- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos naudotų automobilių rinka jau seniai apipinta legendomis, tačiau padėtis kitose šalyse ne ką geresnė. Automobilių prekyba užsiimančios įmonės „Deals on Wheels“ vadovo Lauryno Boguševičiaus teigimu, nors lietuviai dažnai galvoja, kad iš užsienio importuotas automobilis patikimesnis, tai nevisiška tiesa.
Nesąžiningų yra visur
Pasak įmonės „Deals on Wheels“ įkūrėjo, kadangi užsienyje įstatymai griežtesni, nesąžiningi pardavėjai Vakaruose nerizikuoja dėl galimybės užsidirbti porą tūkstančių eurų. Jie orientuojasi į brangesnius automobilius, iš kurių gali uždirbti galbūt net keliasdešimt tūkstančių.
„Nesąžiningų automobilių pardavėjų ir apgavikų yra visur – tiek Lietuvoje, tiek Vokietijoje, tiek Švedijoje. Žinoma, situacija Vakarų Europos šalyse skiriasi, nes ten galioja griežti įstatymai už automobilio ridos klastojimą ir nuslėptus defektus“, – sakė L. Boguševičius.
9 proc. Lietuvos keliais važinėjančių automobilių anksčiau yra buvę daugiau ar mažiau apgadinti.
Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „CarVertical“ atliktas rinkos skaidrumo tyrimas atskleidė, kad net 59 proc. Lietuvos keliais važinėjančių automobilių anksčiau yra buvę daugiau ar mažiau apgadinti, o 18,1 proc. turi suklastotą ridą. Turint omenyje, kad trys ketvirčiai naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja iš užsienio, galima tik spėti, kiek daužtų ir vėliau suremontuotų transporto priemonių įvežama į šalį.
Nuslepia trūkumus
Pasak L. Boguševičiaus, įmonė dažnai gauna užklausų surasti ir parvaryti į Lietuvą konkretų gamintojo modelį. Didžiausiu galvos skausmu tampa užduotis surasti gerai išlaikytą automobilį už adekvačią kainą.
Žinodami, kad aklai pasitikėti pardavėjais negalima, ieškodami tinkamo varianto, įmonės „Deals on Wheels“ specialistai pirmiausia patikrina automobilio istoriją. Taip išvengiama rizikos nusipirkti smarkiai apgadintą transporto priemonę, kurios suklastota rida ar kuri turi kitų defektų.
„Su trūkumus nutylinčiais pardavėjais susiduriame kiekvieną dieną – jie yra iš pačių įvairiausių šalių. Kai kasdien patikrini daugybę automobilių, kitaip ir būti negali“, – pasakojo specialistas.
Įmonės „Regitra“ duomenimis, per pirmuosius dešimt šių metų mėnesių į Lietuvą importuotas 117,131 tūkst. automobilis. Pagrindinės šalys, iš kurių atvežama naudotų transporto priemonių, kasmet išlieka tos pačios: Vokietija, Prancūzija, Nyderlandai, Belgija, Italija ir JAV. Tačiau vienas kitas automobilis įvežamas ir iš tokių egzotiškų šalių kaip Meksika ar Čilė.
Apgadinimai – ne nuosprendis
Anot L. Boguševičiaus, automobilio apgadinimai ne visada reiškia, kad jo įsigyti neverta. Kiekvieną atvejį reikėtų vertinti atskirai.
Draudimo bendrovės už aukštos klasės automobilio bamperio pakeitimą gali priskaičiuoti ir 10 tūkst. eurų, tačiau dažnai tai ne trūkumas, dėl kurio reikėtų vengti įsigyti tokią transporto priemonę.
„Visada pateikiame visą įmanomą informaciją apie automobilį, o tada jie patys nusprendžia, ar jiems tinka, ar ne. Būna atvejų, kad klientui daužtas modelis tinka, tačiau jis tiesiog nori žinoti, kas jam nutiko. Jei netinka, surandame kitą“, – prekybos niuansais dalijosi L. Boguševičius.
Pasak pašnekovo, Lietuvos naudotų automobilių prekeiviai per daugybę metų padarė nemažai, kad pirkėjai jais nepasitikėtų, tačiau sąžiningai parduoti automobilį yra lengviau. Kai automobilis importuojamas iš užsienio, nuslėpti jo trūkumus daug paprasčiau, todėl visada verta patikrinti jo istoriją ir taip išvengti galimos pardavėjų apgaulės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...