- „Kauno dienos“ ir darverical.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimtimis.
Maršrutai – platūs
Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ apžvelgė ekstremaliausius atvejus naudotų transporto priemonių rinkoje 2024 m. pirmąjį pusmetį Lietuvoje.
Nuriedėjęs nuo konvejerio automobilis nebūtinai visą laiką eksploatuojamas vienoje šalyje. Naudotos transporto priemonės dažnai eksportuojamos į kitas šalis ir per savo gyvavimo laikotarpį gali turėti ne vieną savininką.
Iš visų tikrintų automobilių, daugiausia šalių – net aštuonias – pakeitė vienas 2011-ųjų 5 serijos BMW. Arčiausiai jo rikiuojasi 2021 m. „Audi A6“ ir 2017-ųjų „Mercedes-Benz Sprinter“, turėję istorinių įrašų iš penkių skirtingų šalių.
Nors paprastai automobilius vairuotojai keičia kas kelerius metus, tai galioja ne visiems modeliams. Šių metų rekordininkas – 2000-ųjų „Porsche 911 Carrera“ turėjęs net 30 savininkų. Iš rankų į rankas dažnai keliavo vienas 2002-ųjų BMW X5 (28 savininkai) ir 2004 m. pagamintas „Audi A6“ (25 savininkai).
„Jei automobilis turėjo daug savininkų, vertėtų išsiaiškinti, kokia to priežastis. Paprastai, žmonės automobilius keičia kas 4–6 metus, tačiau modelis, kuris kas metus ar kelis mėnesius keliauja iš vienų rankų į kitas, gali turėti rimtų problemų. Ypač rizikuoja iš užsienio importuotą transportą perkantys vairuotojai, nes gali būti sunku atsekti, kiek jis turėjo savininkų“, – perspėjo „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Ilgaamžiai: nuvažiuotų kilometrų rekordininkas Lietuvoje – 2007 m. gamybos „Mercedes-Benz Sprinter“, kurio rida – 937 tūkst. km. / E. Ovčarenko / BNS asociatyvi nuotr.
Avarijų virtinė
Išpopuliarėjus automobilių patikros paslaugoms, galima sužinoti ir nuslėptą informaciją. Istorijos ataskaitoje yra speciali skiltis – „Laiko juosta“, kurioje išdėstyta informacija apie automobilio registraciją, savininkų kaitą ar atliktus techninės apžiūros patikrinimus.
Nors dauguma automobilių anksčiau ar vėliau patenka į eismo įvykius, kai kuriems modeliams nesiseka dažniau nei įprastai. Iš visų Lietuvoje tikrintų automobilių daugiausia kartų buvo apgadinta 2005-ųjų „Audi A4“ – vienuolika, 2006 m. „Lexus IS“ – dešimt ir 2008-ųjų 7 serijos BMW – devynis.
Priklausomai nuo apgadinimų rimtumo, draudimo bendrovės patirtą žalą įkainoja skirtingai. Paprastai, didesnė apgadinimų vertė nustatoma aukštesnės klasės modeliams. Jei automobilis ne kartą buvo patekęs į eismo įvykį ir jo bendra apgadinimų vertė siekia dešimtis ar šimtus tūkstančių eurų, tokį potencialų pirkinį vertėtų kruopščiai patikrinti autoservise.
Didžiausia bendra apgadinimų vertė Lietuvoje buvo nustatyta 2017-ųjų „Audi R8“ – 251 tūkst. eurų. Ši suma apskaičiuota įvertinus visus šio modelio apgadinimus ir juos sudėjus. Už tokią sumą Lietuvoje jau būtų galima įsigyti namą ar butą. Toliau rikiuojasi ketverių metų senumo „Mercedes-Benz S-Class“ – 152,3 tūkst. eurų ir 2012-ųjų „Audi A8“ – 137,8 tūkst. eurų.
Ištvermės rekordai
Lietuvos skelbimų portaluose gausu automobilių, nuriedėjusių ne vieną šimtą tūkstančių kilometrų. Visgi nė vienas jų neprilygsta 2007 m. gamybos „Mercedes-Benz Sprinter“, kurio rida – 937 tūkst. km. Tai absoliutus rekordininkas iš visų „carVertical“ vartotojų tikrintų automobilių pirmąjį šių metų pusmetį.
647,5 tūkst. – tiek km buvo suklastota Lietuvoje tikrinto „Volkswagen Transporter“ autobusiuko rida.
Turint omenyje, kad automobilių odometrus sudaro šeši skaitmenys, šio „Mercedes-Benz Sprinter“ rida netrukus persivers ir vėl bus pradėta skaičiuoti nuo nulio. Nuo pat pagaminimo 2007 m., šis automobilis kasmet vidutiniškai turėjo įveikti daugiau kaip 57 tūkst. km.
Už šio rekordininko rikiuojasi kitas 2004-ųjų „Sprinter“, kurio rida – daugiau kaip 852 tūkst. km ir 2014-ųjų „Fiat Ducato“ – 763 tūkst. km.
Įžūlumas be ribų
Automobilį, kurio rida didelė, gali būti sunku parduoti už konkurencingą kainą, todėl nesąžiningi pardavėjai neretai sumažina odometro rodmenis, taip dirbtinai sukeldami transporto priemonės vertę.
Iš visų Lietuvoje tikrintų transporto priemonių daugiausia buvo suklastota vieno 1999-ųjų „Volkswagen Transporter“ rida – šis modelis atjaunėjo net 647,5 tūkst. km. Toliau rikiuojasi 1999-ųjų gamybos „Opel Astra“ – 622,8 tūkst. km ir 2017-ųjų „Mercedes-Benz Sprinter“ – 588,1 tūkst. km.
„Įsigijus automobilį, kurio rida suklastota keliais šimtais tūkstančių kilometrų, lauks nemažai problemų. Akivaizdu, kad toks modelis jau nebus patikimas ir dažnai ges. Ne mažiau svarbus ir saugumo klausimas: automobilis, kurio tokia didžiulė rida, gali kelti pavojų ne tik vairuotojui ir keleiviams, bet ir kitiems eismo dalyviams“, – aiškino M. Buzelis.
Tyrime naudojami statistiniai duomenys iš automobilių istorijos ataskaitų, įsigytų nuo 2024 m. sausio iki 2024 m. rugpjūčio. Tyrimas vykdytas penkiolikoje šalių, pateikiant ekstremaliausius kiekvienos šalies atvejus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vokietijai nesiseka „elektrifikuoti“ automibilių rinkos1
Vadybos konsultacijų įmonės „Deloitte“ prognozės rodo, kad Vokietijos elektromobilių rinka augs kur kas lėčiau, nei tikėjosi vyriausybė. ...
-
„General Motors“ atsisako robotaksi projekto
JAV automobilių pramonės gigantas „General Motors“ paskelbė atsisakantis robotaksi kūrimo, kai praėjusiais metais plačiai nuskambėjęs incidentas pristabdė tokio projekto pažangą. ...
-
LEA: lapkritį šalyje įregistruoti 959 elektromobiliai1
Šių metų lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 959 elektromobiliai. Tai 50,8 proc. daugiau elektromobilių nei pernai lapkritį, tačiau 17,8 proc. mažiau nei šių metų spalį, skelbia Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Įvertino automobilius, pagerbė sportininkus
Asfaltu ir žvyrkeliais, purve ir poligone, lyjant, sningant ir šviečiant saulei – tokių išbandymų teko rinkimų „Metų automobilis“ dalyviams. Pergales šventė „Škoda“, „Renault“ ir &bdq...
-
LDK bajorų vargai šių laikų vairuotojams neįkandami4
Prasidėjus šalčiams dažnai piktinamės, kad žiema kelininkus užklupo netikėtai. Ypač žinant, kiek lėšų investuojama į kelių būklės priežiūrą. Tačiau dabartinę situaciją lyginant su praeities keliais ir transportu, šiuol...
-
Beveik 100 tūkst. gyventojų rizikuoja prarasti teisę vairuoti: nusižengusiųjų laukia baudos3
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir „Regitra“ primena vairuotojams pasitikrinti sveikatą iki 2025 m. sausio 1 d., nes to nepadariusiems būtų stabdoma teisė vairuoti. Šiandien to dar nėra padarę 98 tūkst. vairuotojų. ...
-
Kitąmet vairavimo egzaminą bus galima laikyti tik lietuvių arba oficialiomis ES kalbomis
Nuo kitų metų sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje bus galima laikyti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos Sąjungos (ES) kalbomis, tačiau išimtis bus taikoma ukrainiečiams, antradienį pranešė Vidaus reikalų ministerija (VRM). ...
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Įvardijo patikimiausius automobilius: trūkumų turi visi, bet kai kurie – mažiau1
Vokietijos techninės apžiūros asociacija (TÜV), remdamasi pastarųjų metų transporto priemonių patikrų rezultatais, įvardijo skirtingo amžiaus patikimiausius automobilius. ...