- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draudikai šokiruoti, sukčiavimo atvejų šalies keliuose per pirmus šių metų devynis mėnesius, lyginant su pernai, išaugo net 58 proc., pasakojama LNK reportaže.
Šiemet bandymų sukčiauti fiksuota virš 1,3 tūkst. atvejų. Pernai tuo pačiu metu šis skaičius siekė apie 600 atvejų.
„Automatiškai didėja ir žalos kiekis. Beveik dvigubai, šiemet sakyčiau net daugiau, gal 60 proc. Žala šiais metais siekia 1,8 mln., pernai fiksuota žalos už 1,2 mln. eurų“, – teigė „Lietuvos draudimo“ transporto draudimo ekspertas Paulius Ilbertas.
Spėjama, kad toks sukčiavimo mastas atsirado dėl ekonomiškai sunkių laikų.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Bandoma ieškoti visokių būdų kaip pasipelnyti. Tarp jų – ir nelegalūs būdai“, – pastebėjo P. Ilbertas.
Pasinaudoja situacija
„Dažniausiai bandoma manipuliuoti emocijomis. Jie stengiasi, kad kuo greičiau pasirašytumėte kažką, teigia kažkur skubantys. Siekiama išnaudoti emocinę būseną. Juk kai papuolama į avariją, žmogus išsigąsta“, – darė išvadas P. Ilbertas.
Užpildau viską už jus, jums nieko nereikės daryti ir išsiskirstom
Patariama ištikus nelaimei išlaikyti šaltą protą ir kritinį mąstymą. Neskubėti, viską nusifotografuoti, ypač įvykio vietą. Kilus neaiškumams, galima skambinti draugui, klausti patarimo, jei šis turi patirties.
„Visada galima kviesti policiją. Pareigūnai tikrai nebaus vien todėl, kad atvažiavo ir nustatė kaltininką“, – aiškino P. Ilbertas.
Dažniausiai sukčiai pasimeta, kai padarius avariją nesutariama dėl įvykio kaltininko. Jei bandoma kviesti policiją, sukčius dažniausiai susierzina ir bando išsisukinėti. Siūloma nekviesti policijos, greitai susitarti.
„Užpildau viską už jus, jums nieko nereikės daryti ir išsiskirstom“, – apie vykdomas schemas pasakojo P. Ilbertas.
Kartais žmonės su tuo pačiu automobiliu toje pačioje vietoje patenka į kelis eismo įvykius.
„Sukčiai mėgsta išsirinkti pavojingas vietas, kurias jie gerai žino. Dažnai renkamasi žiedinės sankryžos. Jos sudėtingos jaunesniems vairuotojams. Būtent tose vietose inscenizuojami eismo įvykiai“, – tikino P. Ilbertas.
Draudimo kompanijos duomenimis aiškiai matosi, kad žmogui avarija visada nutinka toje pačioje vietoje, tie patys eismo įvykio dalyviai, kad kaltininkai pastoviai vyresnio amžiaus atstovai.
Tačiau draudimo kompanijos turi savų priemonių, kaip tvarkytis su apgavikais. Gerėja ir infrastruktūra.
„Daugelis sankryžų, gatvių filmuojamos, galima atsekti kada į automobilį įvažiavo, kaip nutiko eismo įvykis“, – kalbėjo P. Ilbertas.
Tobulėja ir automobiliai, dabartinės sistemos fiksuoja visus greičio pakitimus, registruoja įvykio laiką, dėl visų šių smulkmenų sukčiauti tampa vis sudėtingiau.
„Tikiuosi, kad dėl šių technologijų atsiradimo ir išaiškiname daugiau sukčiavimo atvejų, gal dėl to kiekis atrodo išaugęs. Nežinome, kiek neišaiškinome, todėl sunku lyginti“, – aiškino P. Ilbertas.
Aiškinasi patys
„Vienas žmogus, jei neklystu, yra patekęs į eismo įvykį 90 kartų“, – prisiminė P. Ilbertas.
Eismo įvykiams sukurpti sukčiai dažniausiai naudoja senus automobilius, tačiau pagal statistiką iš karto aišku, ar tai apgavikas.
„Vairuotojo viso gyvenimo vairavimo stažas penkiolika ar dvidešimt metų. Matai, kad toks asmuo turi 30 įvykių ir daugmaž vienam mieste. Visur nekaltas, bet aplinkybės visų įvykių panašios. Iš karto kelia įtarimų, tokį asmenį pasižymime raudonu šauktuku“, – juokėsi P. Ilbertas.
Tokio žmogaus, kuris kelia akivaizdžius įtarimus, įvykiai ateityje tiriami dėmesingiau.
„Draudimo bendrovės atlygina kaltininkui žalą tik tuomet, kai visiškai aišku, kas kaltas, o kas nukentėjo“, – pasakojo P. Ilbertas.
Kartais pačios draudimo bendrovės atlieka tyrimus, jei reikia pasitelkia ir policijos pagalbą. Būna, kad tokie tyrimai išaiškina sukčius, tuomet jiems gresia baudžiamoji atsakomybė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Laikas tiksi: nepasikeitusiems automobilio vaistinėlės grės baudos15
Pirmosios pagalbos vaistinėlių komplektacija nebuvo keičiama beveik 20 metų. Tiesa, specialistai pabrėžia – nusipirkus atnaujintą vaistinėlę, reikėtų ir išsiaiškinti, kaip naudotis joje esamomis priemonėmis arba iš naujo ...
-
Už E. Presley priklausiusį motociklą tikėjosi daugiau, nei buvo pasiūlyta1
Motociklo „Harley-Davidson FLH“, priklausiusio rokenrolo legendai Elvis’ui Presley (1935–1977), nepavyko antrąkart parduoti aukcione JAV, nes šeimininko lūkesčiai gerokai viršijo pasiūlytą kainą. ...
-
Gyventojai planuoja, ieško, skaičiuoja ir abejoja
Net 88 proc. Lietuvos gyventojų planuose – naujas automobilis, o didelė dalis jų – 32 proc. – naują transporto priemonę planuoja įsigyti per ateinančius dvejus trejus metus. ...
-
Kaip saugiai vežti vaikus ir gyvūnus?3
Suaugusiam žmogui saugumas kelionės metu įprastai reiškia tai, kad automobilyje įrengtos oro pagalvės, o keleivis segi saugos diržą. Tuo tarpu, mažamečio vaiko ar gyvūno saugumo užtikrinimui tenka imtis papildomų priemonių. Kitu atveju &nda...
-
Kauniečiams – išskirtinis „Toyota“ apdovanojimas
Automobiliai „Toyota“ seniai pelnė mūsų vairuotojų pripažinimą. Japonijos koncerno pagaminti modeliai ne vienus metus skina laurus populiariausių Lietuvoje automobilių rinkimuose. Neseniai išskirtinio japonų dėmesio sulaukė ir j...
-
Prašo laisvo kelio, bet kai kam – nė motais10
Ne visi vairuotojai geba tinkamai elgtis važiuojamojoje kelio dalyje sutikę transporto priemonių su įjungtais švyturėliais, dėl šios priežasties neretai įvyksta eismo nelaimių. ...
-
Šokiruoja: 40 proc. lakstūnų teigia, kad greičio viršijimas – normalu28
Dauguma vairuotojų prisipažįsta viršijantys greitį ir net 40 proc. iš jų nemato tame nieko blogo. Nesibaimina nei pakliūti į avariją, nei ką nors susižeisti ar susižeisti patys. Įsivaizduoja kontroliuojantys situaciją ir bijo tik gau...
-
Sostinėje lakstūnus tramdys vidutinio greičio matuokliai: miestas dar labiau užsikiš?6
Darbo dienomis spūstys, savaitgaliais – lenktynės. Bent jau taip sako Vilniaus meras, argumentuodamas, kodėl sostinėje pradės veikti vidutinio greičio matuokliai. Tačiau gyventojai bijo, kad miestas dar labiau užsikiš. Kur Vilniuje bus įr...
-
ADAC rezultatai – su staigmenomis: patikimiausių automobilių dešimtukas5
Vokietijos automobilių klubo ADAC (vok. Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) ekspertai, sudarantys mažiausiai ir daugiausiai problemų keliančių automobilių reitingus, pateikė naujausius rezultatus. ...
-
Garsiausių automobilių šešėlyje – net Holivudo žvaigždės: nuo Žaibo Makvyno iki Transformerių2
Betmobilis, Žaibas Makvynas ar Pono Byno mašina – tikrai ne gamykliniai modelių pavadinimai. Veikiau – tikros kino pramonės garsenybės, kartais suvaidinančios svarbesnius vaidmenis už ryškiausias Holivudo žvaigždes. Kokie auto...