Praėjusį sekmadienį Kanadoje vykusiame „Formulės 1“ etape pasitvirtino patarlė, kur du pešasi, trečias laimi. Šiuo trečiuoju Monrealyje tapo komandos „BMW Sauber“ atstovas lenkas Robertas Kubica, iškovojęs pirmą pergalę ir tapęs čempionato lyderiu. Ir tai tik viena šio etapo staigmenų.
Lenktynių pradžia žadėjo sėkmę iš pirmosios pozicijos startavusiam „McLaren“ pilotui Lewisui Hamiltonui, bet anglui kortas sumaišė Adriano Sutilo ( „Force India“) bolido gedimas. Vokiečio automobilis sustojo pavojingoje vietoje, tad į trasą pasuko saugos automobilis. Visi lyderiai puolė į techninės pagalbos zoną, kur ir įvyko varžybų eigą nulėmę įvykiai. Po to, kai mechanikai pakeitė padangas ir papildė degalų atsargas, R.Kubica ir Kimmi Räikkönenas („Ferrari“) sustojo šalia vienas kito techninės pagalbos zonos gale. Pilotai laukė žalio šviesoforo signalo – ženklo, kad teisėjai leidžia grįžti į trasą. L.Hamiltonas šviesoforo signalo nepastebėjo ir rėžėsi į suomio bolidą. Į anglo automobilį atsitrenkė komandos „Williams“ pilotas Nico Rosbergas. Už neatsargumą teisėjai pilotus nubaudė – Prancūzijoje L.Hamiltonas ir N.Rosbergas startuos iš dešimčia pozicijų žemesnės vietos, nei užims per kvalifikacines varžybas.
Beje, praėjusiame – Monako – etape K.Räikkönenas rėžėsi į A.Sutilo bolidą sugadindamas geriausias vokiečio lenktynes ir atimdamas galimybę iškovoti taškų.
F.Massa išgelbėjo „Ferrari“
Pratęsus lenktynes į priekį išsiveržė pilotai, pasirinkę taktiką tik kartą sustoti techninės pagalbos zonoje. Lyderiu tapo Nickas Heidfeldas („BMW Sauber“). Lenktynininkai, kurie techninės pagalbos zonoje planavo lankytis du kartus (pavyzdžiui, R.Kubica, Fernando Alonso iš „Renault“ komandos), sulaukė nemalonios staigmenos. Pirmą kartą ten užsukę, kai trasa važiavo saugos automobilis, jie atsidūrė pirmo dešimtuko pabaigoje ir važiuodami paskui lėtesnius varžovus gaišo brangų laiką, laukdami, kol šie pasuks į pagalbos zoną. Labiausiai iš lyderių nepasisekė Felipei Massai („Ferrari“) – dėl įrangos trikdžių pirmą kartą sustojus į brazilo bolido baką nebuvo įpilta degalų. Jam teko į techninę zoną važiuoti tris kartus, tačiau nesėkmė tik privertė F.Massą maksimaliai susikaupti, dar stipriau spausti akceleratorių ir agresyviau atakuoti varžovus. Ypač įsiminė epizodas, kai brazilas pergudravo tarpusavyje kovojusius Rubensą Barrichello („Honda“) ir Heikki Kovalaineną („McLaren“). Svarbiausia – F.Massos pastangomis „Ferrari“ išsaugojo pirmą vietą komandinėje įskaitoje.
„BMW Sauber“ dublis
Po suirutės dėl avarijos techninės pagalbos zonoje rimčiausiais pretendentais laimėti tapo „BMW Sauber“ pilotai. Klausimas buvo tik, ar R.Kubica sugebės įveikti N.Heidfeldą, kuris dėl taktikos tik kartą sustoti techninėje zonoje buvo įgijęs nemažą persvarą. Lenkas be didesnio vargo trasoje aplenkė vokietį, susikrovė reikiamą sekundžių atsargą ir grįžęs iš techninės pagalbos zonos liko lyderis.
Galbūt N.Heidfeldas prarado pernelyg daug laiko kovodamas su F.Alonso – prancūzas lengvesniu bolidu ilgai atakavo varžovą, bet aplenkti neįstengė. „BMW Sauber“ komanda radijo ryšiu net pasiūlė praleisti F.Alonso į priekį, jei
N.Heidfeldui pasirodytų, kad praranda laiką. Kai atrodė, kad vokietis taip ir pasielgs, F.Alonso posūkyje išslydo iš trasos, trenkėsi į apsauginius užtvarus ir pasitraukė iš varžybų.
„BMW Sauber“ pilotai užėmė pirmas dvi vietas – tai didžiausias ekipos laimėjimas nuo jos įsikūrimo. R.Kubica tapo čempionato lyderiu, o komanda kovodama dėl Konstruktorių taurės aplenkė „McLareno“ komandą ir prie „Ferrari“ priartėjo iki 3 taškų.
Staigmenų etapas
„BMW Sauber“ triumfas buvo kiek netikėtas, tačiau galbūt ir lauktas, nes komanda nuolat kovojo ir su „Ferrari“, ir su „McLaren“ komandomis, ne kartą sėkmingai naudojosi varžovų klaidomis. Gerokai nustebino, kad trečią vietą užėmė Davidas Coulthardas iš komandos „Red Bull“, juolab kad škotas šiais metais dar nebuvo pelnęs taškų. Puikiai pasirodė ir „Toro Rosso“ pilotas Sebastianas Vettelis, jis startavo iš techninės zonos, tačiau sugebėjo iš rikiuotės uodegos pasiekti pirmą aštuntuką.
Naujausi komentarai