Žurnalistų ralio „Lietuva 2008“ nugalėtoju tapo „Vilniaus dienos“ ekipažas
Šeštadienio vakare finišavusio tradicinio tarptautinio žurnalistų ralio „Lietuva 2008“ dalyviai turėjo progą savęs paklausti, ar tiki prietarais. Per tryliktą kartą rengtas lenktynes netikėtumų tykojo kiekviename žingsnyje. Be įprastų klaidų, kai sportininkai pasiklysta slalomo trasoje ar netiksliai šifruoja kelio knygos įrašus, šįkart netikėtai daug rūpesčių kilo keliaujant nuo vieno greičio ruožo prie kito.
Nesėkmių ruožas
Ralio organizatoriai buvo prižadėję, kad iš numatytų beveik 53 km šių lenktynių greičio ruožų tik 2 drieksis neasfaltuotais keliais. Patikrinti, kas kaip vairuoja žvyrkeliu, ir pasivaržyti dėl specialių „SEB lizingo“ prizų buvo nutarta greta Ukmergės esančioje „Versmės“ ralio trasoje. Nors čia žvyro ir molio mišinys buvo tvirtai suvoluotas ir sudžiūvęs, greitai važiuoti automobiliu, neturinčiu specialios variklio karterio apsaugos, buvo pavojinga. Kaip labai, savo kailiu patyrė vieni ralio lyderių – Vitoldo Miliaus ir Augustės Miliūtės ekipažas. Finišo liniją juodu kirto paskui save palikdami varvančios alyvos dryžį.
Dar daugiau įtampos varžybų dalyviai patyrė keliaudami iš Kazlų Rūdos miškuose esančio seno kariškių aerodromo į Kačerginės Nemuno žiedą. Prieš keletą savaičių ruošiant trasą tik vienas maždaug 600 m ruožas atrodė sunkiau įveikiamas standartiniais automobiliais dėl gausybės itin biraus smėlio. Tačiau pastarosiomis dienomis kepinusi saulė smėlio klampyne pavertė beveik 8 km ruožą, jame keletas priekinių varančiųjų ratų transmisiją turinčių mašinų pilvais arė gruntą ir vos galėjo pajudėti. Keletui ekipažų prireikė pašalinės pagalbos.
Didžiausia 13-ojo ralio bėda tykojo antrą varžybų dieną Širvintose. Važiuodami į šio miesto pakraštyje esančią aikštelę, kur turėjo vykti slalomo rungtis, „Lietuvos žinių“ žurnalistė Ilona Stankutė ir šturmanas Andrius Nikolaitis vienoje sankryžų nepraleido pagrindiniu keliu važiavusio visureigio. Po stipraus smūgio į kairį merginos vairuoto BMW 328 šoną abiem šio ekipažo dalyviams prireikė medikų pagalbos. Ilonai buvo sužalota koja, o Andrius patyrė smegenų sutrenkimą.
Tai pirmas rimtas incidentas per visą Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamų varžybų istoriją nuo 1996-ųjų. Guostis galima nebent tuo, kad renginį apdraudusi bendrovė „RESO Europa“ įsipareigojo atlyginti materialinius nuostolius.
Lyderiai nepasikeitė
Šiųmetėse lenktynėse nepasikeitė gerosios žurnalistų ralio tradicijos – iki paskutinio greičio ruožo išlieka intriga, kas susumavus visų etapų rezultatus taps atskirų klasių prizininkais. Antai galingiausių automobilių klasėje, kurių variklių darbinis tūris viršija 2,0 l, iki finišo likus dviem rungtims Ramūno Fetingio ir šturmanės Lauros Sondeckytės (juodu važiavo automobiliu „Seat Leon FR“ ) ekipažą ir jų artimiausius persekiotojus Jaceką Jureckį ir Arkadiuszią Raszewskį („Seat Leon Cupra“) skyrė vos pora sekundžių. Lenkijos žurnalistai buvo apdovanoti ir Lietuvos žurnalistų sąjungos prizu, skiriamu greičiausiam užsieniečių ekipažui.
Pirmą vietą šioje klasėje užėmė „Vilniaus dienos“ komanda – Renaldas Gabartas ir Vincas Gerdžiūnas. Važiuojant Kauno automobilių sporto klubo „Jutos Racing“ mechanikų paruoštu automobiliu „Volkswagen Golf GTI“ Kačerginės Nemuno žiedo ir Kazlų Rūdos aerodrome surengtuose etapuose jiedviem pavyko įgyti gana solidžią 35 sekundžių persvarą.
