- „Kauno dienos“ ir darverical.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimtimis.
Maršrutai – platūs
Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ apžvelgė ekstremaliausius atvejus naudotų transporto priemonių rinkoje 2024 m. pirmąjį pusmetį Lietuvoje.
Nuriedėjęs nuo konvejerio automobilis nebūtinai visą laiką eksploatuojamas vienoje šalyje. Naudotos transporto priemonės dažnai eksportuojamos į kitas šalis ir per savo gyvavimo laikotarpį gali turėti ne vieną savininką.
Iš visų tikrintų automobilių, daugiausia šalių – net aštuonias – pakeitė vienas 2011-ųjų 5 serijos BMW. Arčiausiai jo rikiuojasi 2021 m. „Audi A6“ ir 2017-ųjų „Mercedes-Benz Sprinter“, turėję istorinių įrašų iš penkių skirtingų šalių.
Nors paprastai automobilius vairuotojai keičia kas kelerius metus, tai galioja ne visiems modeliams. Šių metų rekordininkas – 2000-ųjų „Porsche 911 Carrera“ turėjęs net 30 savininkų. Iš rankų į rankas dažnai keliavo vienas 2002-ųjų BMW X5 (28 savininkai) ir 2004 m. pagamintas „Audi A6“ (25 savininkai).
„Jei automobilis turėjo daug savininkų, vertėtų išsiaiškinti, kokia to priežastis. Paprastai, žmonės automobilius keičia kas 4–6 metus, tačiau modelis, kuris kas metus ar kelis mėnesius keliauja iš vienų rankų į kitas, gali turėti rimtų problemų. Ypač rizikuoja iš užsienio importuotą transportą perkantys vairuotojai, nes gali būti sunku atsekti, kiek jis turėjo savininkų“, – perspėjo „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Ilgaamžiai: nuvažiuotų kilometrų rekordininkas Lietuvoje – 2007 m. gamybos „Mercedes-Benz Sprinter“, kurio rida – 937 tūkst. km. / E. Ovčarenko / BNS asociatyvi nuotr.
Avarijų virtinė
Išpopuliarėjus automobilių patikros paslaugoms, galima sužinoti ir nuslėptą informaciją. Istorijos ataskaitoje yra speciali skiltis – „Laiko juosta“, kurioje išdėstyta informacija apie automobilio registraciją, savininkų kaitą ar atliktus techninės apžiūros patikrinimus.
Nors dauguma automobilių anksčiau ar vėliau patenka į eismo įvykius, kai kuriems modeliams nesiseka dažniau nei įprastai. Iš visų Lietuvoje tikrintų automobilių daugiausia kartų buvo apgadinta 2005-ųjų „Audi A4“ – vienuolika, 2006 m. „Lexus IS“ – dešimt ir 2008-ųjų 7 serijos BMW – devynis.
Priklausomai nuo apgadinimų rimtumo, draudimo bendrovės patirtą žalą įkainoja skirtingai. Paprastai, didesnė apgadinimų vertė nustatoma aukštesnės klasės modeliams. Jei automobilis ne kartą buvo patekęs į eismo įvykį ir jo bendra apgadinimų vertė siekia dešimtis ar šimtus tūkstančių eurų, tokį potencialų pirkinį vertėtų kruopščiai patikrinti autoservise.
Didžiausia bendra apgadinimų vertė Lietuvoje buvo nustatyta 2017-ųjų „Audi R8“ – 251 tūkst. eurų. Ši suma apskaičiuota įvertinus visus šio modelio apgadinimus ir juos sudėjus. Už tokią sumą Lietuvoje jau būtų galima įsigyti namą ar butą. Toliau rikiuojasi ketverių metų senumo „Mercedes-Benz S-Class“ – 152,3 tūkst. eurų ir 2012-ųjų „Audi A8“ – 137,8 tūkst. eurų.
Ištvermės rekordai
Lietuvos skelbimų portaluose gausu automobilių, nuriedėjusių ne vieną šimtą tūkstančių kilometrų. Visgi nė vienas jų neprilygsta 2007 m. gamybos „Mercedes-Benz Sprinter“, kurio rida – 937 tūkst. km. Tai absoliutus rekordininkas iš visų „carVertical“ vartotojų tikrintų automobilių pirmąjį šių metų pusmetį.
647,5 tūkst. – tiek km buvo suklastota Lietuvoje tikrinto „Volkswagen Transporter“ autobusiuko rida.
Turint omenyje, kad automobilių odometrus sudaro šeši skaitmenys, šio „Mercedes-Benz Sprinter“ rida netrukus persivers ir vėl bus pradėta skaičiuoti nuo nulio. Nuo pat pagaminimo 2007 m., šis automobilis kasmet vidutiniškai turėjo įveikti daugiau kaip 57 tūkst. km.
Už šio rekordininko rikiuojasi kitas 2004-ųjų „Sprinter“, kurio rida – daugiau kaip 852 tūkst. km ir 2014-ųjų „Fiat Ducato“ – 763 tūkst. km.
Įžūlumas be ribų
Automobilį, kurio rida didelė, gali būti sunku parduoti už konkurencingą kainą, todėl nesąžiningi pardavėjai neretai sumažina odometro rodmenis, taip dirbtinai sukeldami transporto priemonės vertę.
Iš visų Lietuvoje tikrintų transporto priemonių daugiausia buvo suklastota vieno 1999-ųjų „Volkswagen Transporter“ rida – šis modelis atjaunėjo net 647,5 tūkst. km. Toliau rikiuojasi 1999-ųjų gamybos „Opel Astra“ – 622,8 tūkst. km ir 2017-ųjų „Mercedes-Benz Sprinter“ – 588,1 tūkst. km.
„Įsigijus automobilį, kurio rida suklastota keliais šimtais tūkstančių kilometrų, lauks nemažai problemų. Akivaizdu, kad toks modelis jau nebus patikimas ir dažnai ges. Ne mažiau svarbus ir saugumo klausimas: automobilis, kurio tokia didžiulė rida, gali kelti pavojų ne tik vairuotojui ir keleiviams, bet ir kitiems eismo dalyviams“, – aiškino M. Buzelis.
Tyrime naudojami statistiniai duomenys iš automobilių istorijos ataskaitų, įsigytų nuo 2024 m. sausio iki 2024 m. rugpjūčio. Tyrimas vykdytas penkiolikoje šalių, pateikiant ekstremaliausius kiekvienos šalies atvejus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
AAD teigia: Lietuvos transporto parkas atsinaujina2
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kur...
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai3
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...