- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi.
– Kodėl keičiasi šis dokumentas? Kas naujo jame?
– Dokumentas yra keičiamas todėl, kad nuo liepos 1 d. valstybės įmonė „Regitra“ keičia juridinį statusą ir tampa akcine bendrove. Tai keičiasi transporto priemonės registracijos liudijimą išduodančios institucijos pavadinimas.
– Tai ta proga nusprendėte šiek tiek atnaujinti ir patį liudijimą. Kas jame bus naujo ir ar tai pirmas pasikeitimas, ar yra buvę ir anksčiau?
– Niekas nesikeičia, tiesiog keičiasi paties registracijos liudijimo spalva, spalva bus šviesesnė. Formatas liks toks pat, koks buvo anksčiau. Ir gal paminėčiau, kad atsisakome senos technologijos, kuri buvo naudojama. Tai buvo adatinio spausdintuvo technologija. Šiuo metu jos atsisakome ir registracijos liudijimai bus spausdinami su rašaliniu spausdintuvu.
– Taip pat nelieka ir tam tikros informacijos. Kodėl jos atsisakyta?
Šis dokumentas yra saugus.
– Paminėčiau dar, kad atsirado Vytis. Kadangi Vytis buvo nuo praėjusių metų spalio mėnesio integruotas į transporto priemonių numerio ženklus, atsirado ir registracijos liudijime. Kaip jūs ir paminėjote, tam tikrų perteklinių duomenų yra atsisakoma. Galėčiau paminėti, kad atsisakoma transporto priemonės valdytojo juridinio asmens įmonės kodo. Kadangi įmonės kodas nėra tiek svarbus, kiek jos pavadinimas. Taip pat atsisakoma nurodymo, kad transporto priemonė yra hibridinė. Šita informacija bus pateikta prie transporto priemonės kuro tipo.
– Ar šis dokumentas yra saugus ir ar dažnai jį padirbinėja?
– Šis dokumentas yra saugus. Jūs teisingai pastebėjote, kad yra atsisakoma tam tikrų apsaugos priemonių, kurios yra nereikalingos. Tų priemonių bus mažiau, bet tai nereiškia, kad dokumentas bus mažiau saugus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Žmonės klausia, kodėl dokumento nepadarius kaip vairuotojo pažymėjimo – kortelės iš dviejų pusių?
– Galvojame ape tokį. Visų pirma, reikėtų galvoti apie dokumento atsisakymą. Paminėčiau, kad šiuo metu europiniame lygmenyje yra svarstoma vieninga Europos Sąjungos tapatybės dėklė, kuri būtų ir skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas. Pradėtume nuo vairuotojo pažymėjimo kaip fizinio dokumento atsisakymo. Ir tada galėtų būti svarstymas transporto priemonės registracijos liudijimą padaryti skaitmeniniu formatu.
– Ar privalu vežiotis su savimi automobilio techninį pasą?
– Taip, automobilio dokumentus yra rekomenduojama turėti, nes atsitikus draudiminiam įvykiui, pildant eismo įvykio deklaraciją reikėtų nurodyti visus duomenis. Todėl rekomenduojama turėti. Bet jei pareigūnai sustabdė, jie turi tam tikras identifikavimo priemones, kur gali nustatyti tiek vairuojantį asmenį, tiek transporto priemonę be dokumentų.
– Nuo liepos išduodami nauji registracijos liudijimai. Ką daryti dabartinių liudijimų turėtojams?
– Tiek galingųjų keturračių registracijos liudijimų, tiek kitų transporto priemonių registracijos liudijimų keisti nereikės. Tiesiog su statuso pasikeitimu yra keičiami dokumentai, bet senieji dokumentai, kurie yra išduoti iki liepos 1 d., galioja ir jų klientams nėra jokio poreikio keisti, nebent tiesiog norėtų atsinaujinti.
– Čia ir klausimas. Aš esu tikras patriotas, man labai gražus Vytis. Nemokamai keisit ar, kadangi tai neprivaloma, pačiam tektų susimokėti?
– Mes turėtume kalbėti ne apie patį dokumentą, dokumentas yra proceso dalis. Mes kalbame apie transporto priemonės registraciją, kurios metu išduodamas tą patvirtinantis dokumentas. Galbūt paminėčiau, kad tie asmenys, kurie norėtų pasikeisti, tokios galimybės pakeisti nemokamai nėra. Bet, kaip ir minėjau, nėra būtinybės pasikeisti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?13
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...