- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siūloma, kad techninę automobilių apžiūrą galėtų atlikti ir paprasti autoservisai. Esą taip būtų galima išvengti eilių. Dalis autoservisų tokį siūlymą vertina teigiamai, tačiau kiti teikti techninės apžiūros paslaugos nesiveržia, praneša LNK.
Lietuvos autoservisų asociacijos vadovas, autoserviso savininkas Mantas Musnikas skaičiavo, kokios įrangos reikėtų, kad jis galėtų automobiliams atlikti ir techninę apžiūrą.
„Grubiai apie 35 tūkst. reikėtų investuoti tam, kad mano servisėlis atitiktų tam tikrus reikalavimus. Čia dar be kompiuterinės programos, kuri, aš manau, turėtų būti sujungta su transporto inspekcija, mokesčių inspekcijų, kad matytų, ką mes darome. Jeigu būtų suteikiamas leidimas, dar pagalvočiau, ar investuoti“, – teigė M. Musnikas.
Kiti servisai tokio darbo imtųsi mielai.
„Juk mes remontuojame automobilius, tai turėtume šitą reikalą kažkaip įgyvendinti ir užtikrinti klientui, kad jam nereikėtų kreiptis kažkur į kitas įstaigas“, – kalbėjo autoserviso vadovas Darius Pečiūra.
„Didesni servisai, manau, kad tikrai, nes jie dirba su sutartimis, aptarnauja daug įmonių. Jeigu toms įmonėms aptarnaujant būtų dar atliekama ir apžiūra vietoje, būtų nuostabu“, – tikino M. Musnikas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Tačiau yra ir tokių, kurie iškart sako „ne“.
„Sertifikatų labai daug reikia ir dar reikia papildomos įrangos. Ir klausimas, kada tai atsipirks. Gal būtų ir įdomi ta idėja, jeigu būtų mažiau to popierizmo“, – savo nuomonę išsakė autoserviso vadovas Gintaras Survila.
Seime liberalizuoti techninės apžiūros sektorių siūlo liberalai.
„Asmuo turi užsirašyti iš anksto, laukti dvi-tris savaites, atvykti ir jeigu yra nustatomas nedidelis neatitikimas, pavyzdžiui, šviesų aukštis neatitinka, tai tu turi važiuoti į servisą, pasitvarkyti automobilį ir užsirašyti vėl po kelių savaičių praeiti techninę apžiūrą“, – teigė Seimo narys Andrius Bagdonas.
Esą jei paslaugą teiktų ir autorizuoti servisai, eilių neliktų, sumažėtų korupcija.
„Bet kuris akredituotas servisas bijotų prarasti licenciją, o pavienių atvejų, manau, tiek čia, tiek čia galėtų pasitaikyti“, – tvirtino A. Bagdonas.
Apie tai, kad techninę apžiūrą teikiančių įmonių per mažai ir nėra rimtos konkurencijos, kuris laikas kalba ir Konkurencijos taryba.
„Mes manome, kad jei nebūtų reguliuojamas įmonių skaičius, tai būtų pakankama tokių paslaugų pasiūla ir atitinkamai kainos būtų tinkamame lygyje, nes pasiūla būtų užtikrinta. Kai įmonių yra mažai, tai neišvengiamai reikia reguliuoti kainas. Jeigu įmonių būtų daugiau, tai ir kainų reguliuoti nebereiktų“, – tikino Konkurencijos tarybos konkurencijos politikos grupės vadovas Pavel Jacunskij.
Tačiau Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas teigia, jog teismas dar prieš 20 metų yra pasakęs, kad techninė apžiūra nėra laisvoj rinkoj esanti prekė ar paslauga ir kalbėti apie liberalizavimą reiškia kalbėti apie kontrolės mechanizmo panaikinimą.
Europoje esą veikia du modeliai – vienas griežtas kaip Lietuvoje, kitas liberalus, kai techninę apžiūrą gali atlikti daugybė autoservisų. Lietuvoje esą techninės apžiūros kaina – viena mažiausių.
Techninės apžiūros atlieka tam tikrą ekspertų ir patarėjų misiją žmonėms, kurie nelabai daug supranta apie techniką.
Susisiekimo ministerija siūlymo leisti techninę apžiūrą atlikti ir kitiems autoservisams neatmeta – jį įvertins.
„Reiktų įsivertinti paslaugos pasiekiamumą, kiek jis bus pasiektas. Ar, sakykime, tos paslaugos nesitelks didžiuosiuose miestuose. Kitas dalykas – kaina. Jeigu kalbame apie liberalizavimą, čia turbūt būtų visiškas liberalizavimas, nebūtų jokių svertų kainai, tai tiesiog vyktų konkurencija. Tai ji gali būt ir į vieną, ir į kitą pusę. Bet bet kokiu atveju reikia vertinti“, – kalbėjo Susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Kol ministerija svarsto, suinteresuotos pusės ginčijasi.
„Kyšininkavimas dingtų, duodu 100 proc., kad jis dingtų. Nes dabar, ką, monopolija“, – teigė Lietuvos autoservisų asociacijos vadovas.
„Techninės apžiūros atlieka tam tikrą ekspertų ir patarėjų misiją žmonėms, kurie nelabai daug supranta apie techniką. Ir kai kuriais atvejais servisai siūlo jiems atlikti darbų, kurių iš tikrųjų visiškai nereikia atlikti“, – tvirtino R. Gabartas.
Kada susisiekimo ministerija apsispręs, ar leisti techninę apžiūrą atlikti ir autoservisams, nesakoma.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...