- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dauguma automobilių savininkų žino tą jausmą, kai ryte atsisėdi į šaltą automobilį, jį užvedi ir sujungi visą įmanomą šildymo įrangą tam, kad jis įšiltų. Bet taip galima sau ir pakenkti. Apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su Vilniaus miesto visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ specialistu Matu Budriūnu.
– Pradėkime nuo to, kaip mes galime ir sau padėti, ir nepakenkti?
– Na, temperatūra automobilyje nėra niekaip reglamentuota, bet pagrindinė rekomendacija būtų, kad temperatūra atitiktų tokią, kaip ir namie, t. y. 18–22 laipsnių. Nereikėtų laikyti mažesnės arba didesnės temperatūros negu ši.
– Visi suprantame, kad kai jau šalta, jungiame, kiek leidžia automobilio šildymo sistema, – 27–28 laipsnius. Kas gali atsitikti blogo, jeigu tokioje temperatūroje ilgesnį laiką sėdėsim?
– Jeigu automobilis stovėjo per naktį, jis vis tiek iš karto neįkais. Net įjungus visus kondicionierius, užtruks dar šiek tiek laiko, kol pilnai įkais automobilis. Todėl jeigu norite greičiau pakelti temperatūrą iki tinkamos, galite trumpam palaikyti maksimalią temperatūrą, bet tada ją reikėtų sumažinti iki 22 laipsnių ar dar labiau. Na, sėdint tokiame automobilyje, kuriame pradeda kaisti ir delnai, ir rankos, ir patys galime pradėti prakaituoti. Tad išlipus iš jo, mus gali labai greitai perpūsti ir galime greitai susirgti.
– Ir čia laikas pakalbėti apie šildomas sėdynes, kurios dabar yra turbūt visuose naujuosiuose automobiliuose. Kiek galima jomis mėgautis ir kada jau išjungti?
– Sėdynes rekomenduočiau pašildyti iki tol, kol jos nebus sušalusios. Nes pastovėjus automobiliui, ypatingai odinės sėdynės, būna labai šaltos. Įsijungti šildomą sėdynę derėtų kokioms 10–15 minučių, kol pilnai sušils. Nes įkaitusi nugara, kurioje pilna įvairių raumenų, yra labai jautri vieta. Po to gali perpūsti tuos giliuosius audinius, tiek raumenis, tiek nervus. Ir jeigu žmogus dirba arba sėdimą darbą, arba fizinį darbą, kur įtempta apatinė nugara, ji tampa dar pažeidžiamesnė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Yra vairuotojų, kurie linkę išsirengti automobilyje, apsaugot save nuo perkaitimo. Ką jiems patartumėt? Ar verta automobilyje išsirengti, prasisegioti, nusiimti paltą?
Na, sėdint tokiame automobilyje, kuriame pradeda kaisti ir delnai, ir rankos, ir patys galime pradėti prakaituoti. Tad išlipus iš jo, mus gali labai greitai perpūsti ir galime greitai susirgti.
– Na, jei kelionė nėra ilga, užtrunka iki pusvalandžio, tai rekomenduočiau tiesiog prasisegti, pilnai nenusirenginėti. Nes pirmyn atgal apsirenginėjimas gali laiko sudeginti. Bet jeigu vykstate į ilgesnę kelionę arba jūsų darbas yra automobilio vairavimas, tada rekomenduočiau rūbus nusiimti, bet tik tada, kai automobilio temperatūra pasiekus kambario temperatūrą, kai yra šilta, komfortabilu.
– Tai galioja ir visiems ekipažų nariams, keleiviams?
– Tikrai taip. Ir, pavyzdžiui, jei vežate vaikus į darželį ar mokyklą, jeigu jie yra apsirengę šilčiau, reikėtų juos ir prasegti, ir nuimti kepures.
– Tai, apibendrinant, reikėtų, kaip minėjote, stebėti temperatūrą ir kad ji nebūtų 27–28 laipsniai, o būtų kambario temperatūra?
– Kambario temperatūra – 22 laipsniai, 20 laipsnių, jei mėgstate – vėsiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...