- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draudikai šokiruoti, sukčiavimo atvejų šalies keliuose per pirmus šių metų devynis mėnesius, lyginant su pernai, išaugo net 58 proc., pasakojama LNK reportaže.
Šiemet bandymų sukčiauti fiksuota virš 1,3 tūkst. atvejų. Pernai tuo pačiu metu šis skaičius siekė apie 600 atvejų.
„Automatiškai didėja ir žalos kiekis. Beveik dvigubai, šiemet sakyčiau net daugiau, gal 60 proc. Žala šiais metais siekia 1,8 mln., pernai fiksuota žalos už 1,2 mln. eurų“, – teigė „Lietuvos draudimo“ transporto draudimo ekspertas Paulius Ilbertas.
Spėjama, kad toks sukčiavimo mastas atsirado dėl ekonomiškai sunkių laikų.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Bandoma ieškoti visokių būdų kaip pasipelnyti. Tarp jų – ir nelegalūs būdai“, – pastebėjo P. Ilbertas.
Pasinaudoja situacija
„Dažniausiai bandoma manipuliuoti emocijomis. Jie stengiasi, kad kuo greičiau pasirašytumėte kažką, teigia kažkur skubantys. Siekiama išnaudoti emocinę būseną. Juk kai papuolama į avariją, žmogus išsigąsta“, – darė išvadas P. Ilbertas.
Užpildau viską už jus, jums nieko nereikės daryti ir išsiskirstom
Patariama ištikus nelaimei išlaikyti šaltą protą ir kritinį mąstymą. Neskubėti, viską nusifotografuoti, ypač įvykio vietą. Kilus neaiškumams, galima skambinti draugui, klausti patarimo, jei šis turi patirties.
„Visada galima kviesti policiją. Pareigūnai tikrai nebaus vien todėl, kad atvažiavo ir nustatė kaltininką“, – aiškino P. Ilbertas.
Dažniausiai sukčiai pasimeta, kai padarius avariją nesutariama dėl įvykio kaltininko. Jei bandoma kviesti policiją, sukčius dažniausiai susierzina ir bando išsisukinėti. Siūloma nekviesti policijos, greitai susitarti.
„Užpildau viską už jus, jums nieko nereikės daryti ir išsiskirstom“, – apie vykdomas schemas pasakojo P. Ilbertas.
Kartais žmonės su tuo pačiu automobiliu toje pačioje vietoje patenka į kelis eismo įvykius.
„Sukčiai mėgsta išsirinkti pavojingas vietas, kurias jie gerai žino. Dažnai renkamasi žiedinės sankryžos. Jos sudėtingos jaunesniems vairuotojams. Būtent tose vietose inscenizuojami eismo įvykiai“, – tikino P. Ilbertas.
Draudimo kompanijos duomenimis aiškiai matosi, kad žmogui avarija visada nutinka toje pačioje vietoje, tie patys eismo įvykio dalyviai, kad kaltininkai pastoviai vyresnio amžiaus atstovai.
Tačiau draudimo kompanijos turi savų priemonių, kaip tvarkytis su apgavikais. Gerėja ir infrastruktūra.
„Daugelis sankryžų, gatvių filmuojamos, galima atsekti kada į automobilį įvažiavo, kaip nutiko eismo įvykis“, – kalbėjo P. Ilbertas.
Tobulėja ir automobiliai, dabartinės sistemos fiksuoja visus greičio pakitimus, registruoja įvykio laiką, dėl visų šių smulkmenų sukčiauti tampa vis sudėtingiau.
„Tikiuosi, kad dėl šių technologijų atsiradimo ir išaiškiname daugiau sukčiavimo atvejų, gal dėl to kiekis atrodo išaugęs. Nežinome, kiek neišaiškinome, todėl sunku lyginti“, – aiškino P. Ilbertas.
Aiškinasi patys
„Vienas žmogus, jei neklystu, yra patekęs į eismo įvykį 90 kartų“, – prisiminė P. Ilbertas.
Eismo įvykiams sukurpti sukčiai dažniausiai naudoja senus automobilius, tačiau pagal statistiką iš karto aišku, ar tai apgavikas.
„Vairuotojo viso gyvenimo vairavimo stažas penkiolika ar dvidešimt metų. Matai, kad toks asmuo turi 30 įvykių ir daugmaž vienam mieste. Visur nekaltas, bet aplinkybės visų įvykių panašios. Iš karto kelia įtarimų, tokį asmenį pasižymime raudonu šauktuku“, – juokėsi P. Ilbertas.
Tokio žmogaus, kuris kelia akivaizdžius įtarimus, įvykiai ateityje tiriami dėmesingiau.
„Draudimo bendrovės atlygina kaltininkui žalą tik tuomet, kai visiškai aišku, kas kaltas, o kas nukentėjo“, – pasakojo P. Ilbertas.
Kartais pačios draudimo bendrovės atlieka tyrimus, jei reikia pasitelkia ir policijos pagalbą. Būna, kad tokie tyrimai išaiškina sukčius, tuomet jiems gresia baudžiamoji atsakomybė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?3
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, ...
-
„Tesla“ pristatė savo robotaksi modelius1
JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtadienį vykusiame renginyje pristatė nepilotuojamą dvivietį taksi „Cybercab“ be vairo ar pedalų, taip pat didesnį futuristinės išvaizdos „Robovan“, kuris galės vežt...
-
Prie vairo – be patirties. Liberalu, bet rizikinga
Eismo sraute kartu su patyrusiais vairuotojais manevruoja ir ką tik teises gavę penkiolikmečiai. Tokio amžiaus naujokai – tam tikras išbandymas saugumui. ...
-
Rinkos pulsas: rugsėjo derlius – skirtingas
Lietuvoje ir Lenkijoje praeitą mėnesį užregistruota daugiau naujų automobilių nei 2023 m. rugsėjį, Vokietijoje – mažiau. ...
-
ES teismas panaikino diskriminacinę nuostatą
ES Teisingumo Teismas (TT) nusprendė panaikinti Mobilumo paketo įpareigojimą vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį. ...
-
Nebenaudojami automobiliai – galvos skausmas kaimynams: bauda siekia ir 15 tūkst. eurų8
Prieš kelerius metus buvo stengiamasi iš kiemų pašalinti nebenaudojamus automobilius. Vis dėlto, seni griozdai iš vietos nepajuda ir toliau, kai kurie automobiliai vienoje vietoje stovi net keletą metų. Neprižiūrėtos transpor...
-
Žinia vairuotojams: tam tikrais atvejais eismo įvykio kaltininką nustatytų draudikai
Seimas svarstys Vidaus reikalų ministrės parlamentarės Agnės Bilotaitės siūlymą supaprastinti eismo įvykių įforminimą, kuriuose nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o vairuotojai nesutaria dėl įvykio aplinkybių. ...
-
Naujovė – jautri, bet ne visiems1
Įmonės, svarstančios kitąmet įsigyti naują automobilį, turėtų jau dabar atidžiai dėliotis planus, nes, pamiršus svarbią naujovę, gali laukti netikėta staigmena. ...
-
Brangenybės ieško naujų šeimininkų1
Svajojantys savo kolekcijas papildyti unikaliu rodsteriu „Horch 855“ ar itin retu „Porsche 911 SC/RS“, tai galės padaryti jau šį mėnesį. ...
-
Automobiliai – vis saugesni, bet žalų statistika – skaudi1
Visi vairuotojai įpareigoti savo transporto priemones apdrausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu (PCAD), tačiau dažnas, norėdamas jaustis dar ramiau, renkasi ir kasko. ...