- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nyderlandų studentų komanda sukūrė elektrinę transporto priemonę, kuri buvo pagaminta tik iš perdirbtų atliekų. Elektromobilio gamybai buvo naudojamas ne tik perdirbtas plastikas iš vandenyno, bet ir buitinės atliekos. Tikimasi, kad šis eksperimentas paskatins automobilių pramonę panaudoti kuo daugiau perdirbtų medžiagų gamyboje.
Dviejų vietų elektromobilį „Luka“, galintį vienu įkrovimu nuvažiuoti 220 kilometrų ir pasiekti didžiausią 90 kilometrų per valandą greitį, sukūrė Olandijos Eindhoveno technikos universiteto studentai. Jie siekė parodyti naujoviškus būdus pramonei, kaip galima panaudoti 2,1 mlrd. tonų atliekų, kurias kasmet sukuria pasaulis.
Elektromobilio važiuoklė buvo pagaminta iš linų ir PET butelių, perdirbtų iš vandenyno. Automobilio vidui panaudotos nerūšiuotos buitinės atliekos, o jo išorei – kietas plastikas, paprastai naudojamas tokiuose gaminiuose kaip televizoriai ir kiti elektronikos prietaisai. Elektromobilio sėdynių pagalvėlės buvo pagamintos iš kokoso ir ašutų, o šoniniai ir galiniai langai – iš perdirbtų medžiagų. Transporto priemonės išskirtinė geltona spalva yra iš perdirbtų medžiagų, o ne dažų pagaminta folija.
Elektromobilis turi du variklius, sumontuotus po vieną ant kiekvienos ašies, o elektra vartojama iš šešių iš sugedusių transporto priemonių pašalintų akumuliatorių. Universiteto studentai netgi paprašė leidimo legaliai vairuoti šį automobilį Olandijos keliais.
„Mes labai tikimės, kad automobilių gamintojai pradės naudoti atliekas, – naujienų agentūrai „Reuters“ teigė elektromobilio gamybos komandos narys Matthijsas van Wijkas. – Tai įmanoma daugelyje sričių ir vis daugiau įmonių naudoja atliekas ar biologines medžiagas. Norime parodyti, kad taip pat įmanoma sukurti važiuoklę“.
Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO), Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Asta Pakštaitė-Marcinkienė sako, kad praktikoje yra ir daugiau gerų pavyzdžių, kaip atliekomis virtusios buitinės elektronikos įrenginiai ar transporto priemonių dalys sėkmingai ir net kūrybiškai panaudojamos dar kartą.
„Europoje yra juvelyrų, kurie savo gaminiams naudoja tik iš elektronikos atliekų išgautus tauriuosius metalus. 2020 metų Tokijo vasaros olimpinių ir parolimpinių žaidynių medaliai buvo gaminami tik iš Japonijos namų ūkių surinktų senų mobiliųjų telefonų ir kitų smulkių elektroninių įrenginių kaip skaitmeniniai fotoaparatai ar nešiojamieji kompiuteriai. Automobilių gamintojas „Ford“ perdirbtus plastikinius butelius panaudoja automobilių ir visureigių dugno apsaugai bei sunkvežimių atsarginių ratų įdėklų gamyboje. Iš senų padangų granulių sėkmingai tiesiami keliai, o iš automobilio alyvos atliekų gaminama bazinė alyva ir tokiu būdu saugomi gamtos ištekliai“, – gerus pavyzdžius vardija A. Pakštaitė-Marcinkienė.
Pasak jos, nors šiais laikais būti ekologišku ir draugišku aplinkai yra madinga, tačiau praktikoje vis dar susiduriame su nerūšiuojamomis atliekomis ir aplinkos teršimu.
„Vis tik dar yra įmonių ir gyventojų, kuriems ne itin rūpi aplinkosauga ir taršos mažinimas. Pavyzdžiui, atvėsus orams kai kurie gyventojai ir servisai degina naudotą alyvą bei kitas atliekas ir tokiu būdu šildosi patalpas. Po padangų keitimo sezono senosios vis dar nugula pakelėse ir pamiškėse, o į komunalinių atliekų konteinerius ir nuošalesnes vietoves patenka tiek smulki buitinė elektronika, tiek ardomų automobilių plastiko ir kitos dalys“, – teigia GIA ir EGIO vadovė.
A. Pakštaitė-Marcinkienė primena, kad senas padangas, kaip ir panaudotą tepalą ir kitas elektronikos bei transporto priemonių atliekas būtina priduoti atliekų tvarkytojams arba pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Gyventojai daugiau informacijos, kas ir kokiomis sąlygomis priima iš gyventojų atliekas, gali rasti jiems skirtoje svetainėje www.atliekos.lt arba tiesiogiai susisiekti su atliekų tvarkytojais ar didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių darbuotojais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?11
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...