- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draudikai šokiruoti, sukčiavimo atvejų šalies keliuose per pirmus šių metų devynis mėnesius, lyginant su pernai, išaugo net 58 proc., pasakojama LNK reportaže.
Šiemet bandymų sukčiauti fiksuota virš 1,3 tūkst. atvejų. Pernai tuo pačiu metu šis skaičius siekė apie 600 atvejų.
„Automatiškai didėja ir žalos kiekis. Beveik dvigubai, šiemet sakyčiau net daugiau, gal 60 proc. Žala šiais metais siekia 1,8 mln., pernai fiksuota žalos už 1,2 mln. eurų“, – teigė „Lietuvos draudimo“ transporto draudimo ekspertas Paulius Ilbertas.
Spėjama, kad toks sukčiavimo mastas atsirado dėl ekonomiškai sunkių laikų.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Bandoma ieškoti visokių būdų kaip pasipelnyti. Tarp jų – ir nelegalūs būdai“, – pastebėjo P. Ilbertas.
Pasinaudoja situacija
„Dažniausiai bandoma manipuliuoti emocijomis. Jie stengiasi, kad kuo greičiau pasirašytumėte kažką, teigia kažkur skubantys. Siekiama išnaudoti emocinę būseną. Juk kai papuolama į avariją, žmogus išsigąsta“, – darė išvadas P. Ilbertas.
Užpildau viską už jus, jums nieko nereikės daryti ir išsiskirstom
Patariama ištikus nelaimei išlaikyti šaltą protą ir kritinį mąstymą. Neskubėti, viską nusifotografuoti, ypač įvykio vietą. Kilus neaiškumams, galima skambinti draugui, klausti patarimo, jei šis turi patirties.
„Visada galima kviesti policiją. Pareigūnai tikrai nebaus vien todėl, kad atvažiavo ir nustatė kaltininką“, – aiškino P. Ilbertas.
Dažniausiai sukčiai pasimeta, kai padarius avariją nesutariama dėl įvykio kaltininko. Jei bandoma kviesti policiją, sukčius dažniausiai susierzina ir bando išsisukinėti. Siūloma nekviesti policijos, greitai susitarti.
„Užpildau viską už jus, jums nieko nereikės daryti ir išsiskirstom“, – apie vykdomas schemas pasakojo P. Ilbertas.
Kartais žmonės su tuo pačiu automobiliu toje pačioje vietoje patenka į kelis eismo įvykius.
„Sukčiai mėgsta išsirinkti pavojingas vietas, kurias jie gerai žino. Dažnai renkamasi žiedinės sankryžos. Jos sudėtingos jaunesniems vairuotojams. Būtent tose vietose inscenizuojami eismo įvykiai“, – tikino P. Ilbertas.
Draudimo kompanijos duomenimis aiškiai matosi, kad žmogui avarija visada nutinka toje pačioje vietoje, tie patys eismo įvykio dalyviai, kad kaltininkai pastoviai vyresnio amžiaus atstovai.
Tačiau draudimo kompanijos turi savų priemonių, kaip tvarkytis su apgavikais. Gerėja ir infrastruktūra.
„Daugelis sankryžų, gatvių filmuojamos, galima atsekti kada į automobilį įvažiavo, kaip nutiko eismo įvykis“, – kalbėjo P. Ilbertas.
Tobulėja ir automobiliai, dabartinės sistemos fiksuoja visus greičio pakitimus, registruoja įvykio laiką, dėl visų šių smulkmenų sukčiauti tampa vis sudėtingiau.
„Tikiuosi, kad dėl šių technologijų atsiradimo ir išaiškiname daugiau sukčiavimo atvejų, gal dėl to kiekis atrodo išaugęs. Nežinome, kiek neišaiškinome, todėl sunku lyginti“, – aiškino P. Ilbertas.
Aiškinasi patys
„Vienas žmogus, jei neklystu, yra patekęs į eismo įvykį 90 kartų“, – prisiminė P. Ilbertas.
Eismo įvykiams sukurpti sukčiai dažniausiai naudoja senus automobilius, tačiau pagal statistiką iš karto aišku, ar tai apgavikas.
„Vairuotojo viso gyvenimo vairavimo stažas penkiolika ar dvidešimt metų. Matai, kad toks asmuo turi 30 įvykių ir daugmaž vienam mieste. Visur nekaltas, bet aplinkybės visų įvykių panašios. Iš karto kelia įtarimų, tokį asmenį pasižymime raudonu šauktuku“, – juokėsi P. Ilbertas.
Tokio žmogaus, kuris kelia akivaizdžius įtarimus, įvykiai ateityje tiriami dėmesingiau.
„Draudimo bendrovės atlygina kaltininkui žalą tik tuomet, kai visiškai aišku, kas kaltas, o kas nukentėjo“, – pasakojo P. Ilbertas.
Kartais pačios draudimo bendrovės atlieka tyrimus, jei reikia pasitelkia ir policijos pagalbą. Būna, kad tokie tyrimai išaiškina sukčius, tuomet jiems gresia baudžiamoji atsakomybė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?27
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...