Naujos taisyklės: Lietuvos keliais važiuosime greičiau

  • Teksto dydis:

Lietuvos greitkeliuose leistinas greitis didinamas 10 km/val., o dviratininkai negalės važiuoti pėsčiųjų perėja. Tai numato Vyriausybės penktadienį patvirtintos naujos Kelių eismo taisyklės (KET).

Susisiekimo ministerijos parengtame nutarimo projekte, kuriuo keičiamos KET, numatyta, jog nuo šiol vasaros metu greitkeliuose lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais leista važiuoti iki 120 km/val., žiemos metu – iki 110 km/val. greičiu. Iki šiol leistinas greitis greitkeliuose atitinkamai buvo 110 ir 100 km/val.

Naujose taisyklėse taip pat numatyti atvejai, kada dviratininkai, netrukdydami pėstiesiems, gali važiuoti šaligatviais, reglamentuotas dviratininkų sporto grupių eismas, dviratininkams taip pat uždrausta važiuoti pėsčiųjų perėja. KET papildytos nuostatomis dėl dviračių juostos, ryškiaspalvės liemenės, žibintų ir kitų būtinų priemonių saugiam eismui užtikrinti naudojimo.

Kaip posėdyje nurodė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, pakeitimai parengti nuo liepos 1-osios įsigaliojus Saugaus eismo keliais įstatymo pataisoms, taip pat įgyvendinant Europos Sąjungos direktyvų reikalavimus.

Taisyklėmis taip pat aiškiai reglamentuotas posūkio signalo rodymas žiedinėje sankryžoje: įvažiuojant jis nerodomas, išvažiuojant – rodomas. Taip pat oficialiai įteisintas kol kas tik Vilniuje galiojantis ženklinimas ir išimtis, leidžianti maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis naudotis ne tik lengvieji, bet ir visi automobiliai, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių. Tai bus leidžiama, jeigu eismo juosta pažymėta raide „A“ ir simboliu 4+. 

Įvesta ir dar viena nauja nuostata dėl eismo per geležinkelių pervažas reikalavimų - jie nuo šiol galios ne tik vairuotojams, bet ir visiems kitiems eismo dalyviams.

Transporto priemonėms taip pat nuo šiol bus draudžiama sustoti ten, kur ji trukdytų įvažiuoti ar išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės, stovėjimo vietos, garažo.

Nuo šiol sankryžose, kur ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, bus privaloma sustoti ir prieš sukant į dešinę įsitikinti, ar tai saugu.

Dar griežtesni pakeitimai įsigalios ateityje - taisyklėse numatoma, jog nuo 2020-ųjų šių rodyklių iš viso neliks. Kaip nurodo ministerija, jos bus naikinamos, nes ši priemonė nėra plačiai naudojama kitose Europos valstybėse.

Nuo 2020-ųjų taip pat keisis automagistralių ženklinimas - jas žymės ir mėlyno fono ženklai, kaip yra kitose ES valstybėse narėse, taip pat bus visiškai atsisakyta žalių kelio ženklų.

Pagal Kelio ženklų ir signalų konvencijos nuostatas, kelio ženklai su turistams aktualia informacija turės būti rudo fono. 

Rengiant KET nepritarta Žemės ūkio ministerijos siūlymui leisti traktoriams važinėti 70 km per valandą greičiu - jiems, taip pat ir savaeigėms mašinoms numatytas leistinas 50 km/val. greitis. Nurodoma, jog traktoriai ir kita žemės ūkio technika „nėra skirta eismui“.

Nepritarta ir Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymui drausti apvažiuoti ta pačia eismo juosta važiuojančią ar grūstyje stovinčią transporto priemonę iš dešinės ir leisti apvažiuoti tik dviračius.

Nutarimas dėl KET pakeitimo įsigalios artimiausiu metu paskelbus jį Teisės aktų registre.



NAUJAUSI KOMENTARAI

posukio signalas kad niekas jo nerodo laikas sudrausminti

posukio signalas kad niekas jo nerodo laikas sudrausminti  portretas
keliu gaidelius.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių