- Renaldas Gabartas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jungtinė Japonijos, Amerikos ir Europos inžinierių komanda, dirbanti "Mazdos" konstruktorių biuruose, švenčia naujausio kosmopolitinio kūrinio gimtadienį – antros kartos kompaktinio modelio serijinės gamybos pradžią.
Kad ir kokia niūri būtų padėtis automobilių verslo padangėje, priežasčių džiaugtis "Mazda" tikrai turi pakankamai. Pastaruosius penkerius metus gaminta "Mazda 3" tapo populiariausia ir geriausiai vertinama bendrovės preke. Ji per šį laiką iškovojo bene 90 įvairių tarptautinių apdovanojimų, o pagamintų tokių automobilių skaičius priartėjo prie 2 mln.
Kompromisų paieškos
Kadangi ankstesnioji "Mazda 3" iš tiesų buvo sėkmingas automobilis, šios markės gerbėjų lūkesčiai, siejami su naujuoju modeliu, tikrai nemaži. Bijodami juos nuvilti, "Mazdos" specialistai trejus pastaruosius metus itin daug dirbo ne tik tobulindami šio modelio technines charakteristikas, bet ir siedami, kad jos eksterjeras būtų laikomas gražiu visose svarbiausiose rinkose. Pastarasis uždavinys ypač sunkus, nes Japonijoje vertinami švelnūs ir mieli bruožai, o Europoje – sportiškumas ir raumeningumas.
Kadangi maždaug du trečdaliai "Mazdos" mašinų parduodamos ne Japonijoje, naujasis kompaktinės klasės žaidėjas akivaizdžiai linkęs pataikauti pirkėjams Senajame žemyne. "Mazda 3" išsaugojo svarbiausius firminius bruožus, tačiau atrodo dinamiškesnė ir išraiškingesnė. Penkiakampės radiatoriaus grotelės padidėjo bent trigubai ir dabar užima beveik visą priekinę automobili dalį, žemiau buferio.
Kaip ir metų pradžioje pristatyta naujoji "Mazda 6", naujoji "Mazda 3" turi gerokai didesnius migdolo formos priekinius žibintus. Mašina atrodo kiek raumeningesnė ir masyvesnė, tačiau jos oro pasipriešinimo koeficientas yra geriausias klasėje: modelio sedano kėbulu – 0,28, o hečbeko – 0,3.
Nauji principai
Japonai akcentuoja ir tai, kad "Mazda 3" yra 15 kg lengvesnė už pirmtakę. Skirtumas nedidelis, tačiau svarbu pati tendencija – juk beveik visi pastaraisiais metais pasirodę konkurentai sunkesni už senuosius modelius. Bolonijos parodoje interviu žurnalistams iš Lietuvos davęs "Mazdos" Europos dizaino padalinio vadovas Peteris Birthwistlesas teigė, kad ateityje mažinti svoriui bus skiriama dar daugiau dėmesio.
"Aplinkosaugos reikalavimai griežtėja, o vienas būdų juos įvykdyti – mažinti oro pasipriešinimą ir svorį. Tikėtina, kad ateities automobiliuose nebus tokių dalykų kaip elektriniai langų kėlikliai, navigacija, CD grotuvai ir magnetolos. Orientuotis nepažįstamoje erdvėje ar klausytis muzikos galima į specialią vietą įstatant "iPhone" tipo aparatą, galintį atlikti visas minėtas funkcijas. Atsidaryti langą taip pat nesunku naudojant mechanines rankenėles", – samprotavo P.Birthwistlesas.
Antros kartos "Mazdos 3" salone kol kas visi klasikiniai komforto atributai savo vietose. Dar daugiau – automobilio salonas atrodo solidesnis, apdailai panaudotos kokybiškesnės medžiagos (plastikas minkštas ir malonus liesti). "Mazdos" atstovai tikino šiame modelyje išsprendė ir vieną seniausių gamintojų problemų – pastebimai sumažino triukšmo izoliaciją. Pasak oficialaus pranešimo spaudai, naujoji "Mazda 3" 6–11 proc. tylesnė pažabojus variklio vibraciją, pagerinus pakabos darbą ir padidinus kėbulo standumą.
Daugiau jėgos
Parodoje pristačius automobilį buvo džiūgaujama dėl šio modelio pirkėjams siūlomo visiškai naujo 2,2 l turbininio dyzelinio variklio. "Euro 5" reikalavimus atitinkantis motoras bus dviejų versijų. Silpnesnio – 150 AG, o galingesnio – 185 AG. Pastarojo maksimalus sukimo momentas siekia net 400 Nm, juo vairuotojas gali mėgautis 1800–3000 aps./min. diapazonu. "Mazda" žmonės teigė, kad vidutinės šio variklio degalų sąnaudos 5,6 l šimtui kilometrų.
Į naująją "Mazdą 3" bus montuojami ir senieji jėgos agregatai – 2 l turbininis dyzelinis motoras ir benzininiai 1,6 ir 2 l darbinio tūrio varikliai. Visi jie šiek tiek patobulinti, todėl turėtų būti ekonomiškesni ir mažiau teršti aplinką.
Variklių jėga ratams bus perduodama naudojant naują penkių laipsnių automatinę pavarų dėžę, ji padės degalų sąnaudas sumažinti maždaug 10 proc. Taip pat bus galima rinktis penkių arba šešių laipsnių mechanines pavarų dėžes.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...