- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas nepritarė įstatymų pataisoms, siūlančioms liberalizuoti automobilių techninės apžiūros sistemą ir išplėsti šių paslaugų teikėjų ratą.
Ketvirtadienį Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos nario Andriaus Bagdono pateikta iniciatyva nesulaukė pritarimo po pateikimo ir buvo grąžinta iniciatoriui tobulinti. Ją palaikė 25 Seimo nariai, prieš buvo 10, susilaikė 27 parlamentarai.
Tai buvo jau antras nesėkmingas bandymas inicijuoti automobilių techninės apžiūros sistemos reformą. Pernai gruodį tai numatančios įstatymo pataisos irgi nesulaukė Seimo pritarimo.
Seimo narys A. Bagdonas siūlė, kad automobilių techninės apžiūros paslaugas galėtų teikti daugiau įmonių, pavyzdžiui, autoservisai. Pateikdamas įstatymų pataisas jis sakė, kad siekiama visiems 1,5 mln. vairuotojų sumažinti eiles, atliekant techninę apžiūrą, ir sudaryti patogią galimybę rinktis.
„Šiuo metu techninės apžiūros centrai yra suskirstyti regioniniu principu. Didmiesčiuose, kur vairuotojų yra daugiau, jie turi vienintelį pasirinkimą – užsiregistruoti ir laukti eilėse į patikros centrus. Nustačius net ir menkiausius neatitikimus, pakartotinei techninės apžiūros paslaugai grįžta apie pusę visų vairuotojų, kurie iš naujo privalo užsiregistruoti ir laukti eilėse. Tuo metu, pavyzdžiui, Lenkijoje kvalifikuoti autoservisai turi galimybę teikti šią paslaugą, tad atvykus į autoservisą ir nustačius smulkius neatitikimus šie yra greitai pašalinami vietoje“, – sako A. Bagdonas.
Jo duomenimis, tokios šalys, kaip Didžioji Britanija, Norvegija ar Švedija, taiko panašų techninės apžiūros paslaugų teikimo modelį.
Anot A. Bagdono, atsisakius techninių apžiūrų centrų kiekio ribojimo regioniniu principu, atsirastų galimybė ir kitoms akredituotoms įmonėms teikti tokias paslaugas. Jo teigimu, norintys užsiimti tokia veikla techninės apžiūros paslaugų teikėjai turėtų atitikti europinius standartus ir Nacionalinio akreditavimo biuro reikalavimus.
Pasak A. Bagdono, dar 2019 metais Konkurencijos taryba siūlė atsisakyti privalomąją techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus.
„Šiais metais Konkurencija taryba taip pat patvirtino, kad dabartinė sistema prieštarauja Konkurencijos įstatymui“, – pateikdamas projektą sakė A. Bagdonas.
„Dėkoju, kad vystote mano idėją. Ar nereikėtų svarstyti galimybės, kad bet kurios Europos Sąjungos valstybės servisuose būtų galima atlikti automobilio techninę apžiūrą?“, – svarstė Seimo narys liberalas Viktoras Pranckietis.
Seimo narys Algirdas Stončaitis pastebėjo, kad, jo teigimu, neapgalvotos reformos pasekmės gali būti ilgalaikės ir skaudžios, nes dabartinė sistema yra saugi, funkcionuoja daug metų.
Prieš pasisakęs konservatorius Andrius Vyšniauskas nemano, kad įstatymo pataisos paskatintų konkurenciją.
„Nesutinku, kad atsiras konkurencija, manau, kad augs kaina. Taip pat kokybės klausimas išlieka labai didelis. Šiuo metu techninės apžiūros paslaugas galima gauti ir mažesniuose miesteliuose. Manau, kad sunaikinus dabartinę sistemą, ten neliks techninės apžiūros centrų, tai bus tik didžiųjų miestų klausimas“, – sakė A. Vyšniauskas.
Jeigu Seimas būtų pritaręs Transporto veiklos pagrindų įstatymo pakeitimams, įstatyme neliktų pareigos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai nustatyti transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičių ir jų išdėstymą šalies teritorijoje.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimu buvo siūloma koreguoti privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros įmonės apibrėžimą, atveriant kelią tokias paslaugas teikti ir Europos sąjungoje įsisteigusiems juridiniams asmenims.
Seimo pritarimo nesulaukė ir Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimai, kuriais buvo siūloma numatyti iki 5 tūkst. eurų siekiančias baudas už transporto priemonių techninės apžiūros reikalavimų nesilaikymą.
„Siekiant išvengti piktnaudžiavimo ir galimų pavojų eismo dalyviams, siūloma numatyti nuobaudas tiek dabartiniams techninės apžiūros paslaugų teikėjams, tiek naujiems rinkos dalyviams už išduotą leidimą techniškai netvarkingai transporto priemonei“, – pateikdamas projektą sakė A.Bagdonas.
Galiojančiame Administracinių nusižengimų kodekse nėra numatytos baudos privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros įmonėms.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...