- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vis daugiau žmonių svarsto galimybę įsigyti elektromobilį, tačiau tuo pat metu susimąsto: ar nekils rūpesčių, kur jį įkrauti?
Patogumas ir saugumas
Turint ar svarstant įsigyti elektromobilį, labai svarbu įvertinti, kur jis bus įkraunamas. Vertinant pasaulinę statistiką, apie 70 proc. žmonių elektromobilius krauna nakties metu savo namuose naudodami kištukinius lizdus ar įkrovimo stoteles.
„Prieš pasirenkant, ar krauti elektromobilį iš kištukinio lizdo, svarbu žinoti, kad įkrovimo procesas ilgas, trunka apie 35 valandas. Kitas aktualus niuansas – žemas saugumo lygis, ypač jei kištukiniai lizdai seni. Jeigu įkrauti naudojamas kištukinis lizdas, skirtas specialiai elektromobiliams su visomis reikalingomis apsaugos priemonėmis, tuomet saugumas užtikrinamas“, – sakė bendrovės „Įkrautas“ vadovas Paulius Gūžys.
Draudiminių atvejų, susijusių su elektromobilio įkrovimu iš kištukinio lizdo, kol kas nepasitaikė.
„Jeigu toks įvykis nutiktų žmogui, turinčiam nekilnojamojo turto draudimą, jis įsigaliotų ir sukelti nuostoliai būtų padengti, jeigu tai buvo numatyta draudimo paslaugų sąlygose“, – teigė „Compensa Vienna Insurance Group“ savanoriškų standartinių draudimo produktų grupės vadovas Audrius Kikutis.
Įkrovimo stotelėms taip pat yra suteikiama draudimo apsauga, kai apdraudžiamas elektromobilis.
Draudikai pasirengę
Gyvenant nuosavame name ir turint bei norint nuolat naudoti elektromobilį, akivaizdu, kad jis turi įsikrauti per naktį.
Tinkamesnis sprendimas – prie individualaus namo įrengti įkrovimo stotelę.
Pasak P.Gūžio, įkrovimo stotelių įrengimo prie individualių namų apimtys, palyginti su 2021 m., kas mėnesį auga apie 15 proc. Toks įkrovimo būdas yra penkis šešis kartus greitesnis, palyginti su įkrovimu iš įprasto kištukino lizdo. Be to, yra galimybė valdyti įkrovimo grafiką ir nustatyti, kad elektromobilis būtų įkraunamas pigesniu – naktiniu – tarifu, jei tai vartotojui aktualu.
Draudiminių atvejų, susijusių su elektromobilio įkrovimu iš kištukinio lizdo, kol kas nepasitaikė.
Tokios stotelės įrengimas prie individualaus namo kainuoja apie 2 tūkst. eurų.
Anot A.Kikučio, daugėja besidominčių, kokioms rizikoms suteikiama draudimo paslauga įkrovimo stotelėms.
„Įkrovimo stotelei draudimo paslauga suteikiama dvejopai: kartu su elektromobilio draudimo paslauga arba su nekilnojamojo turto draudimo paslauga. Tokiais atvejais atlyginami nuostoliai dėl stotelės sugadinimo, sunaikinimo ar netekimo dėl ugnies (gaisro, dūmų ir suodžių, sprogimo), gamtinių jėgų (audros, potvynio, liūties, krušos, sniego slėgio, medžio ar jo dalies užvirtimo, žaibo, žemės drebėjimo), vandens, vandalizmo, transporto priemonių atsitrenkimo, taip pat dėl nuostolių, sukeltų valdomų skraidančių aparatų ar jų dalių, krovinių“, – reziumavo draudimo specialistas.
Galia – ne problema
Svarstantys, ar verta įsirengti įkrovimo stotelę, visada domisi, ar užteks namui skirto elektros galingumo.
„Žmonės perka saugumo jausmą didindami galią. Abejodami, kad turimo galingumo, pavyzdžiui, 10 kW, neužteks, kreipiasi į elektros tinklus prašydami padvigubinti elektros galingumą. Tačiau, praktiškai įvertinus, įkrovimas vyksta naktį, kai didžioji elektros galia laisva, o įkrovimo stotelėse galima parinkti dinaminį galios valdymą, kad prioritetinė galia atitektų namo reikmėms, o kas lieka – elektromobiliui“, – komentavo P.Gūžys.
Jis atkreipė dėmesį, kad ESO planuoja gyventojams įvesti galios dedamąją – mėnesinį fiksuotą mokestį už kiekvieną išpirktą kilovatą. Vadinasi, kuo daugiau bus turima kilovatų, tuo daugiau fiksuotų išlaidų bus patiriama. Tokiu atveju dinaminis galios valdymas tampa finansiškai patrauklesniu sprendimu.
Pasak eksperto, dažnai elektromobilių savininkams kyla klausimas, kokioje vietoje galima įrengti stotelę. Dažniausiai daugumos gamintojų įrangą galima montuoti tiek viduje, tiek lauke. Joks specialus stogelis nėra būtinas stotelei ir įtakos jos veiksmingumui nedaro.
Galimybių spektras
Gyvenantys daugiabučiuose, kurių kiemuose nėra įkrovos stotelių, dažniausiai numoja ranka ir tiesiog laukia, kada ateis laikas, kai tokia stotelė bus įrengta.
Tačiau P.Gūžys aiškina, kad kai kiemas bendras, stotelė gali būti įrengta bendrai gyventojams naudotis, kai kiekvienas atsiskaito su stotelių tinklo operatoriumi už suteiktas paslaugas.
Tais atvejais, kai žmonės turi privačią parkavimo vietą požeminėje arba kiemo aikštelėje, gali įsirengti savo privačią įkrovimo stotelę.
Būdingi atvejai, kai kaimynai įsirengia vieną bendrą stotelę, tačiau kartais tai lemia ir nesutarimus – kaip sudaryti grafiką, kuriam krauti elektromobilį, jeigu abu iš darbo grįžta vakare, kaip dalytis išnaudotos elektros sąnaudas.
Pasak A.Kikučio, tokiais atvejais, kai įrengiama asmeninė įkrovimo stotelė daugiabučio kieme, jai taikoma draudimo apsauga kartu su elektromobilio draudimu. Nesvarbu, ar stotelė pastatyta prie individualaus gyvenamojo namo, ar prie daugiabučio – nuostolių atlyginimo sąlygos vienodos, o draudimo apsauga galioja visais netikėtais atvejais.
Jeigu elektromobilio savininkas nori įsirengti stotelę senos statybos daugiabučio kieme, kuriame nėra individualių parkavimo vietų, patogiausia kreiptis dėl pusiau viešai (to namo gyventojams) naudojamos stotelės įrengimo.
„Jeigu sklypas (kiemas) yra suformuotas ir juo rūpinasi bendrija, tuomet ji gali nuspręsti įrengti bendras įkrovimo stoteles. Privačias stoteles galima įsirengti, jeigu bendrija yra išskirsčiusi sklypą į parkavimo vietas, kurios skirtos konkrečiam gyventojui“, – akcentavo P.Gūžys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?7
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...
-
Degalai per savaitę atpigo Lietuvoje ir Latvijoje, pabrango Estijoje1
Mažmeninės benzino kainos per pastarąją savaitę nukrito Lietuvoje ir Latvijoje, pakilo Estijoje, o dyzelinas pabrango Lietuvoje ir Estijoje, atpigo Latvijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdquo...
-
Žvyrkelių ir dulkių sumažės5
Susisiekimo ministerija pritarė naujai AB „Via Lietuva“ parengtai ir patvirtintai valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo programai. Ją sudaro beveik 750 km žvyrkelių, bendra vertė – 425 mln. eurų. ...