- Antanas Jurkšaitis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos „Metų automobiliu 2008“ pripažintas Slovakijoje gaminamas KIA modelis
Vienuoliktą kartą Lietuvos žurnalistų autoklubo iniciatyva surengtas ir beveik mėnesį trukęs tradicinis Lietuvos „Metų automobilio 2008“ konkursas baigėsi netikėtumu. Bent jau tiems žmonėms, kurie rinkimų maratone dalyvaujančius ratuotus pretendentus buvo matę tik televizorių ekranuose ar nuotraukas spaudos puslapiuose. Tuo metu turėjusiesiems progą kelyje išbandyti visus penkis į konkurso finalinį etapą atrinktus pretendentus: „Ford Mondeo“, C klasės „Mercedes-Benz“, „Renault Laguna“, „Peugeot 308“ ir „KIA cee'd“, pastarojo pergalė atrodė logiška.
Lygiaverčių varžovų akistata
Geriausio automobilio rinkimuose, kaip ir daugelyje panašių renginių, paprastai vertintojai vadovaujasi atmetimo principu, t. y. iš pradinio sąrašo vieną po kito išbraukia tų pretendentų vardus, kurių techninės charakteristikos, kainos ir kokybės santykis akivaizdžiai nusileidžia konkurentams. Šiame konkurse ramybėje palikus septynis „Metų visureigio“ titulo siekiančius keturračius, kitiems 20 lengvųjų automobilių dėlioti minusus sąlygiškai lengva buvo gal tris keturias bandymų dienas.
Į naują kokybės lygmenį niekaip neperšoka Toljačio mašinų gamintojai („Lada Kalina“ šiame konkurse buvo tarsi balta varna). Hibridinis monstras „Lexus LS600 h“ galimybėmis labiau primena kosminį laivą, tačiau limuzino kaina – 430 tūkst. litų. „Toyota“ pristatė technologinius dvynius – hečbeką „Auris“ ir sedaną „Corolla“, todėl, logiškai mąstant, finišo tiesėje balai turėtų būti skiriami vienam modeliui.
Kiekvienam iš likusių pretendentų pasakyti „ne“ buvo itin sudėtinga. Neatsitiktinai į finalininkų penketuką 9 vertinimo komisijos nariai siūlė 14 mašinų.
Vertinimai skyrėsi
Per iškilmingą „Metų automobilio 2008“ vakarą, vykusį sostinės naktiniame klube „Pacha“, paskelbus, kas kam kiek balų skyrė (labiausiai patikusiam modeliui galima skirti 10 iš 25 balų, kelių pretendentų negalima vertinti vienodu balų skaičiumi ar kuriam nors skirti 0), sužinota, kad „KIA cee'd“ surinko 57 balus iš maksimalaus galimų 90 balų skaičiaus. Pirmą vietą jam skyrė keturi komisijos nariai.
Antra vieta atiteko „Mercedes-Benz“ C klasės sedanui (48 balai ir dvi pirmos vietos). Po 43 balus surinko „Ford Mondeo“ ir „Peugeot 308“, tačiau trečiu geriausiu buvo pripažintas PSA inžinierių kūrinys, nes du vertinimo komisijos nariai jam skyrė pirmas vietas, o „Mondeo“ – vienas kolega. Penktoje vietoje liko „Renault Laguna“, ji buvo įvertinta 34 balais.
„Rezultatas nei labai stebina, nei džiugina ar liūdina – kiekvienas iš penkių finalininkų buvo vertas geriausiojo titulo“, – sakė Mindaugas Grinius, šiuos rinkimus surengusio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas.
Kalbėdamas apie konkurso nugalėtoją jis pripažino, kad „KIA cee'd“ neabejotinai yra geriausias iki šiol sukurtas KIA automobilis ir gali konkuruoti su bet kuriuo kompaktinės klasės modeliu iš Europos ar Japonijos.
Žurnalo „Keturi ratai“ apžvalgininkas Dainius Leonavičius prisipažino, kad „KIA cee'd“ yra jį labiausiai ir maloniausiai nustebinęs modelis.
„Prieš kelerius metus kalbėdami apie „Hyundai Getz“ sakėme, kad korėjiečiai septynmyliais žingsniais vejasi Europą. „KIA cee'd“ byloja – mes jau čia, Europos gamintojams ne tik lipame ant kulnų, bet jau lygiuojamės su jumis“, – dėstė 9 balus šiam modeliui skyręs D.Leonavičius.
Pirmą vietą „Peugeot 308“ skyręs žurnalo „Auto Moto“ redaktorius Linas Butkus teigė, kad nors šis modelis neišsiskiria vienu kokiu nors bruožu, techninių ypatybių visumą galima vadinti racionalia, o kainą – pagrįsta.
Žurnalo „Laima“ vyriausiajai redaktorei Gitanai Bukauskienei didžiausią įspūdį padarė C klasės „Mercedes-Benz“. Šiam automobiliui ji skyrė daugiausia balų už „inovacijas, garantuojančias puikius pojūčius prie vairo, santūrų ir harmoningą automobilio dizainą, atsakingą gamintojų požiūrį į saugumo problemas ir konkurencingą kainą“.
Signalas rinkai
„Mums labai svarbus šis įvertinimas – esame pripažinti nugalėtojais net tarp 27 stiprių konkurentų. Malonu, kad KIA investicijos ir pastangos siekiant sukurti geresnį automobilį neliko nepastebėtos. Kaip „KIA cee'd“ automobilis tapo viso KIA koncerno kelrode žvaigžde, taip ir šis apdovanojimas taps rimta paskata konservatyviems automobilių mėgėjams įvertinti naujos kartos automobilį“, – sakė „KIA Auto“ marketingo vadovė Baltijos šalims Kristel Korgmaa.
Pasak K.Korgmaa, „KIA cee'd“ – tai naujas iššūkis Europos automobilių rinkai, kartu reiškiantis ir naują KIA automobilių erą.
Į „KIA cee'd“ montuojami 1,4, 1,6 arba 2 litrų darbinio tūrio benzininiai varikliai, komplektuojami su mechaninėmis arba automatinėmis pavarų dėžėmis. Galima rinktis 1,6 l bei 2 l dyzelinius variklius. Palyginti su kitais tos pačios klasės automobiliais, „KIA cee'd“ modeliuose gausu įrangos – net bazinėje komplektacijoje įranga daugeliu atžvilgių lenkia konkurentus.
KIA atstovai pastebi, kad šį modelį kūrė KIA dizainerių komandai vadovaujantis buvęs pagrindinis „Audi“ ir „Volkswagen“ automobilių dizaineris Peteris Schreyeris – „VW Beetle“ ir „Audi TT“ kūrėjas.
Derėtų atkreipti dėmesį ir į konkurso nugalėtoju tapusio „KIA cee'd“ bei „Hyundai i30“ bruožus. Šios mašinos skiriasi vos keletu komponentų ir stilistinių sprendimų, tačiau iš esmės abi yra puikios transporto priemonės. Varikliai – dinamiški ir ekonomiški, efektyvūs stabdžiai, geras valdymas, kokybiškos salono apdailos medžiagos, nepriekaištinga ergonomika. Slovakijoje gaminamas „KIA cee'd“ savo „brolį“ lenkia tik rekordiškai ilga 7 metų garantija (beje, garantija perduodama kitam automobilio savininkui, jei tik mašina buvo reguliariai prižiūrima, laikytasi nustatytos techninės priežiūros grafiko). Bet kokiu atveju „Hyundai i30“ gali nesivaržydamas šildytis KIA šlovės spinduliuose.
Mažieji finalai
Po papildomo balsavimo į „Metų automobilio“ finalininkų penketuką nepatekęs „Mitsubishi Lancer“ vis dėlto neliko nuskriaustas. Po beveik mėnesį interneto svetainėje lrytas.lt trukusio balsavimo automobilių entuziastai šiam keturračiui skyrė prestižinį „Tautos automobilio 2008“ titulą.
Iš septynių kandidatų „Metų visureigio 2008“ titulą iškovojo SUV klasės rinkos naujokas „Volkswagen Tiguan“.
Tituluočiausias šalies lenktynininkas, visuomeninis premjero patarėjas saugaus eismo klausimais Stasys Brundza įvardijo saugiausią konkurso automobilį. Ši nominacija atiteko automobiliui „Toyota Corolla“.
Finalinio vakaro metu „Sportiškiausio automobilio“ titulas skirtas pirmos serijos BMW, o „Vilniaus dienos“, „Kauno dienos“ ir „Klaipėdos“ redakcijų prizas už geriausią dizainą atiteko įspūdingajam „Mini Cooper Clubman“.
Žurnalo “Laima” įsteigtą prizą „Moterų aistros objektas“ gavo „Mazda 2“.
Automobilių lenktynininkui, 2007 m. Europos kroso čempionui šakiečiui Nerijui Naujokaičiui įteiktas „Metų vairas 2007“. Šį prizą Lietuvos žurnalistų autoklubas kasmet skiria labiausiai mūsų šalį užsienyje garsinusiam automobilių sportininkui.
Kolegos iš dienraščio „Lietuvos rytas“ įsteigė du prizus, kurie paskirti vokiečių ir japonų inžinierių sukurtiems automobiliams. Geriausiu „Verslo klasės“ automobiliu pripažintas „Lexus LS 600h“, o „Karjeros automobiliu“ nominuotas C klasės „Mercedes-Benz“.
Visiems į finalinį penketuką patekusiems ir kitas nominacijas laimėjusiems automobiliams pagrindiniai konkurso rėmėjai – bendrovės „Lietuvos draudimas“ ir „SEB Vilniaus banko lizingas“ – kitais metais taikys specialias draudimo ir išperkamosios nuomos sąlygas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Paspirtukininkai – vis atsakingesni
Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad 85 proc. elektrinius paspirtukus vairuojančių asmenų žino apie prievolę laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), o 41 proc. dėvi apsaugos priemones. Šie skaičiai didesni nei prie&scaro...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Vairuotojų sveikatos patikra – nauja aukso gysla19
Nuo sausio 1-osios vairuotojo pažymėjimo galiojimas bus susietas su sveikatos pažyma. Vairuotojams, kurių sveikatos pažyma baigė galioti, lieka vos mėnuo ją atnaujinti. Nors patikros procedūra itin greita, tokių užuomaršų dar likę gerokai p...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...