Latvijos prezidentas: „AirBaltic“ turi likti valstybinė

Latvijos skrydžių bendrovė "AirBaltic" turi likti valstybinė, jos privatizuoti neverta, pareiškė Latvijos prezidentas Andris Bėrzinis.

"Mano nuomone, valstybei, o ypač Latvijos valstybei, yra naudinga turėti skrydžių bendrovę, ją remti ir plėtoti. Nacionalinė skrydžių bendrovė - tai pliusas", - interviu BNS sakė Latvijos prezidentas.

Jis išreiškė viltį, jog naujoji šalies vyriausybė į tai atsižvelgs.

"Manau, kad naujoji vyriausybė iš naujo svarstys šį klausimą ir priims sprendimą. Visgi, tai svarbu ne tik Latvijai - juk "AirBaltic" sujungia Baltijos valstybes ir visą pasaulį", - pabrėžė A.Bėrzinis.

Latvijos prezidentas pareiškė, jog nesupranta Europos Komisijos nuomonės, kad bendrovę "AirBaltic" būtina privatizuoti, bei sukritikavo Europos Komisijos pradėtą tyrimą dėl valstybinės paramos šiai įmonei teisėtumo.

"Europos Komisijos požiūris man nesuprantamas, nes keleivių skraidinimas - tai akivaizdžiai ne verslas, o veikiau infrastruktūra. O plėtra be investicijų neįmanoma", - paaiškino Latvijos prezidentas.

Latvijos valstybei priklauso beveik visos nuostolingos pastaruoju metu "AirBaltic" akcijos.

Iki 2011 metų lapkričio 47,2 proc. "AirBaltic" akcijų valdė privati akcininkė "Baltijas aviacijas sistemas", jos buvo įkeistos "Snoro" kontroliuotam bankui "Latvijas Krajbanka". Pastarajam bankrutavus, akcijas už nominalią vertę perėmė Latvijos vyriausybė, padidindama valdomą skrydžių bendrovės akcijų dalį nuo 52,6 iki 99,8 procento.

Pasak Lietuvos bendrovės "Avia Solutions Group", su kuriai siejami buvę bankrutavusios "flyLAL" akcininkai, vadovo Lino Dovydėno, Lietuva galėtų tapti "AirBaltic" akcininke.

Pasak jo, Latvijos vyriausybei, "airBaltic" ir Rygos oro uostui pateiktas pasiūlymas išleisti naujų "AirBaltic" akcijų, kuriomis būtų atlyginta beveik 150 mln. litų žala "flyLAL".

Ekspertai pernai rugsėjį nustatė, kad dėl nesąžiningų "AirBaltic" ir Rygos oro uosto veiksmų maršrutuose, kuriuose dempingo kainomis veikė "AirBaltic", "flyLAL-Lithuanian Airlines" 2004-2008 metais patyrė apie 150 mln. litų nuostolių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių