- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors tikimybė per avariją automobilyje susižaloti ar net žūti, jei nesegi saugos diržo, išauga apie pusantro karto, trečdalis (30 proc.) gyventojų, sėdėdami galinėse sėdynėse, diržą užsisega retai, dar 15 proc. jo nesisega niekada. Tokių keleivių, kurie automobilio gale visada segasi saugos diržus yra beveik trečdalis (31 proc.), dažniausiai, tačiau ne kiekvienąkart, šį saugumą didinantį veiksmą prieš važiuodami atlieka dar 22 proc. žmonių. Tokie rezultatai gauti didžiausiai šalies draudimo bendrovei „Lietuvos draudimas“ internetu apklausus 10 000 gyventojų.
„Apklausos rezultatai rodo, kad beveik pusė gyventojų retai arba išvis niekada, sėdėdami galinėse automobilio sėdynėse, nesisega saugos diržų. Nepaisant to, kad kelių eismo taisyklės (KET) numato, jog važiuojant motorine transporto priemone su įrengtais saugos diržais juos būtina užsisegti, tai nėra vienintelis argumentas, kodėl juos derėtų naudoti. Automobilių bandymai ne kartą įrodė, kad saugos diržai yra pagrindinė keleivių saugumo priemonė, o oro pagalvės, elektroninės ar kitos saugos priemonės tik jas papildo. Vien saugos diržų naudojimas nelaimingo įvykio metu žūties riziką gali sumažinti per pusę, o pasikliaujant tik oro pagalvėmis, ši rizika sumažėja tik trečdaliu“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Pasak jo, apskaičiuota, kad važiuojant 80 km/val. greičiu ir trenkiantis į nejudančią kliūtį, neprisisegęs diržo keleivis žūsta greičiau nei per 0,3 sekundės. Todėl, įsėdę į automobilį, visi keleiviai turėtų būtinai prisisegti diržus, o vairuotojai - laikytis saugaus atstumo, dėl kurio nesilaikymo dažnai ir įvyksta avarijos. Saugaus eismo ekspertai tarp automobilių rekomenduoja išlaikyti ne mažesnį nei pusės važiavimo greičio minimalų atstumą, t.y., jei automobilis važiuoja 60 km/val. greičiu, jis turėtų išlaikyti 30 metrų saugų atstumą iki kitos transporto priemonės.
„Lietuvos draudimo“ apklausa taip pat atskleidė, kad dažniausiai saugos diržų galinėse sėdynėse neužsisega 26-35 metų keleiviai. Daugiau nei pusė (52 proc.) jų apklausoje teigė automobilio gale retai, labai retai arba niekada nesisegantys diržų. Saugos diržus taip pat dažnai ignoruoja 19-25 m. gyventojai, iš kurių 40 proc. prisipažįsta dažniausiai važiuojantys be saugos diržų.
„Nors dažniausiai vairuotojai mano, jog užsisegti diržus privalu tik priekinėse automobilio sėdynėse, saugos diržai ne mažiau svarbūs ir sėdint gale. Net ir dėl menko smūgio į jūsų ar kitą automobilį keleiviai gali susižaloti patys arba sužeisti priekyje sėdinčius žmones. Taip pat vairuotojams reiktų atsižvelgti ir į automobilyje neprisegtus nepilnamečius vaikus, kurie staigiais veiksmais gali sutrikdyti vairuotojo dėmesį“, – komentavo A. Gimbickas.
Bendrovės inicijuotos apklausos rezultatai taip pat parodė, kad išvis nesisegti saugos diržų automobilio gale labiausiai linkę savimi pasitikintys, jau solidų - 10-20 metų vairavimo stažą turintys gyventojai. Daugiau nei ketvirtadalis (26,6 proc.) jų teigė niekada neprisisegantys. Šiuo požiūriu taip pat dažnai (23 proc.) vadovaujasi 5-10 metų vairavimo patirtį įgiję žmonės.
Į „Lietuvos draudimo“ apklausos klausimus šį pavasarį atsakė daugiau nei 10 tūkst. interneto vartotojų, šiemet sprendusių Nacionalinį kelių eismo taisyklių (KET) egzaminą.
„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė, du kartus iš eilės pelniusi „Geriausio darbdavio“ apdovanojimą, taip pat pripažinta geriausiu Vidurio ir Rytų Europos darbdaviu 2013 metais. „Lietuvos draudimo“ paslaugomis naudojasi beveik pusė milijono klientų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka6
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...
-
Degalai per savaitę atpigo Lietuvoje ir Latvijoje, pabrango Estijoje1
Mažmeninės benzino kainos per pastarąją savaitę nukrito Lietuvoje ir Latvijoje, pakilo Estijoje, o dyzelinas pabrango Lietuvoje ir Estijoje, atpigo Latvijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdquo...