdymo metu susikaupusią energiją regeneruoti atgal į kontaktinį tinklą tolesniam naudojimui“, – paaiškino „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovas Audrius Pukas.

Oras bus švaresnis

LTG grupės įgyvendinamas geležinkelio elektrifikacijos projektas bus baigtas 2025-aisiais.

Jį įgyvendinus, elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis šalyje pasieks beveik 28 proc. visų geležinkelio kelių, o oro tarša sumažės 150 tūkst. t anglies dvideginio per metus.

Krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ – LTG grupės įmonė, šiuo metu tęsianti aktyvius integracijos ir plėtros Vakaruose veiksmus. „LTG Cargo“ yra įsteigusi ir valdo bendroves „LTG Cargo Polska“ Lenkijoje ir „LTG Cargo Ukraine“ Ukrainoje.

„LTG Cargo“ 2023 m. pervežė 27,2 mln. t krovinių. Bendrovės pajamos pernai siekė maždaug 286 mln. eurų, grynasis pelnas – 17,5 mln. eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
pinigai i bala ir tiek

1 lokomotyvas - pusė patrankėlės

1 lokomotyvas - pusė patrankėlės portretas
Už 390 mln. nupirko 88 vnt. 1 Vnt- 4 mln. Kasčiūnas Dabar pirks 27 patrankėles už 370 MILIJONŲ. Trigubai brangiau!!! Paauglių lygio žaisliukų. Auksinė afera ar ne? Du šimtai Milijonų daugiau. Kodėl? Ar Lietuviai nesupranta? Kodėl už kažkokį aštuonratį su patrankėle mokami už vieną 14 MILIJONŲ? Palyginimui- nauja 700 vietų mokykla Klaipėdoje kainavo - 20 milijonų. Ar 2 patrankėlės vertos Mokyklos? Ar taip leidžiami Lietuvos Biudžeto pinigai? Šakalienė Dabar pirks 44 tankelių už 2 MILIJARDUS. 1 tankelio kaina- 40 MILIJONŲ. Tai Kauno stadiono kaina!!! KAS TAI ??? PARAMAI Būstui JAUNOMS ŠEIMOMS PINIGŲ KELIŲ EURŲ NĖRA, BET GELEŽIUKAMS UŽ 2 MILIJARDUS YRA? KAS TAI???
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių