- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė tarpmiestinių autobusų vežėjų konkurso nuostatus ir 2022 m. planuoja jį įvykdyti.
Nerimas – nepagrįstas
Konkurencijos taryba šį konkursą vykdyti įpareigojo LTSA dar 2020-ųjų vasarą.
Projektas pateiktas šalies tarpmiestinių autobusų vežėjams, asociacijoms ir kitiems socialiniams partneriams.
"Nuo pirminio konkurso nuostatų projekto galutinis dokumentas pakito. Esminės sąlygos nesikeitė, tačiau į dalį tarpmiestinių autobusų vežėjų pasiūlymų buvo atsižvelgta. Tikimės, kad, įveikus visus iššūkius, kitais metais konkursas įvyks", – sakė Transporto veiklos skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas.
Planuojamu konkursu nesiekiama pertvarkyti šiuo metu vykdomų tarpmiestinių maršrutų.
"Visuomenę norime iš anksto nuraminti: tarpmiestiniai maršrutai, dėl kurių varžysis vežėjai, nesikeis. Baimė, kad dėl planuojamų pokyčių bus sudėtingiau keliauti, esą nebus kuo važiuoti, yra visiškai nepagrįsta. Pokyčiai orientuoti į tai, kad keleiviams keliauti būtų geriau, patogiau ir, tikėtina, pigiau", – akcentavo V.Čiškauskas.
Visuomenę norime iš anksto nuraminti: tarpmiestiniai maršrutai, dėl kurių varžysis vežėjai, nesikeis.
Atrankos – du etapai
Siekdama sumažinti administracinę naštą vežėjams, kurie ketina dalyvauti konkurse dėl teisės vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, LTSA konkursą suskirstė į du etapus.
Pirmiausia bus sudarytas potencialių vežėjų sąrašas, į jį bus įtraukti vežėjai, pateikę paraiškas, reikiamus dokumentus ir atitikę nustatytus minimalius atrankos kriterijus, tarp jų – tiek finansinių įsipareigojimų vykdymas, tiek įmonės ir jos vadovo reputacija.
Atsižvelgus į tarpmiestinių vežėjų pasiūlymą, nespėjusiesiems dalyvauti pirmame konkurso etape konkurso durys neužsidarys.
Nuostatuose patikslinta sąlyga, kad vežėjai, nesantys potencialių vežėjų sąraše, turės galimybę dalyvauti konkurse net ir paskelbus kvietimą teikti pasiūlymus tam tikrai maršrutų grupei.
Atsižvelgė į siūlymus
LTSA sudaryta komisija vežėjų pasiūlymus vertins atsižvelgdama į keturis kriterijus, kurie orientuoti į klientą: autobuso pagaminimo metai, jo pritaikymas asmenims su individualiais poreikiais, turintiems klausos ir regos negalią, vežimo kaina bei klientų aptarnavimo kokybės standartas.
Po diskusijų su tarpmiestinių autobusų vežėjais buvo išskirti vertinimo balai pagal transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems rūšį – bus atskirai vertinamas autobuso pritaikymas regos, klausos ir riboto judumo negalią turintiems asmenims.
Palyginti su pirminiu konkurso nuostatų projektu, galutiniame variante konkurso dalyviams patikslintos subtiekėjų pasitelkimo sąlygos po sutarties sudarymo, potencialus vežėjas galės dalyvauti visuose kvietimuose teikti pasiūlymus į visas maršrutų grupes.
Potencialių vežėjų sąrašo galiojimas pratęsiamas iki penkerių metų – jis galios iki vežimo sutarčių galiojimo pabaigos, bet ne ilgiau kaip penkerius metus nuo kvietimo teikti paraiškas dalyvauti atrankoje paskelbimo dienos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„General Motors“ atsisako robotaksi projekto
JAV automobilių pramonės gigantas „General Motors“ paskelbė atsisakantis robotaksi kūrimo, kai praėjusiais metais plačiai nuskambėjęs incidentas pristabdė tokio projekto pažangą. ...
-
LEA: lapkritį šalyje įregistruoti 959 elektromobiliai1
Šių metų lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 959 elektromobiliai. Tai 50,8 proc. daugiau elektromobilių nei pernai lapkritį, tačiau 17,8 proc. mažiau nei šių metų spalį, skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Įvertino automobilius, pagerbė sportininkus
Asfaltu ir žvyrkeliais, purve ir poligone, lyjant, sningant ir šviečiant saulei – tokių išbandymų teko rinkimų „Metų automobilis“ dalyviams. Pergales šventė „Škoda“, „Renault“ ir &bdq...
-
LDK bajorų vargai šių laikų vairuotojams neįkandami4
Prasidėjus šalčiams dažnai piktinamės, kad žiema kelininkus užklupo netikėtai. Ypač žinant, kiek lėšų investuojama į kelių būklės priežiūrą. Tačiau dabartinę situaciją lyginant su praeities keliais ir transportu, šiuol...
-
Beveik 100 tūkst. gyventojų rizikuoja prarasti teisę vairuoti: nusižengusiųjų laukia baudos3
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir „Regitra“ primena vairuotojams pasitikrinti sveikatą iki 2025 m. sausio 1 d., nes to nepadariusiems būtų stabdoma teisė vairuoti. Šiandien to dar nėra padarę 98 tūkst. vairuotojų. ...
-
Kitąmet vairavimo egzaminą bus galima laikyti tik lietuvių arba oficialiomis ES kalbomis
Nuo kitų metų sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje bus galima laikyti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos Sąjungos (ES) kalbomis, tačiau išimtis bus taikoma ukrainiečiams, antradienį pranešė Vidaus reikalų ministerija (VRM). ...
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Įvardijo patikimiausius automobilius: trūkumų turi visi, bet kai kurie – mažiau1
Vokietijos techninės apžiūros asociacija (TÜV), remdamasi pastarųjų metų transporto priemonių patikrų rezultatais, įvardijo skirtingo amžiaus patikimiausius automobilius. ...
-
Paspirtukininkai – vis atsakingesni
Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad 85 proc. elektrinius paspirtukus vairuojančių asmenų žino apie prievolę laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), o 41 proc. dėvi apsaugos priemones. Šie skaičiai didesni nei prie&scaro...