- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
60, 40, 30 ar panašus skaičius dienų. Tiek A kategorijos praktikos egzamino tenka laukti valstybės įmonėje "Regitra". Įmonės atstovai sako, kad daro viską, kad procesas vyktų greičiau, tačiau praktika rodo visai ką kita.
Augantys skaičiai
Noras važinėti motociklu Lietuvoje vis populiarėja. "Regitros" duomenimis, A kategoriją "Regitroje" 2015 m. įgijo 2 506 asmenys, 2016 m. – 2 854, 2017 m. – 3 000, o 2018 m. – 3 551. Taigi nuo 2015-ųjų iki 2018-ųjų asmenų gebančių vairuoti motociklą skaičius pakito 40 proc. Ir tai labiausiai išaugęs egzaminų skaičius. Šių metų sausio pirmosios duomenimis, galinčių vairuoti motociklus buvo apie 170 tūkst. – 10 proc. visų Lietuvos vairuotojų.
Vis dėlto panašu, kad "Regitra" nelabai pasirengusi reaguoti į didėjančius klientų, norinčių gauti A kategoriją, skaičius.
18 – maždaug tiek per dieną vidutiniškai priimama norinčių laikyti A kategorijos egzaminą.
Jeigu šiandien užsuktumėte į "Regitros" informacinę sistemą ir norėtumėte užsiregistruoti laikyti praktikos egzaminą A kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti, didžiuosiuose miestuose jums reikėtų laukti kone du mėnesius. Pavyzdžiui, Kaune su "Regitros" motociklu A kategorijos egzaminą galima laikyti tik birželio pradžioje, t.y. beveik po mėnesio, Vilniuje situaciją būtų galima pavadinti tragiška. Čia laisvas "Regitros" motociklas yra tik po dviejų mėnesių – liepą. Klaipėdoje, Šiauliuose ir Alytuje situacija panaši kaip ir Kaune. Užsiregistruoti egzaminui galima tik po gero mėnesio.
Santykinis palengvinimas
"Regitros" atstovai kaip palengvinimą įvardija nuo 2017-ųjų rugsėjo atsiradusią galimybę ne tik A, bet ir A1 bei A2 motociklų kategorijų siekiantiems vairuotojams praktikos egzaminą laikyti ir su savo transporto priemone, kuri turi atitikti specialiuosius reikalavimus.
"Tai veikia ne tik kaip stresą mažinantis veiksnys, bet taip pat sudaro galimybę priimti daugiau egzaminų", – teigiama įmonės dienraščiui atsiųstame atsakyme. Tačiau nutylima viena tiesa. Pats egzaminuojamasis, net ir turėdamas nuosavą motociklą, į "Regitrą" atvažiuoti juo negali, nes jis dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tad motociklo transportavimas kainuoja papildomai. Tad šis variantas asmeniui tampa dar viena išlaidų eilute kelyje motociklizmo link, nes norėdamas egzaminą laikyti su savo, kaip teigiama, transporto priemone, egzaminuojamasis turi pasirūpinti jos transportavimu arba nuomotis iš vairavimo mokyklos, kurioje ir krimto mokslus.
Atrodo labai gražus paveikslas, tačiau liūdnoka pasidaro žvilgtelėjus į darbo rezultatus.
Pati "Regitra" tvirtina, kad šiuo metu egzaminų centruose (išskyrus Mažeikius) yra po vieną A kategorijos motociklą ir kai kur papildomai žemesnių kategorijų. A kategorijos egzaminą gali priimti apie 90 proc. egzaminuotojų, kurie dirba pasikeisdami, o prie jų būrio per 2016–2017 m. prisijungė papildomi specialistai.
Darbo rezultatai
Atrodo labai gražus paveikslas, tačiau liūdnoka pasidaro žvilgtelėjus į darbo rezultatus. A kategorijos praktikos egzaminus galima laikyti vienuolikoje miestų: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Tauragėje, Šiauliuose, Telšiuose, Mažeikiuose, Panevėžyje, Utenoje, Alytuje ir Marijampolėje.
Didžiuosiuose miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje per dieną įvyksta apie dvylika A kategorijos egzaminų, likusiuose aštuoniuose – apie šešis. Įvykę egzaminai dar nereiškia, kad asmuo po jo jau išvažiuoja turėdamas vairuotojo pažymėjimą, nesėkmės atveju jis vėl turės luktelėti tą mėnesį ar pusantro, kad galėtų jėgas išbandyti dar sykį.
Vairavimo mokyklos "ARV-Auto" vadovas Valdas Šlepikas, tikina, kad praėjusiais metais A1, A2 ir A kategorijos kursus mokykloje baigė 351 asmuo, o šiemet užsirašiusiųjų skaičius pasiekė jau apie 260. "Tai viena labiausiai populiarėjančių vairavimo kateogrijų. Vienas bumas norinčių laikyti A kategorijos egzaminą fiksuojamas sezono pradžioje, o kitas, kai abiturientai pabaigia brandos egzaminų sesijas", – pasakoja pašnekovas. V.Šlepikas teigia, kad yra atvejų, kai žmonės į A kategorijos kursus užsirašo jau žiemos mėnesiais ir būna vieni pirmųjų laikančių praktikos egzaminus "Regitroje". Tiesa, būna ir tokių, kuriems egzamino paprasčiausiai nepavyksta išlaikyti iki lapkričio 9 d. Ši diena yra paskutinė, kai "Regitra" dar egzaminuoja norinčius įgyti A kategoriją.
Be rožinių akinių
Anksčiau įvardyti "Regitros" atsakymai – suteikta galimybė laikyti egzaminą su savo transporto priemone, kažkiek didesnis egzaminuotojų skaičius, rodos, turėtų rodyti įmonės pastangas priimti kuo daugiau egzaminuojamųjų, o kartu ir daugiau užsidirbti, nes kiekvienas egzaminas kainuoja.
Požiūris pasikeičia žvilgtelėjus į "Regitros" egzaminų centrų darbo laiką. Vairuotojai egzaminuojami – dėmesio! – nuo antradienio iki šeštadienio. Pirmadieniais visų "Regitros" padalinių durys kažkodėl aklinai užvertos. Pirmas egzaminas dažniausiai pradedamas maždaug 8 val., paskutinis – apie 16 val. Šeštadieniais pirmas egzaminas pradedamas apie 7.30 val., o paskutinis – 14 val. Į pateiktą klausimą, ar neketinama keisti šios praktikos ir pradėti dirbti pirmadieniais, ar bent jau ilginti vairuotojų egzaminavimo laiką, "Regitros" atstovai neatsakė.
Dar keisčiau atrodo nereagavimas į šios dienos aktualijas, kai net KET yra įtvirtinta, kad motociklu galima važiuoti kovo ir lapkričio mėnesiais, kai kelio danga nepadengta sniegu ar ledu. Praėjęs ruduo ir šis pavasaris parodė, kad sprendimas motociklizmo sezoną susieti su konkrečiomis datomis nieko vertas, nes sąlygos judėti dviratėmis transporto priemonėmis būna daug ilgiau, tačiau "Regitroje" galioja griežta nuostata – A kategorijos egzaminai nuo baladnžio 1 d. iki lapkričio 9 d. Tad norintiems tapti motociklininkais belieka viltis, kad "Regitra" dar šiemet sureaguos į augančius A kategorijos egzaminų skaičius ir priims realius pakeitimus, o ne tik siūlys galimybę kiurksoti prie kompiuterio laukiant, kol atsilaisvins vieta greičiau laikyti egzaminą ar važiuoti į kitą Lietuvos kraštą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...