Silpniausius (iki 1,6 l darbinio tūrio) variklius turinčių automobilių klasėje triumfavęs Lino Butkaus ir Adomo Šablevičiaus ekipažas („Toyota Yaris T-Sport“) šeimyninį Valdo ir Pauliaus Valiukevičių ekipažą („Toyota Corolla“) po permainingos kovos aplenkė vos 4 sekundėmis.
Saugus jautėsi tik automobilių, kurių variklių darbinis tūris iki 2,0 l, klasėje lyderiavęs Dainius Leonavičius („Nissan Almera“). Padedamas šturmano pareigas ėjusios dukros Linos jis jau po pirmos varžybų dienos buvo įgijęs beveik dviejų minučių persvarą prieš Ukrainos garbę gynusio Olego Ziko ir Gintaro Mikalausko duetą („Opel Astra“). Beje, D.Leonavičius šiais metais iškovojo slalomo karaliaus vardą ir įspūdingą Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidento taurę.
Trečią vietą šioje klasėje užėmė automobiliu „Subaru Impreza“ važiavęs šeimyninis Artūro Pakėno ir Eidvilės Pakėnaitės duetas.
Lygių neturėjo ir svečių klasės atstovai Vytas Bilinskas bei Linas Gatautis. Maždaug 300 AG jų automobilis „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ tarp kitų ralio dalyvių atrodė kaip vilkas avių kaimenėje – tiksliai ir greitai važiavę vyrai laimėjo net 10-yje iš 19 greičio ruožų. Vienintelis su jais konkuruoti galėjęs Henriko Statkaus ir Jurijaus Basovo ekipažas važiavo tokiu pat „Mitsubishi Lancer Evo VIII“, tačiau milžiniškos galios išnaudoti nesugebėjo ir bendroje įskaitoje užėmė tik 20 vietą.
Labai svarbių asmenų klasėje sėkmė lydėjo „Subaru Imprezą“ vairavusius Paulių Sprindį ir Marių Užkuraitį. Juodu pranoko antrą vietą užėmusius Joną Urboną ir Ievą Čejauskienę („BMW Z4“) ir trečius likusius Mindaugą Rudį bei Viliją Džiovėnaitę („Honda Accord“).
Dyzelinių automobilių klasėje pranašumą įrodė „Formulės 1“ komentatorius Arūnas Volungevičius ir Ąžuolas Žadeika, vairavę „Renault Clio“. Antroje vietoje liko Valdas Juozas Vilūnas ir Laura Gervytė („Citroën C4“), o trečioje – Dainius Ožalas ir Kristina Ragauskienė („Opel Astra“).
Meistriškumas auga
Kaip ir ankstesniais metais, žurnalistų ralio dalyviams neleista susipažinti su trasa. Išimtis – tik Kazlų Rūdos miškuose įrengta beveik 5 km trasa, ją lenktynininkai įveikė važiuodami kolona paskui teisėjų automobilį.
Buvo šiek tiek būgštaujama, kad dėl tokių griežtų taisyklių ralio dalyviai netaptų savo pačių azarto aukomis (Nemuno žiede galingesnius automobilius vairavusieji įsibėgėdavo beveik iki 200 km/val.). Juolab kad čia lenktynės vyko karuselės principu. Tačiau dideliam organizatorių džiaugsmui visi trasoje jėgas išbandę žurnalistai rodė gebėjimą važiuoti ne tik greitai, bet ir saugiai. Dar daugiau, antrą kartą atlikdami tas pačias užduotis beveik visi ralio dalyviai pastebimai pagerindavo rezultatus.
Iš 34 startavusiųjų finišą pasiekė 32 ekipažai, šventinį vakarą jie pasidalijo solidžius varžybų rėmėjų prizus. Prie Panevėžio prekybos centro „Babilonas“ surengto slalomo nugalėtojams teko premium klasės „Continental“ padangų komplektas. „SEB lizingo“ vadovė Jūratė Nedzinskienė geriausiai „Versmės“ ralio ir kroso trasoje pasirodžiusiam ekipažui įteikė mokėjimo kortelės „Mano Visa“ ir piniginius prizus.
Bendrovės „Kauno grūdai“ vadovas Tautvydas Barštys apdovanojo greičiausius moterų ekipažus. Pirmą vietą užėmusios Gitana Bukauskienė ir Gitana Rimšaitė buvo pakviestos stebėti Švedijoje vykstančių „Porsche Carrera Cup Scandinavia“ etapo lenktynių.
„Toyotos Baltic AS“ visų keturių klasių prizininkai gavo dovanų itin originalius komandos „Toyota Formula 1“ firminius laikrodžius.
Naujausi komentarai