Taršos mokesčio išvengė mažuma

  • Teksto dydis:

Lietuvoje pradėjus taikyti registracijos mokestį lengviesiems automobiliams pagal jų išmetamą CO2 kiekį, jau galima matyti pirmąsias tendencijas.

Surinko 2,48 mln. eurų

"Regitros" duomenimis, per liepos mėnesį mokesčio už CO2 kiekį neprireikė mokėti 5 tūkst. automobilių savininkų.

Mokestis taikomas tik lengviesiems ir lengviesiems krovininiams automobiliams, kurių išmetamo CO2 kiekis viršija 130 g/km. Jį reikia sumokėti registruojant automobilį pirmą kartą (kai norima įregistruoti naują ar iš užsienio įvežtą automobilį), taip pat tais atvejais, kai keičiasi transporto priemonės valdytojas arba kai išregistruotas automobilis yra registruojamas pakartotinai.

Liepos mėnesį CO2 dydis buvo nustatytas iš viso 25,3 tūkst. naujų ir naudotų lengvųjų automobilių. Iš jų 20,3 tūkst. viršijo 130 g/km ribą, todėl mokestis buvo pritaikytas.

Surinkta apie 2,48 mln. eurų automobilių registracijos mokesčio. Jis iš karto pervestas į valstybės biudžetą.

Liepos mėnesį CO2 dydis buvo nustatytas iš viso 25,3 tūkst. naujų ir naudotų lengvųjų automobilių.

Ketvirto būdo neprireikė

Koks CO2 dydis nustatomas dažniausiai?

Registracijos metu automobilio CO2 dydis nustatomas įstatyme numatytais būdais, kurie yra taikomi tam tikra eiliškumo tvarka.

Pirmu būdu (iš pateiktų kilmės ir patvirtinimo dokumentų) CO2 kiekis buvo nustatomas dažniausiai – tai sudarė apie 67 proc. visų atvejų.

Antras būdas, kai naudojamas lygiavertės transporto priemonės CO2 dydis, taikytas kiek daugiau nei 2 proc. automobilių.

Trečias būdas, panaudojant formulę, buvo pritaikytas apie 31 proc. automobilių, o atvejų, kai reikėjo taikyti ketvirtą būdą (CO2 dydis apskaičiuojamas pagal formulę, į ją įvedus lygiaverčių automobilių techninius duomenis), nebuvo.

Dyzeliniai – taršesni

Tarp tų, kuriems mokestis taikytas, didžiausią grupę sudarė automobiliai, kurių išmetamas CO2 kiekis buvo nuo 151 iki 160 g/km.

Į šią grupę patenkančių automobilių registracijos mokestis, priklausomai nuo degalų rūšies, yra 40,5–90 eurų.

Tarp lengvųjų automobilių, kurių CO2 kiekis viršijo 130 g/km, dominavo su dyzeliniais varikliais (apie 65 proc.).


Šiame straipsnyje: taršos mokestisautomobiliaico2

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių