- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Keliaujant užsienyje žiemą reikia būti pasiruošus netikėtoms situacijoms ir šį metų sezoną Europos šalyse automobiliams galiojantiems skirtingiems reikalavimams“, – pabrėžė draudimo bendrovės „If“ specialistė Guoda Jasaitė.
Ant žlegančių ratų
Dalis lietuvių tokiai kelionei renkasi savo transportą, tad tokiu atveju reikia pasirengti kelio sąlygų pokyčiams ir atkreipti dėmesį į automobilio padangų reikalavimus.
„Gali kilti iššūkių ir dėl ledo, sniego, lietaus ar smarkaus vėjo, stipriai akinanti žiemos saulė taip pat gali būti pavojinga“, – komentavo G. Jasaitė, „If“ transporto žalų grupės vadovė.
Vykstant slidinėti į Alpes arba važiuojant į vieną iš kitų populiarių Europos žiemos vietų, pravartu žinoti tiek saugumo, tiek teisinius klausimus. Kai kurios šalys reikalauja ar rekomenduoja naudoti tik žiemines padangas, o kitose valstybėse privalomos ir grandinės. Nesilaikant šių taisyklių galima sulaukti baudos.
Žiemos iššūkiai vairuotojams – ne vien ledas ar sniegas, bet ir stipriai akinanti saulė.
„Austrija, Prancūzija ir Vokietija – trys pagrindinės šalys, kuriose tiek žieminės padangos, tiek sniego grandinės yra privalomos, esant žiemos oro sąlygoms. Visą laiką su sniego grandinėmis nereikia važiuoti, privalu stebėti kelio ženklus, eismo sąlygas ir pagal tai spręsti, ar jos būtinos“, – teigė G. Jasaitė.
Įpročiai gali suklaidinti
Pasak jos, kitos dvi šalys, garsėjančios slidinėjimo kurortais – Šveicarija ir Italija, taiko švelnesnius reikalavimus.
„Tiek Šveicarijoje, tiek Italijoje žieminės padangos yra tik rekomenduojamos, bet neprivalomos, nebent to reikalauja oro sąlygos: stiprūs krituliai, sniegas ar ledas. Italijoje sniego grandinės yra privalomos, jas būtina naudoti nuo spalio iki balandžio 15 d. arba kitu metu, jei to reikalauja oro sąlygos. Šveicarijoje sniego grandinių naudojimo tvarka tokia pat kaip ir Austrijoje, Prancūzijoje ar Vokietijoje“, – sakė G. Jasaitė.
Specialistės teigimu, Lietuvoje esame įpratę prie gerai pažįstamų kelių, todėl ir pablogėjusios oro sąlygos ne taip stipriai baugina.
Kitose Europos šalyse žiemą žalos dažniausiai patiriama dėl kritinių situacijų, dauguma įvykių kyla dėl nesaugaus vairavimo, nesilaikant tinkamo atstumo, ypač greitkeliuose, nuo vilkikų – ant jų dažnai būna daugiau sniego ir nuošliaužos gali sukelti didelį pavojų.
Būtini formalumai
„If“ atstovė priminė, kad, patekus į eismo įvykį ES, galioja privalomasis transporto priemonių draudimas.
Jei eismo įvykis smulkus, nukentėjusiųjų nėra ir sutariama dėl avarijos kaltininko, draudikai rekomenduoja nufotografuoti eismo įvykio vietą, sugadintas transporto priemones ir užpildyti eismo įvykio deklaraciją.
Įvykus eismo įvykiui, kai nukenčia žmonių, nepaisant sužalojimų dydžio, policiją kviesti būtina.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...
-
„Regitros“ tvarka piktina būsimus vairuotojus: diskriminuoja neišlaikančius egzamino iš pirmo karto?42
Jei „Regitroje“ iš pirmo karto nepasisekė išlaikyti praktinio egzamino, gali tekti jį laikyti pakartotinai ne tada, kai patogu, o tuomet, kai pasiūlo sistema. Būsimi vairuotojai piktinasi, kad, antrą kartą registruojantis laikyt...
-
Laukiniai gyvūnai sėja nuostolius keliuose12
Susidūrus su laukiniais gyvūnais kelyje, padariniai būna skaudūs – stipriai apgadinamos transporto priemonės, žūsta gyvūnai ar net žmonės. Antroje rugsėjo pusėje prasideda laukinių žvėrių poravimosi metas, todėl gyvūnai turi mažiau bai...
-
Tautos mėgstamiausi: visureigiai už 10 tūkst. eurų4
Vieša paslaptis, kad vadinamieji parketiniai visureigiai užkariauja vis didesnę mūsų rinkos dalį. Vieni vairuotojai juos renkasi vietoj vienatūrių, kiti – vietoj universalų. Kokį SUV modelį rinktis, jei planuojate transporto priemonei i&...
-
Specialistai perspėja: jaunas vairuotojas – tiksinti bomba24
Neseniai Lietuvoje nuskambėjo neeilinis eismo įvykis, kai nepatyręs „Volkswagen“ vairuotojas atsitrenkė į namą ir sužalojo jame miegojusius žmones, nes, jo žodžiais, vairuodamas krapštėsi nosį. Ši nelaimė, galėjusi virst...
-
Į kovą su paspirtukininkais pažeidėjais stoja ir pats jų nuomotojas: kas gresia?7
Per du mėnesius įspėjimus dėl netinkamo važinėjimo paspirtukais jau gavo maždaug trys tūkst. šios transporto priemonės mėgėjų ir apie 250 buvo užblokuoti. Nuo šiol visi „Bolt“ naudotojai bus vertinami pagal re...
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...
-
Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų4
Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK. ...