Vasarą rūpesčių automobiliu nemažėja

  • Teksto dydis:

Automobilį paruošti būtina kiekvienam sezonui – artėjant žiemai tai daugeliui atrodo savaime suprantama, tačiau vasarą į kai kuriuos procesus vairuotojai dar vis moja ranka.

Vis dėlto specialistai su jų argumentais nesutinka ir įspėja apie dėl tokio elgesio gresiančius padarinius.

"Automobilio paruošimas vasaros sezonui – daug nesudėtingų procedūrų, kurias reikėtų atlikti po šaltojo metų laikotarpio. Vis dėlto vairuotojai kartais dalį procedūrų praleidžia dėl laiko ar finansų trūkumo, o vėliau nukenčia dvigubai – dėl netikėtai nutrūkusios kelionės ar keliskart išaugusios remonto sąmatos. Mąstyti siūlau taip: jei automobilis naudojamas ištisus metus, tai ir jo priežiūrai skirti laiko reikia visais sezonais", – teigia Autoplius.lt portalo komunikacijos vadovas Matas Buzelis. Pirmiausia specialistas siūlo pasirūpinti, kad automobilis turėtų vasarines padangas. Į klausimą: "Ar tikrai vasarą reikia vasarinių padangų" geriausiai atsako nepriklausomi bandymai, o vieni išsamiausių yra atliekami Didžiojoje Britanijoje įkurtos "Tyre reviews" organizacijos.

Jei automobilis naudojamas ištisus metus, tai ir jo priežiūrai skirti laiko reikia visais sezonais.

Vienas naujausių "Tyre Reviews" testų – skirtingų tipų padangų palyginimas esant 15–18 laipsnių šilumai. Stabdant nuo 80 iki 8 km/val. ant šlapios kelio dangos vasarinėms padangoms užteko 33,97 m, žieminėms – 34,82 m, o universalioms – 35,54. Ant sausos kelio dangos skirtumai didesni – vasarinėmis padangomis apautą automobilį pristabdyti nuo 96 iki 8 km/val. pavyko nuvažiavus 36,2 m, universaliomis – 41,65, o žieminėmis – 42,92 m. Skirtumas tarp vasarinių ir žieminių padangų atrodo nedidelis – vos daugiau nei 6 m. Tačiau tai dviejų vidutinių pėsčiųjų perėjų plotis.

Saugumas nėra vienintelis argumentas, kodėl reikėtų naudoti vasarines padangas. Automobilis su jomis bus ekonomiškesnis nei su žieminėmis, važiuos tyliau, o pačios padangos dėvėsis lėčiau, todėl dviejų skirtingiems sezonams pritaikytų komplektų naudojimas pasiteisina ir finansine prasme. Skaičiuojama, jog automobilis su žieminėmis padangomis vartoja apie 10 proc. daugiau degalų nei vasarinėmis, o tai vieno sezono metu gali virsti šimtais eurų.

Artėjant vasarai, vien padangų pakeisti neužtenka – reikėtų skirti laiko ir dalį išlaidų numatyti kitiems būtiniems dalykams kaip valytuvai, langų plovimo skystis, aušinimo sistema, salono filtras.

"Nei į langų plovimo, nei į variklio aušinimo sistemas nereikėtų pilti vandens. Jis kalkėja ir dėl šios savybės sistemos gali būti užkimštos, sugesti siurbliai ir kitos dalys. Taip vieną kartą sutaupant kelis eurus, galima prisidaryti bėdų, kurios kainuos kelis šimtus", – aiškina M.Buzelis.

Tinkamai reikia pasirūpinti ir ventiliacija – pakeisti salono filtrą bei papildyti kondicionavimo sistemą šaltnešiu (freonu), atlikti jos dezinfekciją. Tai kelias dešimtis eurų kainuojantys dalykai, tačiau jų nepadarius, komfortiška kelionė gali baigtis pačiu netikėčiausiu metu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių