Naujoji „Mazda 6“ – šlovės šešėlyje Pereiti į pagrindinį turinį

Naujoji „Mazda 6“ – šlovės šešėlyje

2008-01-16 09:00

Maskvos dukart neužimsi. Ši rusiška patarlė kaip niekada tinka Japonijos automobilių gamintojai „Mazda“, vairuotojams pasiūliusiai antrosios kartos „Mazda 6“ modelį.

Daugiau nei prieš penkerius metus pasirodžiusi pirmoji „Mazda 6“ laida vidutinės klasės automobilių rinkoje sukėlė tikrą audrą. Tikėtina, kad antrosios kartos „šeštukė“ sulauks sėkmės, tačiau sensacijos iš jos patys gamintojai nesitiki.

Agresyvesnis charakteris

Pirmosios kartos „Mazda 6“ pakerėjo dizainu – pilka pele buvusios „Mazda 626“ įpėdinė virto gatvių gražuole. Tuomet iš „Mazdos“ gamintojų to, atrodo, niekas nesitikėjo. Jau pirmaisiais prekybos metais Europoje buvo parduota 1,8 mln. „Mazda 6“ automobilių – dvigubai geresnis rezultatas nei sėkmingiausiais 626 modelio metais.
Praėjus daugiau nei penkeriems metams pirmosios kartos „Mazda 6“ žavesys kiek nublanko, todėl ypač daug tikėtasis iš naujojo modelio. Dizaineriai nenuvylė. Naujoji „Mazda 6“ tarsi gražios moters dukra paveldėjo ryškiausius pirmtakės bruožus, tačiau ji dar grakštesnė, agresyvesnė, sportiškesnė. Šį įspūdį dar labiau sustiprina priekinių sparnų linijos, primenančios sportišką „Mazda RX8“ modelį.
Naujosios „Mazda 6“ dizaineriai tikina šiam modeliui suteikę daugiau japoniškumo. Naujajam modeliui apibūdinti vartojamas japoniškas žodis „kizuna“, reiškiantis stiprų emocinį vairuotojo ir automobilio ryšį.
Buvo patvirtinti du „Mazda 6“ eskizai ir atliktas Europos vartotojų nuomonių tyrimas. Gaminti pasirinktas paprastesnis dizaino modelis.

Didesnė, ilgesnė, platesnė

Šlovė įpareigoja. Nors ir pasmerkta likti pirmtakės šešėlyje, naujoji „Mazda 6“ daug kuo pranašesnė už 2002 m. pradėtą gaminti modelį.
Naujasis sedanas ir hečbekas yra 65 milimetrais ilgesni, 15 milimetrų platesni, ratų bazė 50 milimetrų ilgesnė. Universalas, palyginti su senuoju modeliu, ilgesnis 75 milimetrais.
Naujosios „Mazda 6“ salonas yra erdvesnis, apdailos medžiagos – kokybiškesnės.
Dar viena naujovė – daugiafunkcis CF-Net tinklas, suteikiantis galimybę ant vairo rato įrengtais mygtukais valdyti navigacijos sistemą, oro kondicionierių, automagnetolą, kelionės kompiuterį.
Antrosios kartos modelyje įrengta „Bluetooth“ sistema, „Bi Xenon“ priekiniai žibintai, „Bose“ garso įranga ir pirštams jautrus navigacijos ekranas.

Siūlo naują variklį

Naujoji „Mazda“ gali būti komplektuojama su vienu iš trijų benzininių ar vienu dyzeliniu varikliu.
Didžiausio dėmesio vertas naujas 2,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis, pakeitęs į ankstesnius modelius montuotą 2,3 litro jėgos agregatą. Naujasis 170 AG variklis yra galingesnis (papildomos 4 AG) ir taupesnis (naudoja 6,9 proc. mažiau degalų).
Kiti trys varikliai paskolinti iš senesnio modelio, tačiau buvo modernizuoti ir yra ekonomiškesni. Tai – 2 litrų (140 AG) turbodyzelis ir benzininiai 1,8 litro (120 AG) ir 2 litrų (147 AG).
Vienas didžiausių naujosios „Mazda 6“ trūkumų – ribotas variklių su automatine pavarų dėže pasirinkimas. Su automatine penkių laipsnių transmisija derinamas tik 2 litrų darbinio tūrio benzininis variklis. Jis taip pat siūlomas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Silpniausias benzininis variklis siūlomas su penkių laipsnių mechanine, visi kiti – taip pat ir dyzelinis – su šešių laipsnių mechanine transmisija.

Trūksta veržlumo

Vingiuotuose Nicos apylinkių keliuose išbandome naujuosius „Mazda 6“ modelius. Iš bandymams siūlomų pasirenkame automobilius su silpniausiu ir galingiausiu varikliu.
Pirmiausia sėdame prie „Mazda 6“ vairo su 1,8 litro darbinio tūrio varikliu. Šis variklis visiškai nedera prie sportiškos sedano išvaizdos – garso daugiau nei veiksmo, automobilis juda vangiai. Išvažiuojame į greitkelį, pasiekiame 130 kilometrų per valandą greitį. Važiuoju trečia kelio juosta, iš galo prisiveja kitas automobilis, mirksi ilgosiomis šviesomis. Įprasta situacija – spaudžiu greičio pedalą tikėdamasis aplenkti šalia riedantį automobilį ir persirikiuoti dešiniau, tačiau „Mazda 6“ stovi lyg prikalta. Pirmas įspūdis nuvilia. Tokia modifikacija gal ir tinka tarnybiniam automobiliui, bet didelio malonumo juo važiuoti tikrai nepajusi.
Kas kita – sedanas su 2,5 litro darbinio tūrio varikliu. Čia jau dera forma ir turinys.
Pliaupia lietus, nuo Viduržemio jūros pučia stiprus šoninis vėjas. Asfaltuotas kelias vingiuoja jūros pakrante, kartais iš lėto kyla į nedideles kalvas, po to leidžiasi žemyn. Galingiausioji „Mazda 6“ tvirtai stovi ant kelio, klusniai reaguoja tiek į pedalų spūstelėjimą, tiek į judesius vairu. Dinamiškai važiuojant pernelyg kieta nebeatrodo ir pakaba, nors trinktelėjus į duobes kylantis triukšmas galėtų būti mažesnis.

Gausus konkurentų būrys

Lietuvoje prekyba naujuoju „Mazda 6“ modeliu prasidėjo šių metų pirmosiomis dienomis. Iki kovo mėnesio teks palaukti tiems pirkėjams, kurie nori užsisakyti „Mazda 6“ su universalo kėbulu. Būtent ši modifikacija populiariausia Vakarų Europoje – daugelyje šalių daugiau nei pusė automobilių „Mazda 6“ parduodami su universalo kėbulu.
Lietuvos vairuotojų įpročiai visiškai kitokie – sedaną renkasi trys iš keturių „Mazda 6“ pirkėjų, universalą – kas penktas, o hečbeką – tik vienas iš dvidešimties. Dyzelinis variklis taip pat nepopuliarus – jį renkasi vos 2 proc. „Mazda 6“ pirkėjų.
Pirmosios kartos „Mazda 6“ Lietuvos rinkoje gana sėkmingai kovėsi su kitais konkurentais. Pernai Lietuvoje „Mazda 6“ ryškiai nusileido tik „Škoda Octaviai“. „Toyota Avensis“, „Volkswagen Passat“, „Subaru Legacy/Outback“ praėjusiais metais buvo pagrindiniai „Mazda 6“ konkurentai.
Šiemet naujajai „Mazda 6“ turėtų ant kulnų lipti naujasis „Ford Mondeo“, galbūt ir „Honda Accord“, jei Lietuvą pasieks naujas šio automobilio modelis.
Naujoji „Mazda 6“ Lietuvoje kainuos nuo 64 tūkst. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų