- Ramūnas Fetingis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos automobilių sportas išgyvena ne geriausius laikus. Jau antrus metus Lietuvos automobilių sporto federacijoje (LASF) tvyrojusios revoliucinės nuotaikos sausį peraugo į tikrą perversmą. Mūsų šalies automobilių sportas suskilo į dvi stovyklas.
Vaikų darželis
Viskas prasidėjo seniai – jau prieš keletą metų sklido kalbos, kas automobilių ralyje reikia tobulinti automobilių klasifikaciją. Tačiau niekas nesikeitė, kol į Lietuvą neatvažiavo pasaulinės klasės automobilis. Saulius Girdauskas ir Paulius Urbonas nusipirko "Škoda Fabia WRC". Tokio automobilio mūsų šalyje dar niekas neturėjo. Tačiau staiga paaiškėjo, kad jis mūsų šalyje negali lenktyniauti, nes pagal galiojančias taisykles yra nelegalus – neatitinka techninių reikalavimų.
Ką daryti? Būtų kvaila neleisti dalyvauti automobiliui, kuris neabejotinai į trasas padės pritraukti žiūrovų. Tačiau reglamentą keisti buvo jau vėlu – baigėsi jo keitimo terminas, o taisyklių, žinia, prasidėjus varžyboms niekas nekeičia. Bet tik ne Lietuvoje...
S.Girdauskas su naujuoju automobiliu galėjo lenktyniauti, tačiau ne čempionato įskaitoje, o tik kaip atskirų ralių dalyvis, tai reiškia, kad sezono gale jis čempionas nebus.
Bet kaip ir dera "švogerių" krašte, reikalavimai buvo pakeisti atbuline data ir prasidėjo chaosas: teismai, apeliacijos, ginčai, raštai... Natūralu, jog konkurentai, pastebėję šį pažeidimą, ėmėsi žygių, kad teisybė būtų atstatyta.
Viskas baigėsi tuo, kad 2008-ųjų Lietuvos ralio čempionatas praėjo kovojant ne tik ir ne tiek ralio trasose, kiek kabinetuose ir teismo procesuose. Viso šio farso kulminacija pasiekta pernai per "Saulės" ralį, kai dalyviams net nebuvo įteikti apdovanojimai.
Kad ir kaip ten būtų, po visų teismų, apeliacijų ir svarstymų maratonų "Škoda" buvo legalizuota, nors procesai dar nesibaigė. Šis maratonas turėjo pamokyti LASF nedaryti klaidų ir popierinius reikalus sutvarkyti laiku.
Perversmas federacijoje
Galų gale visos aistros baigėsi perversmu – po begalės užkulisinių veiksmų sausį buvo surengtas neeilinis LASF suvažiavimas. Jame išrinktas naujas LASF prezidentas ir nauja vadovybė. Atrodytų, kad valdžia pasikeitė per vėlai – bet kokie formalūs taisyklių ir reikalavimų keitimo terminai baigėsi prieš Naujuosius metus. Tačiau tik ne LASF.
Šįkart labai šiurkščiai buvo dar kartą pakeistos taisyklės, kas vėl išprovokavo protestų laviną. Dabar jau labai sunku atsirinkti, kuris ralio reglamentas tikras, nes jie buvo keičiami keletą kartų, buvo atšaukiami ir vėl skelbiami galiojančiais. Akivaizdu, kad naujajam LASF prezidentui Gintarui Furmanavičiui vieno pagrindinių rinkimų pažadų – sutaikyti priešiškas puses – bent jau kol kas nepavyko išpildyti. Greičiau atvirkščiai, kol kas susidaro įspūdis, kad federacijos darbas tapo visai nekontroliuojamas.
Kam to reikia?
Visos šios košės centre sukasi du amžini priešininkai – daugkartinis šalies ralio nugalėtojas Rokas Lipeikis ir ne mažiau tituluotas S.Girdauskas. Du priešininkai seniai kovoja ir, deja, ne tik ralio trasose.
Tačiau po pirmo šių metų Lietuvos ralio čempionato etapo, vykusio Utenoje, abu lenktynininkai tarpusavyje ilgai diskutavo. Galbūt tai ženklas, kad aistros pagaliau rimsta?
Keista matyti tokias aistras sporte, kur lenktynininkai ne uždirba, o leidžia savo uždirbtus pinigus. Suprasčiau, jeigu būtų kovojama dėl pagrindinio prizo, tačiau ralyje jokių vertingų prizų nėra. Kaip kelios dešimtys žmonių negali susitarti dėl bendrų ir priimtinų visiems taisyklių?
Po šią savaitę vyksiančio apeliacinio teismo posėdžio turėtų paaiškėti, pagal kokias taisykles žais šiais metais ralistai. Tačiau jau dabar aišku, kad ir šiemet ralio užkulisiuose bus kovojama labai intensyviai.
Kova su vėjo malūnais
Šis karas prasidėjo tada, kai Lietuvoje atsirado pasaulinės klasės ralio automobilis. Natūralu, kad jaunimas, pretendavęs į aukštas pozicijas čempionate, prarado bet kokias viltis nugalėti – aplenkti tokią "raketą" kaip "Fabia WRC", jeigu prie jos vairo sėdi patyręs lenktynininkas, neįmanoma.
Su ta pačia problema susiduriama ne tik Lietuvoje – Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) taip pat visais būdais stengiasi, kad nugalėtoją lemtų ne tik ir ne tiek technika ir į ją investuotų pinigų kiekis, kiek lenktynininko pajėgumas. Deja, nei LASF, nei FIA susidoroti su šia donkichotiška problema niekaip nepavyksta ir greičiausiai nepavyks.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?56
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...