Senovinės technikos mėgėjai per karantiną nesnaudė

  • Teksto dydis:

Nors istorinės technikos mėgėjai, kolekcininkai ir restauratoriai nepriklauso tai žmonių grupei, kuri karantiną praleido lovoje ir virtuvėje, vis dėlto griežti suvaržymai paveikė ir juos. Kaip – galima pamatyti šiandien Biržuose vykstančioje senovinių automobilių parodoje "Nesentanti klasika 2021".

Tiesą sakant, pats gyvo renginio faktas šiandien atrodo esąs nedideliu stebuklu. Vieni aktyviausių senų, antikvarinių automobilių judėjimo dalyvių, "Lietuvos vabalų klubo" žmonės, atviravo, kad būtent to – gyvų susitikimų su bendraminčiais ir kolegomis – pastaraisiais metais bene labiausiai pasigedo, nes net sezono atidarymo sąskrydžius dėl įvairių ribojimų teko pakeisti į virtualiuosius susibūrimus socialiniuose tinkluose.

Senovinių automobilių žinovas ir Molėtų technikos muziejaus gidas Ričardas Žičkus konstatavo, kad ir pernai, ir šiais metais renginių kalendorius pasikeitė radikaliai: labai daug suplanuotų parodų, švenčių ir suvažiavimų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje neįvyko, buvo nukelti vėlesniam laikui ar apaugo sunkiai įgyvendinamais reikalavimais. Bendras istorinės technikos entuziastų aktyvumo atoslūgis siekia bemaž 60–70 proc.

Gera žinia galima laikyti nebent tai, kad, karantino metu įsivėlus į kokio nors senovinio automobilio restauravimą, didesnių bėdų ieškant ir gaunant reikiamų detalių niekam nekilo, nes viskas perkama specializuotose internetinėse parduotuvėse ir siunčiama per kurjerius arba perduodama iš rankų į rankas tarp klubų narių. Vis dėlto žinių apie naujus, įspūdingus projektus labai nedaug.

"Mano žiniomis, per karantiną buvo baigtas mažiausiai vienas unikalus ir tikrai sudėtingas projektas – "Hansa G 12/36 Renntorpedo". Tai 1914-aisiais sukonstruotas vokiškas automobilis, kurį restauruoti truko,  atrodo, penkiolika metų, tačiau galutinis rezultatas iš tiesų hipnotizuojantis. Galbūt sulauksime daugiau siurprizų, kurie vainikuos tyliai ir kantriai darytus pandeminius darbus, nes greičiausiai kažko nežinau. Bet kokiu atveju vien dėl galimybės iš arti apžiūrėti šitą automobilį verta nulėkti iki Biržų", – tikina R.Žičkus.

Senovinių automobilių pasaulyje bemaž keturis dešimtmečius besisukantis Ričardas pastebi, kad paroda "Nesentanti klasika" pastaraisiais metais nuo miesto šventės išaugo iki rimtos, tarptautinio lygio parodos, surenkančios daugiau nei po 100 dalyvių iš visų kaimyninių užsienio šalių.

"Biržuose vykstanti istorinės technikos paroda nėra kokio nors renginio priedas ar miesto šventės dalis. Čia visas dėmesys skiriamas iš tiesų įdomiems automobiliams ir juos naujam gyvenimui prikėlusiems žmonėms, o būtent tai lemia jos kokybę. Akivaizdu, kad klubo "Klasika" komanda puikiai žino, kokių lūkesčių turi tiek senų automobilių savininkai, tiek tokia technika besidomintys parodų lankytojai, todėl kaskart parengia programą, patenkinančią visas suinteresuotas šalis", – įžvalgomis dalijasi Molėtų technikos muziejaus gidas.

Senovinių automobilių klubo "Klasika" steigėjas ir parodos "Nesentanti klasika 2021" organizatorius Egidijus Einoris, kalbėdamas apie šiųmetį renginį kol kas atskleidžia tik tai, kad šįkart Biržų aerodrome įrengtoje pakyloje bus galima pamatyti bemaž 100 senų automobilių iš Lietuvos, Latvijos, Lenkijos ir Estijos. Penkiolika automobilių pagaminta dar prieškariu.

Itin turtinga klasikinių automobilių kategorija – jų net 27. Parodoje pristatomas 21 amerikietiškas automobilis, 30 sovietinės technikos egzempliorių, trys sunkiasvoriai ir keturios dviratės ar triratės transporto priemonės. Jų pristatymas Biržų aeroklubo teritorijoje prasidės rugpjūčio 7-osios popietę nuo 15 val.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių