Autobuso vairuotojas staigiai stabdė, keleivis susižeidė: kas kaltas? Pereiti į pagrindinį turinį

Autobuso vairuotojas staigiai stabdė, keleivis susižeidė: kas kaltas?

2024-02-25 08:15 kauno.diena.lt inf.

Nemažai diskusijų Lietuvoje sukėlė policijos pasidalytas vaizdo įrašas, kuriame autobusas nutrenkė staigiai prieš jį išbėgusį vaikiną. Šis atsistojo ir nuėjo. Tačiau paaiškėjo, kad stabdant autobuse parkrito ir susižeidė keleivių.

Tvarka: įmonės, sudarydamos keleivių vežimo sutartis, įsipareigoja paslaugas teikti atsakingai ir saugiai.
Tvarka: įmonės, sudarydamos keleivių vežimo sutartis, įsipareigoja paslaugas teikti atsakingai ir saugiai. / Justinos Lasauskaitės nuotr.

Draudimo bendrovės BTA Asmens draudimo produktų vadovo Gedimino Bulenoko teigimu, bendrąja prasme už keleivių saugumą viešajame transporte atsakingas vežėjas.

„Įmonės, sudarydamos keleivių vežimo sutartis, įsipareigoja paslaugas teikti atsakingai ir saugiai. Taip pat reikalaujama, kad vežėjai turėtų transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVAPD) sutartis. Pagal jas kompensuojama žala, jei nutinka nelaimė kelyje ar pačiame autobuse. Tačiau ir patys keleiviai turėtų pasirūpinti savo saugumu – paisyti saugos instrukcijų. Papildomas Asmens draudimas tokiais atvejais taip pat pagelbėtų, nes žmogus būtų garantuotas, kad gaus kompensaciją, net jei kiltų ginčas dėl įvykio ir tektų ilgai aiškintis, kas kaltas“, – teigė BTA Asmens draudimo produktų vadovas.

Viešojo transporto vairuotojai, esant būtinybei, yra privesti staigiai stabdyti. Tokiais atvejais visko pasitaiko.

Viešojo transporto paslaugas Vilniuje organizuojanti savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“, veikianti su prekių ženklu „Judu“, atkreipė dėmesį į tai, kad viešasis transportas dalyvauja bendrame eisme ir kartais automobilių vairuotojai ir kiti eismo dalyviai nepagalvoja, kad autobusų ir troleibusų stabdymo kelias yra gerokai ilgesnis nei lengvųjų automobilių.

Siekdami išvengti didesnių nelaimių kelyje, viešojo transporto vairuotojai, esant būtinybei, yra privesti staigiai stabdyti. Tokiais atvejais visko pasitaiko.

Tačiau patys keleiviai, anot „Judu“ atstovų, nukenčia labai retai – maždaug kartą per pusmetį. Incidentai – nereguliarūs, tad surasti dėsningumą – dėl ko ir kada dažniausiai nutinka tokie įvykiai – labai sunku.

Visgi vieną šios lygties nežinomųjų „Judu“ išsiaiškino: dažniausiai keleiviai susižaloja staigiam stabdymui sutapus su laiku, kai žmonės pakyla iš savo vietų ir eina durų link nesilaikydami už turėklų.

Nukentėję keleiviai kartais kreipiasi į „Judu“ dėl žalos atlyginimo. To daryti neverta. Savivaldybės įmonė šiais klausimais padėti negali – kompensacijų reikalus sprendžia vežėjai. Visi jie turi civilinį veiklos draudimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų