Maskvos dukart neužimsi. Ši rusiška patarlė kaip niekada tinka Japonijos automobilių gamintojai Mazda, vairuotojams pasiūliusiai antrosios kartos Mazda 6 modelį. Daugiau nei prieš penkerius metus pasirodžiusi pirmoji Mazda 6 laida vidutinės klasės automobilių rinkoje sukėlė tikrą audrą. Tikėtina, kad antrosios kartos šeštukė sulauks sėkmės, tačiau sensacijos iš jos patys gamintojai nesitiki.
Agresyvesnis charakteris
Pirmosios kartos Mazda 6 pakerėjo dizainu pilka pele buvusios Mazda 626 įpėdinė virto gatvių gražuole. Tuomet iš Mazdos gamintojų to, atrodo, niekas nesitikėjo. Jau pirmaisiais prekybos metais Europoje buvo parduota 1,8 mln. Mazda 6 automobilių dvigubai geresnis rezultatas nei sėkmingiausiais 626 modelio metais.
Praėjus daugiau nei penkeriems metams pirmosios kartos Mazda 6 žavesys kiek nublanko, todėl ypač daug tikėtasi iš naujojo modelio. Dizaineriai nenuvylė. Naujoji Mazda 6 tarsi gražios moters dukra paveldėjo ryškiausius pirmtakės bruožus, tačiau ji dar grakštesnė, agresyvesnė, sportiškesnė. Šį įspūdį dar labiau sustiprina priekinių sparnų linijos, primenančios sportišką Mazda RX8 modelį.
Naujosios Mazda 6 dizaineriai tikina šiam modeliui suteikę daugiau japoniškumo. Naujajam modeliui apibūdinti vartojamas japoniškas žodis kizuna, reiškiantis stiprų emocinį vairuotojo ir automobilio ryšį.
Buvo patvirtinti du Mazda 6 eskizai ir atliktas Europos vartotojų nuomonių tyrimas. Gaminti pasirinktas paprastesnis dizaino modelis.
Didesnė, ilgesnė, platesnė
Šlovė įpareigoja. Nors ir pasmerkta likti pirmtakės šešėlyje, naujoji Mazda 6 daug kuo pranašesnė už 2002 m. pradėtą gaminti modelį.
Naujasis sedanas ir hečbekas yra 65 mm ilgesni, 15 mm platesni, ratų bazė 50 mm ilgesnė. Universalas, palyginti su senuoju modeliu, ilgesnis 75 mm.
Naujosios Mazda 6 salonas yra erdvesnis, apdailos medžiagos kokybiškesnės.
Dar viena naujovė daugiafunkcis CF-Net tinklas, suteikiantis galimybę ant vairo rato įrengtais mygtukais valdyti navigacijos sistemą, oro kondicionierių, automagnetolą, kelionės kompiuterį.
Antrosios kartos modelyje įrengta Bluetooth sistema, Bi Xenon priekiniai žibintai, Bose garso įranga ir pirštams jautrus navigacijos ekranas.
Siūlo naują variklį
Naujoji Mazda gali būti komplektuojama su vienu iš trijų benzininių ar vienu dyzeliniu varikliu.
Didžiausio dėmesio vertas naujas 2,5 l darbinio tūrio benzininis variklis, pakeitęs į ankstesnius modelius montuotą 2,3 l jėgos agregatą. Naujasis 170 AG variklis yra galingesnis (papildomos 4 AG) ir taupesnis (naudoja 6,9 proc. mažiau degalų).
Kiti trys varikliai paskolinti iš senesnio modelio, tačiau buvo modernizuoti ir yra ekonomiškesni. Tai
2 l (140 AG) turbodyzelis ir benzininiai 1,8 l (120 AG) ir 2 l (147 AG).
Vienas didžiausių naujosios Mazda 6 trūkumų ribotas variklių su automatine pavarų dėže pasirinkimas. Su automatine penkių laipsnių transmisija derinamas tik 2 l darbinio tūrio benzininis variklis. Jis taip pat siūlomas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Silpniausias benzininis variklis siūlomas su penkių laipsnių mechanine, visi kiti taip pat ir dyzelinis su šešių laipsnių mechanine transmisija.
Trūksta veržlumo
Vingiuotuose Nicos apylinkių keliuose išbandome naujuosius Mazda 6 modelius. Iš bandymams siūlomų pasirenkame automobilius su silpniausiu ir galingiausiu varikliu.
Pirmiausia sėdame prie Mazda 6 vairo su 1,8 litro darbinio tūrio varikliu. Šis variklis visiškai nedera prie sportiškos sedano išvaizdos
garso daugiau nei veiksmo, automobilis juda vangiai. Išvažiuojame į greitkelį, pasiekiame 130 km per valandą greitį. Važiuoju trečia kelio juosta, iš galo prisiveja kitas automobilis, mirksi ilgosiomis šviesomis. Įprasta situacija spaudžiu greičio pedalą tikėdamasis aplenkti šalia riedantį automobilį ir persirikiuoti dešiniau, tačiau Mazda 6 stovi lyg prikalta. Pirmas įspūdis nuvilia. Tokia modifikacija gal ir tinka tarnybiniam automobiliui, bet didelio malonumo juo važiuoti tikrai nepajusi.
Kas kita sedanas su 2,5 l darbinio tūrio varikliu. Čia jau dera forma ir turinys.
Pliaupia lietus, nuo Viduržemio jūros pučia stiprus šoninis vėjas. Asfaltuotas kelias vingiuoja jūros pakrante, kartais iš lėto kyla į nedideles kalvas, po to leidžiasi žemyn. Galingiausioji Mazda 6 tvirtai stovi ant kelio, klusniai reaguoja tiek į pedalų spūstelėjimą, tiek į judesius vairu. Dinamiškai važiuojant pernelyg kieta nebeatrodo ir pakaba, nors trinktelėjus į duobes kylantis triukšmas galėtų būti mažesnis.
Gausus konkurentų būrys
Lietuvoje prekyba naujuoju Mazda 6 modeliu prasidėjo šių metų pirmosiomis dienomis. Iki kovo mėnesio teks palaukti tiems pirkėjams, kurie nori užsisakyti Mazda 6
su universalo kėbulu. Būtent ši modifikacija populiariausia Vakarų Europoje daugelyje šalių daugiau nei pusė automobilių Mazda 6 parduodami su universalo kėbulu.
Lietuvos vairuotojų įpročiai visiškai kitokie sedaną renkasi trys iš keturių Mazda 6 pirkėjų, universalą kas penktas, o hečbeką tik vienas iš dvidešimties. Dyzelinis variklis taip pat nepopuliarus jį renkasi vos 2 proc. Mazda 6 pirkėjų.
Pirmosios kartos Mazda 6 Lietuvos rinkoje gana sėkmingai kovėsi su kitais konkurentais. Pernai Lietuvoje Mazda 6 gerokai nusileido tik Škoda Octaviai. Toyota Avensis, Volkswagen Passat, Subaru Legacy/Outback praėjusiais metais buvo pagrindiniai Mazda 6 konkurentai.
Šiemet naujajai Mazda 6 turėtų ant kulnų lipti naujasis Ford Mondeo, galbūt ir Honda Accord, jei Lietuvą pasieks naujas šio automobilio modelis.
Naujoji Mazda 6 Lietuvoje kainuos nuo 64 tūkst. litų.
Naujausi komentarai