Šaltąjį sezoną – rūpesčiai dėl akumuliatoriaus

  • Teksto dydis:

Vos tik spustelėjus didesniam šalčiui neužsivedantis automobilis dažniausiai signalizuoja apie tai, kad jau metas keisti akumuliatorių. Siekiant iš anksto apsidrausti nuo tokių nemalonių situacijų, pavyzdingi vairuotojai dar prieš šaltąjį metų periodą pasirūpina nauja automobilio baterija. Tačiau tada iškyla dilema, kur dėti seną ir naudojimui netinkamą energijos šaltinį.

Stipriai rizikuoja

Naudojimui netinkami akumuliatoriai yra viena dažniausiai pasitaikančių pavojingų automobilinių atliekų.

"Regitros" duomenimis, Lietuvoje yra apie 1,4 mln. vien lengvųjų automobilių, todėl natūralu, kad bent daliai iš jų kasmet tenka pakeisti energijos maitinimo šaltinį. Kaip pasakojo Autogamintojų ir importuotojų asociacijos (AGIA) vadovė Rita Zdanevičienė, nors didžioji dalis lietuvių jau atsikratė įpročio pasenusius akumuliatorius sandėliuoti, tačiau kai kurių vairuotojų garažuose ar sandėliukuose dar galima atrasti ne vieną seną bateriją. Jos teigimu, tokie baterijų kaupėjai stipriai rizikuoja ne tik aplinkos saugumu, bet ir savo sveikata.

"Plačiausiai rinkoje naudojami švino rūgštiniai akumuliatoriai turi itin daug pavojingų cheminių medžiagų, t.y. sunkiųjų metalų ir elektrolito. Vien švinas yra įvardijamas kaip pirmos pavojingumo klasės elementas, kuris organizmui gali pridaryti daug bėdos. Ne mažesnį pavojų kelia ir sieros rūgštis, kuri garuodama gali pridaryti didelių nemalonumų", – teigė R.Zdanevičienė.

Anot jos, dėl šios priežasties panaudoti akumuliatoriai yra kaip tiksinčios ekologinės bombos. Pažeidus jų struktūrą į aplinką patekusios pavojingos medžiagos gali ne tik apnuodyti žmogaus organizmą, bet ir užteršti aplinką – dirvožemį bei gruntinius vandenis. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl automobilių baterijos negali būti išmetamos kaip buitinės atliekos ar juo labiau atsidurti pamiškės griovyje.

Aplinkos teršimas pavojingomis cheminėmis medžiagomis užtraukia baudą asmenims nuo 60 iki 120 eurų, taip pat gali tekti atlyginti žalą gamtai.

Papildomi pinigai

Remiantis ES priimtais teisės aktais, savo sudėtyje švino turintys akumuliatoriai privalo būti utilizuojami taip, kad dalis medžiagų galėtų atgimti naujam gyvenimui. Pasak AGIA vadovės, būtent transporto priemonių baterijose didžioji dalis medžiagų yra tinkamos tą padaryti.

"Akumuliatorius gali būti išskaidomas į šviną, stibį, sieros rūgštį, plastiką ir kitus smulkesnius elementus. Praktiškai visos šios medžiagos gali būti perdirbamos ar neutralizuojamos, kad nesukeltų jokio neigiamo efekto. Taip aplinka ir žmonės apsaugomi nuo taršos, o įvairūs gamintojai turi žaliavos naujai produkcijai kurti", – aiškino asociacijos vadovė. R.Zdanevičienė teigė, kad panaudoti akumuliatoriai netgi yra paklausūs, kadangi už juos galima gauti bent kažkiek pinigų. Garažų kompleksuose netgi mėgsta lankytis smulkūs verslininkai, kurie supirkinėja pasenusias baterijas ir bando iš to užsidirbti.

"Priklausomai nuo akumuliatoriaus, svyruoja ir jo kaina. Skaičiuojama, kad Lietuvoje už panaudotą bateriją galima gauti nuo 4 iki maždaug 25 eurų. Šią sumą įprastai lemia švino ir kitų metalų kiekis akumuliatoriaus viduje", – sakė R.Zdanevičienė.

Profesionalų rūpestis

AGIA vadovė pažymi, kad akumuliatorių likvidavimą derėtų patikėti profesionalams, kurie tinkamai pasirūpins jų likimu.

Teisę utilizuoti pavojingąsias atliekas turintys atliekų tvarkytojai ne tik sumokės atlygį, bet ir sutvarkys pavojingąsias medžiagas pagal reglamentą. Automobilių baterijas taip pat galima atiduoti ir į kiekvienoje savivaldybėje įkurtas stambių atliekų surinkimo aikšteles ar autoservisuose, jeigu naudojamasi jų paslaugomis.

"Nors vietų, kur galima atiduoti pasenusias baterijas, Lietuvoje yra išties nemažai, tačiau vis dar pasitaiko pavienių atvejų, kai jos atsiduria ne savo vietoje, pavyzdžiui, įprastuose buitiniuose konteineriuose ar kažkur gamtoje. Toks elgesys yra nepateisinamas ir gali turėti finansinių pasekmių. Aplinkos teršimas pavojingomis cheminėmis medžiagomis užtraukia baudą asmenims nuo 60 iki 120 eurų, taip pat gali tekti atlyginti žalą gamtai", – įspėjo asociacijos direktorė. Be kita ko, R.Zdanevičienė griežtai nerekomenduoja patiems ardyti naudoti netinkamų akumuliatorių. Bandymai tą padaryti gali baigtis rimtomis pasekmėmis pačių ardytojų ar aplinkinių žmonių sveikatai, taip pat ir aplinkai. Šiuo atveju derėtų žinoti, kad atliekų tvarkytojai akumuliatorius surenka neišardytus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Kaip vienas pasivažinėjimas atrakino drąsą svajoti
    Kaip vienas pasivažinėjimas atrakino drąsą svajoti

    Prieš penkerius metus regėjimo netekęs nutrūktgalvis Sigitas Sinkevičius rugsėjo 5-osios, kai turėtų įvykti su motociklininkų bendruomenės žmonėmis suplanuotas susitikimas "Mane veža", laukia labiau nei Kalėdų, Velykų ir Jonini...

  • Kuo skiriasi hibridiniai automobiliai?
    Kuo skiriasi hibridiniai automobiliai?

    Praėjusio šimtmečio pabaigoje pirkėjai, rinkdamiesi, kuo bus varomas jų automobilis, turėjo du variantus: benziną ir dyzeliną. Dabar prie šių variklių tipų prisijungė ir elektrinis, tačiau jo savybės tenkina ne kiekvieną, tad nemenk...

    1
  • Ekspertų patarimai: kaip pasirūpinti automobilio švara?
    Ekspertų patarimai: kaip pasirūpinti automobilio švara?

    Automobilio švara reikia rūpintis, tuomet jis ne tik labiau džiugins akį, bet ir bus malonesnis ilgesnėse kelionėse. Galiausiai parduodant didesnę vertę turės išsaugotos kėbulo ir salono apmušalų spalvos. Tad dalinamės keliais p...

    1
  • Paspirtukų aukos – vaikai iki 12 metų
    Paspirtukų aukos – vaikai iki 12 metų

    Lietuvos gatvėse daugėjant paspirtukų, daugėja ir su jais susijusių traumų. Ypač daug darbo vasarą turi vaikų traumatologai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad incidentus sukeliantys paspirtukų vairuotojai dažnai ne tik nukenčia patys, bet ir apgadi...

    1
  • Vilniuje startavo šeštasis „Moterų ralis“
    Vilniuje startavo šeštasis „Moterų ralis“

    Šeštadienio rytą prasidėjo didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys, skirtas tik moterims, „Moterų ralis“. Į Vilniaus gatves išvažiavo per 260 ekipažų. Laikantis Vyriausybės nustatyto atvirose erdvėse vyksta...

    3
  • Naujasis vadovas: federacijai reikia sportininkų, o ne jiems federacijos
    Naujasis vadovas: federacijai reikia sportininkų, o ne jiems federacijos

    Paskutinę liepos savaitę įvyko neeilinis Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) suvažiavimas, kuriame buvo išrinktas naujas prezidentas. Juo tapo Egidjus Janavičius. "Kauno dienos" pokalbis su juo apie tai, kokią federaciją jis...

  • Rinks geriausią automobilį verslui
    Rinks geriausią automobilį verslui

    2020-aisiais jau ketvirtąjį kartą renkamas geriausias Lietuvos komercinis automobilis. Lietuvos Žurnalistų Autoklubo kas antrus metus organizuojami rinkimai yra vienas geriausių orientyrų, norintiems atnaujinti savo įmonių transporto parkus. ...

  • Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę
    Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę

    "Per lenktynes daugiausia dėmesio skiriama automobiliui, jo variklio ir kitoms techninėms galimybėms, važiavimo strategijai, o kokius fizinius krūvius patiria lenktynininkas ir kokią įtaką tai turi jo rezultatams – ligi šiol nėra i&s...

  • Su šeima – ant dviejų ratų
    Su šeima – ant dviejų ratų

    Lietuviai vis labiau pamėgsta keliauti ir laisvalaikį leisti mindami pedalus. Plintant važinėjimo dviračiais kultūrai, neberetas vaizdas – dviračiais su savimi specialiose kėdutėse ar vežimėliuose vaikus vežantys tėvai. Keliauti dviračiais ...

  • Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos
    Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos

    Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) liepos 31 d. patvirtino Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodiką. ...

    5
Daugiau straipsnių