- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Norintieji laikyti A kategorijos egzaminą VĮ "Regitra" piktinasi, kad praktinių žinių patikrinimo tenka laukti beveik pusantro mėnesio, o kartais ir daugiau. "Regitros" atstovai tikina, kad planuojant laiką egzamino laukimas neužtruks, o pagalius į ratus sau kiša ir patys egzaminuojamieji.
Tenka palaukti
Apie eiles norint ką nors gauti buvo kalbama beveik prieš 30-metį. Deficito laikais reikėdavo iš anksto žinoti, kur kokių gėrybių galima gauti ir iš anksto užsiimti eilę, dienraščio skaitytojų teigimu, panašūs laikai yra ir dabar VĮ "Regitra".
Skaitytojas Narimantas pasakoja, kad norėdamas išlaikyti praktikos egzaminą A kategorijos vairuotojo pažymėjimui įmonės Kauno filiale turi laukti liepos galo.
Taigi, jeigu egzaminą pavyks išlaikyti iš pirmo karto, vairuoti norimos kategorijos transporto priemonę skaitytojas galės tik rugpjūčio mėnesį.
Nusprendėme atlikti eksperimentą ir užsiregistruoti A kategorijos egzaminui VĮ "Regitra" Kauno filiale – iš tiesų, norint laikyti A kategorijos praktikos egzaminą, nepriklausomai nuo to, ar į jį atvykstama sava transporto priemone, ar ji nuomojama iš egzaminuojančios įstaigos, eilėje teks palaukti daugiau kaip mėnesį.
Tiesa, daug liūdniau tiems, kurie šios kategorijos vairuotojo praktikos egzaminą nori laikyti Vilniuje. Ten greičiausiai tai pavyktų padaryti rugpjūčio pabaigoje, t.y. po kiek daugiau nei dviejų mėnesių. Nemenkos eilės norinčiųjų laikyti egzaminus ir kituose "Regitros" filialuose. Greičiausiai egzaminą pavyktų išsilaikyti Utenos filiale.
Teisybės dėlei reikėtų pripažinti, kad gaudant vietas – laiką leidžiant prie kompiuterio ekrano vis atnaujinant egzaminų tvarkaraščio puslapį, galima sumedžioti laisvą vietą laikyti praktikos egzaminą ir po kelių dienų, tačiau tikrai reikės paplušėti.
Situacija kontroliuojama
Skaičiuojant realiais mokymosi terminais, mėnesio ar pusantro terminas nėra gąsdinantis, nes registruotis praktikos egzaminui galima vos tik išlaikius teorijos. Panašaus termino kaip tik ir prireiks tam, kad vairavimo mokykloje pasirengtumėte praktinių įgūdžių patikrinimo egzaminui.
VĮ "Regitra" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas tvirtina, kad situacija nuolat stebima bei kontroliuojama ir tokių nesklandumų, kokių buvo prieš kelerius metus, kai fiksuotas itin didelis norinčiųjų laikyti A kateogrijos egzaminą skaičius, tikrai nėra.
"Patys egzaminuojamieji vieni kitiems kaišo pagalius į ratus. Pavyzdžiui, gegužės mėnesį laikyti A kategorijos egzaminą registravosi daugiau kaip tūkstantis asmenų, tačiau daugiau kaip 100 iš jų neatvyko į egzaminą numatytu laiku. Tad tokie žmonės užiima laiką, kurio neišnaudoja. Tokiu atveju jis lieka laisvas, o eilės tik didėja", – pasakojo institucijos atstovas.
Jis teigė, kad apskritai vasara yra įtemptas laikotarpis, nes net ir dauguma norinčiųjų gauti B vairuotojo pažymėjimą laiko egzaminus, o prie jų prisideda ir visi norintieji važinėti motociklu. S.Šuminas pateikia ir statistiką, 2013 m., A1, A2 ir A kategorijos vairuotojo pažymėjimus gavo 3 688 asmenys, o 2017 m. – 7 440. Taigi du kartus daugiau.
Gegužės mėnesį laikyti A kategorijos egzaminą registravosi daugiau kaip tūkstantis asmenų, tačiau daugiau kaip 100 iš jų neatvyko.
"Buvo padidintas egzaminuotojų skaičius, sudarėme galimybes egzaminą laikyti su savo transporto priemone. Tai palengvino situaciją. Visuomet vertiname savo pajėgumus ir jeigu matome, kad reikia stiprinti vieną ar kitą grandį, tai ir darome, specialiai žmonių laukti eilėse neverčiame", – teigė S.Šuminas.
Paklaustas, ar negalėtų būti supaprastinta egzamino laikymo tvarka ir leista visiems egzaminuotojams vertinti A kategorijos egzaminą (nes dabar tai daro tik mokymus baigęs ir A kategorijos variuotojo pažymėjimą turintis asmuo), S.Šuminas šią idėją vertino skeptiškai.
"Ar norėtumėte, kad jūsų gebėjimus vairuoti motociklą vertintų žmogus, kuris nelabai supranta transporto priemonės subtilybes? Matyt, kad ne", – pastebėjo S.Šuminas.
Kokia galioja tvarka?
VĮ "Regitra" 2018 m. sausio duomenimis, asmenų, galinčių vairuoti A kategorijos transporto priemones Lietuvoje buvo apie 179 tūkst. 2013 m. tokių asmenų buvo apie 194 tūkst. 2016 – apie 188 tūkst. Toks pokytis greičiausiai fiksuojamas, nes baigėsi galioti seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimai, kurių dalis asmenų nepasikeitė į naujus. A kategorijos vairuotojo pažymėjimus daugiausia turi vyrai – net 177 tūkst. Moterų, galinčių vairuoti motociklą, – apie 5,7 tūkst. Didžiausia dalis A kategorijos vairuotojo pažymėjimą turinčių asmenų grupė yra tarp 50–59 metų (27 proc.), antroje vietoje – 40–49 metų (24 proc.), tuomet 60–69 metų (apie 18 proc.), 30–39 metų (apie 15 proc.).
Dienraštis primena, kad nuo praėjusių metų rugsėjo 1 d. įsigaliojo pakeistas motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašas, kuriame nurodoma, jog motociklininkai egzaminą turi laikyti ne tik dėvėdami specialią aprangą, bet ir specialią avalynę.
Apraše nurodoma, kad egzamino metu egzaminuojamajam reikalinga ši speciali apranga: saugos šalmas, alkūnių, kelių ir pečių apsaugai, pirštinės ir batai. Kaip pabrėžia "Regitros" Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo skyriaus vyresnysis specialistas Arvydas Jankauskas, motociklininko batai ne mažiau svarbūs nei kitos aprangos detalės – jie skirti vairuotojo pėdoms, kulkšnims apsaugoti, todėl reikalavimai yra patikslinti. Egzaminą laikantiesiems patariama atkreipti dėmesį, ar avalynė atitinka saugumo reikalavimus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...