- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be privalomojo draudimo tikėdamiesi sutaupyti. Įprastai tokie eismo dalyviai, patekę į avarijas, bando išvengti gresiančios atsakomybės neteisėtais būdais. Negana to, kartais minėtose situacijose apgauti norima ne tik draudikus, bet ir nukentėjusiuosius. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius pataria, kaip elgtis patekus į eismo įvykį su neapdrausta transporto priemone.
Visais atvejais skambinkite policijai
Į gatves transporto priemonės be privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kartais išvažiuoja dėl vairuotojų užmaršumo, kai pasibaigia poliso galiojimo terminas. Vis dėlto būna ir taip, kad transporto priemonė neapdraudžiama sąmoningai. Tokių transporto priemonių savininkai piktavališkai nepaiso teisės aktų ir viliasi sutaupyti.
„Jei patekote į eismo įvykį, kur kito asmens vairuojama transporto priemonė yra neapdrausta, visais atvejais skambinkite policijai. Taip išvengsite papildomų rūpesčių ir būsite garantuotas, kad nepatirsite nuostolių. Dėl jums priklausančios draudimo išmokos kreipkitės į savo draudimo bendrovę. Ji pasirūpins, kad būtų atlyginta eismo įvykio metu jūsų transporto priemonei padaryta žala“, – akcentuoja R. Pocius.
Analogiškas patarimas galioja kalbant ir apie visus eismo dalyvius, kurie nesivadovauja Lietuvoje galiojančiais įstatymais ir mėgina neteisėtais būdais išvengti atsakomybės.
Jei patekote į eismo įvykį, kur kito asmens vairuojama transporto priemonė yra neapdrausta, visais atvejais skambinkite policijai.
Draudimas atsiranda netikėtai
Neapdraustai transporto priemonei patekus į eismo įvykį neretai mėginama ieškoti sprendimų, kaip išvengti gresiančių nemalonumų už įstatymų nepaisymą. Būtent tokį atvejį neseniai užfiksavo draudimo bendrovės specialistai.
Kaip pasakoja R. Pocius, į nepalankią situaciją patekęs vairuotojas ėmėsi gudrybių, bet kito pilietiško vairuotojo dėka apgavystė nepavyko.
„Visai neseniai turėjome atvejį, kai vairuotojas pateko į eismo įvykį. Situacija atrodo niekuo neypatinga, bet vėliau paaiškėjo, kad kaltininko transporto priemonė neapdrausta. Kadangi jis neturėjo draudimo, nukentėjusysis iškvietė policiją. Stebėtina, bet kol į avarijos vietą atvyko pareigūnai, kaltininkas automobilio draudimą jau turėjo“, – pasakoja draudikų atstovas.
Panašios situacijos Lietuvoje, anot R. Pociaus, nėra naujiena. Anot eksperto, pasitaiko, kad į avarijas patekusių neapdraustų transporto priemonių savininkai mėgina gudrauti. Jie bando tartis su kitais avarijos dalyviais dėl galimybės šiek tiek luktelėti, kol apdraus savo automobilius, siūlo apskritai nefiksuoti incidento ar pakeisti eismo įvykio datą į vėlesnę.
Be išmokos gali likti ir nukentėjusysis
Kaip teigia R. Pocius, minėtoje istorijoje nukentėjusysis pasielgė teisingai nelaukdamas, kol kaltininkas apsidraus, nes toks sukčiavimo pavyzdys gali atsisukti ir prieš jį patį.
„Paaiškėjus aplinkybėms, kad avarijoje viena iš apgadintų transporto priemonių iš pradžių buvo neapdrausta, o vėliau šią bėdą buvo bandoma išspręsti „geranorišku“ susitarimu, be žalos išmokos gali likti ir pats nukentėjusysis, mat jis gali būti pripažintas kaip nusikalstamos veikos bendrininkas“, – perspėja draudikų atstovas.
Šiuo atveju ekspertas primygtinai rekomenduoja nesileisti į diskusijas su neapdraustos transporto priemonės savininku, nesudaryti jokių žodinių ar raštiškų susitarimų. Dar viena galima klaida – eismo įvykį mėginti įforminti vėlesne data nei incidentas įvyko iš tikrųjų.
„Visi šie metodai nėra nauji ir draudikams puikiai žinomi. Šiuo atveju svarbu suprasti, kad galite patys tapti sukčiavimo auka ir avarijos kaltininkas pasinaudos jūsų geranoriškumu. O esant bet kokioms neaiškioms aplinkybėms draudimo bendrovės taip pat nesiims atlyginti žalos, net jei prisipažinsite norėję kaltininkui pagelbėti iš geros valios“, – aiškina R. Pocius.
Beje, draudikų atstovo teigimu, panašių situacijų gali nutikti ir susidūrus su pradedančiuoju vairuotoju. Kaip teigia R. Pocius, kartais pasitaiko tokių atvejų, kai vadinamieji „klevo lapai“, patekę į eismo įvykį, gali prašyti nepildyti deklaracijos ir susitarti sumokant nukentėjusiajam „į kišenę“. To priežastis – pradedančiajam vairuotojui dėl sukeltos avarijos gali tekti perlaikyti egzaminus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...