- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ekonomisto Žygimanto Maurico nuomone, elektromobilis gali tapti tikru rojumi ar pragaru, priklausomai nuo to, ar turite nuosavą įkrovimo stotelę, ar ne.
Išlaidų skirtumai
Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Ž. Mauricas socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo savo įžvalgomis ir skaičiavimais apie elektromobilių ir kitų automobilių pranašumus ir trūkumus.
Jo duomenimis, nuvažiuoti 100 km atstumą pigiausia – išleisime tik 2,5 euro – elektromobiliu, jeigu jis įkraunamas namuose, o elektra – biržos kaina.
4,2 euro – jeigu elektromobilį įkrausime namuose fiksuota elektros kaina, 7,6 euro – jeigu pasinaudosime viešosios stotelės lėto įkrovimo paslauga.
8,8 euro prireiks 100 km važiuojant dyzeliniu automobiliu, 10,5 euro – benzininiu.
11 eurų išleisime, jeigu elektromobilį įkrausime viešojoje stotelėje naudodamiesi greito įkrovimo paslauga.
Patogumai ir iššūkiai
„Turint nuosavą stotelę įkrovimo procesas – itin patogus. Be to, sutaupoma laiko (ir energijos), nes nereikia važiuoti į degalines – grįžus namo tiesiog pakanka įjungti kroviklį.
Neturint nuosavos stotelės įkrovimo procesas gali tapti nemenku iššūkiu, nes kiekvieną kartą reikia ieškoti viešos įkrovimo stotelės, o tai ne visada pavyksta (būna užimtos, neveikiančios, toli nuo namų).
Be to, nenumatytiems atvejams reikia pasilikti baterijos rezervą (10–20 proc.), o tai neleidžia visiškai išnaudoti jos talpos potencialo. Rimtas iššūkis – jei elektromobilio baterijos talpa nedidelė“, – dėstė Ž. Mauricas.
2024 m. birželio 1 d. duomenimis, Lietuvoje įregistruoti 22 853 M1 ir N1 klasių elektromobiliai.
Ekonomistas akcentavo, kad viešųjų įkrovimo stotelių elektros kaina yra žymiai didesnė nei nuosavų. Be to, kuo greitesnis viešųjų stotelių įkrovimo greitis – tuo didesnė kaina, tad kraunant elektromobilį greitojo įkrovimo stotelėse galutinė degalų kaina neretai tampa net didesnė nei benzininio ar dyzelinio automobilio, tad elektromobilio eksploatavimo kaštai išauga.
„Turint nuosavą įkrovimo stotelę ir kintamos kainos planą, iš Vilniaus į Klaipėdą galima nuvykti sumokėjus vos 8 eurus. Jei gyventojas turi nuosavą saulės elektrinę, kelionės kaina būna dar mažesnė“, – rašė Ž. Mauricas.
Sąlygos proveržiui
„Norint pasiekti elektromobilių plėtros proveržį, pirmiausia reikia sudaryti kuo palankesnes sąlygas nuosavoms įkrovimo stotelėms įrengti (namuose ir darbo vietose), taip pat nepamirštant ir viešųjų įkrovimo stotelių plėtros (nors prioritetas turi būti teikiamas nuosavoms stotelėms, nes vidutiniškai keturi iš penkių krovimų vyksta būtent jose).
Lietuvai tai, deja, nebus lengva užduotis, nes dėl sovietinio paveldo net 50 proc. Lietuvos gyventojų gyvena dideliuose daugiabučiuose, kuriuose dažnai net nesutvarkyta automobilių parkavimo sistema, nekalbant apie elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą.
Vilties teikia vis talpesnės baterijos, sumažinančios krovimų skaičių, stiprėjanti konkurencija tarp viešojo įkrovimo stotelių, augantis įkrovimo stotelių skaičius įmonėse ir technologiniai sprendimai“, – reziumavo ekonomistas.
Šiemet per sausį–gegužę Lietuvoje įregistruoti iš viso 766 elektromobiliai.
2024 m. birželio 1 d. pateiktais „Regitros“ duomenimis, mūsų šalyje įregistruoti 22 853 M1 ir N1 klasių elektromobiliai, iš jų 13 670 – grynieji elektromobiliai (BEV), 9 183 – iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV), 75 597 – hibridiniai (HEVs).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Keičiasi automobilio techninis pasas
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi. ...
-
Kelininkai: pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni1
Pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni, praneša Eismo informacijos centras. ...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Įspėja vairuotojus: taip sukčiaudami galite susitepti biografiją18
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl &sc...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai9
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Masalas kolekcininkams – svirtimi valdoma retenybė
Retų transporto priemonių gerbėjams aukcionas „Mecum“ siūlo du ypatingus automobilius – 1913-ųjų elektrinį „Waverly Model 93 Brougham“ ir 1957-ųjų rodsterį „Studebaker Golden Hawk Custom“. ...
-
Naujas dokumentas – su lietuvišku Vyčiu8
Liepos 1-ąją keisis transporto priemonės registracijos liudijimo forma: atsiras Lietuvos herbas – Vytis, nebeliks kelių neaktualių ir perteklinių duomenų. ...
-
Keistasis motorinas: valdžios eksperimentai pykdė vairuotojus13
Kas yra motorinas gerai nežino net techniką išmanantys ekspertai. Šis neįprastas automobilių kuras atsirado tarpukario Lietuvoje ir kėsinosi nukonkuruoti benziną ir kitas tradicines rūšis. Kodėl šis planas neišdegė i...
-
VW investuos 5 mlrd. dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“1
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ investuos 5 mlrd. JAV dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“ ir įsteigs su ja bendrą įmonę, kuri, kaip tikimasi, gamins abiejų jų naudojamas technologinę produ...
-
Kiniški elektromobiliai veržiasi į Lietuvos rinką: pigu, bet ar saugu?17
Už prekybą atsakingi Europos Sąjungos (ES) ir Kinijos pareigūnai savaitgalį surengė derybas dėl Briuselio planų padidinti tarifus Kinijos elektromobiliams. ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bu...