- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Negalią turintys vairuotojai ruošiami Valakupių reabilitacijos centre – ten jie įgauna tiek teorinių, tiek praktinių žinių. Apie vairavimą turint negalią ir taisykles pokalbis su Aidu ir Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vairavimo mokyklos koordinatore Lina.
– Aidai, tavo gyvenimas apsivertė 180 laipsnių. Ar pameni nelaimės dieną, momentą?
– Iš dalies pamenu, kad važinėjau su draugu motociklais, buvo vakaras, iki namų buvo likę 180 m, o vėliau prisimenu, kad atsikėliau po dviejų savaičių po komos.
– Su krosiniu motociklu trenkeisi į medį?
– Taip. Pirmą kartą vairavau krosinį motociklą, pasimokiau ir išvažiavau.
– Kaip tau atrodė, kokios gyvenimo alternatyvos – judėti toliau, pasiekti įprastas vietas, kaip gali atrodyti kasdienybė?
– Man gana pasisekė – liko sveikos rankos. Po avarijos, kai atsistačiau, visur judėjau vežimėliu ir tėvai padėdavo nuvažiuoti arba taksi. Tada pasiūlė išsilaikyti teises, nes prieš tai jų neturėjau, vyko kursai Kaune, ir per du mėnesiu dėl gerų instruktorių ir organizavimo pavyko išsilaikyti teises.
– Tavo automobilyje dirba rankos?
– Taip. Viską valdau rankomis – vairavimą, greitį.
Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vairavimo mokyklos koordinatorė Lina supažindino, kokia situacija, neįgaliesiems norint išsilaikyti vairavimo pažymėjimą: „Sudėtinga sistema. Problema, kad neįgaliųjų vairavimo mokymo prieinamumas yra labai ribotas. Lietuvos mastu neįgaliųjų vairavimo kaip ir niekas nerengia, išskyrus mūsų centrą, kadangi finansuoja Neįgaliųjų reikalų departamentas. Problema jau ne vienus metus net turintiems lengvesnę negalią, kuriems užtektų automatinės pavarų dėžės, bet problema, kad vairavimo mokyklos neapsiima mokyti neįgalių asmenų.“
– Tuoj bus ketveri metai, kai esu neįgaliojo vežimėlyje, o pats vairuoju trejus metus.
– Iš kur sužinojai apie neįgaliųjų vairavimo mokymus, kaip atrodė kursai?
– Lankiau treniruotes Valakupių reabilitacijos centre ir ten man viską paaiškino – kad vyksta neįgaliesiems skirti kursai, galima užsiregistruoti.
Lina toliau vardija problemas, su kuriomis susiduria neįgalieji.
– Dar didelė problema automobilio pritaikymas ir įsigijimas. Valstybė kompensuoja, bet tik tuomet, kai neįgalus asmuo įsigyja automobilį ir jį pritaiko. Neturint lėšų, neįsigysi.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kiek brangiau gali kainuoti toks automobilis nei įprastas?
– Labai skiriasi, priklauso nuo to, kokio pritaikymo reikia. Valstybė kompensuoja tik apie 2,5 tūkst. eurų ir tik kas šešerius metus.
– Man šie kursai labai svarbūs. Prieš avariją nebuvau automobilių entuziastas. Visur keliavau viešuoju transportu, pėsčiomis arba dviračiu. Tačiau dabar , kai esu neįgalus, man automobilis yra realiai išsigelbėjimas. Be jo negaliu normaliai niekur judėti.
– Koks neįgaliesiems pritaikytų automobilių pasirinkimas?
– Mano pirmas automobilis buvo už 600 eurų. Pavyko rasti Kaune, kas parduoda pritaikytą.
– Kaip automobilis valdomas?
– Rankinis valdymas. Spaudžiant pavarą į priekį – stabdo, atgal – gazuoja. Viena ranka ant vairo, kita – ant pavaros. Būna avarinių situacijų, bet ranka jau įpratusi, kad reikia greitai stabdyti. Kartais nuo įtemptų nervinių situacijų jaučiu kojų raumenų spazmus, todėl kartais pasimaišo po pedalais, bet tai nieko baisaus. Vairavimo egzamine buvo trys teoriniai klausimai, egzaminas vyko pritaikytame automobilyje.
Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vairavimo mokyklos koordinatorė Lina pažymi, kad neįgalieji susiduria su sunkumais ir dėl neįgaliųjų kodų pažymėjime: „Šiuo metu vis liberaliau žiūrima į vairuotojus, turinčius negalią, tačiau regionas, ypač kaimo vietovėse gyvenantiems sudėtinga, nes gydytojai žiūri skeptiškai. Taip pat yra neįgaliųjų kodų apribojimai, kurie įrašomi vairuotojų medicininėje pažymoje. Dažnai nurodoma, kad jie negali važiuoti automagistrale, nes labai didelis greitis. Gydytojams rekomenduojame skambinti mums ir diskutuojame. Jei laikausi vairuotojo pažymėjimą, eismo sąlygos visiems eismo dalyviams vienodos.“
– Poreikis yra visada. Neįgaliųjų atsiranda nemažai.
– Kokios būna grupės, kiek susirenka žmonių?
– Per metus numatyta paruošti 30 asmenų.
– Ar valstybė visiškai kompensuoja?
– Taip. Kompensuoja visus kursus – tiek teorijos mokymus, tiek praktinius variavimus. Prireikus, jei asmuo iš kito miesto, kompensuoja apgyvendinimo paslaugas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?13
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...