- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prasidėjus atostogų sezonui dalis lietuvių susiruošia savo automobiliu vykti poilsiauti į užsienį. Visi tikisi, kad jų kelionė praeis ramiai ir sklandžiai, o galvoje išliks tik patys geriausi įspūdžiai, tačiau kai kurios klaidos gali užprogramuoti nesėkmingą išvyką.
Draudikai teigia, kad dalis vairuotojų netinkamai pasirengia kelionei, tad atvykę į svečią šalį gali susidurti su problemomis. Tad ekspertai primena, į ką būtina atsižvelgti vykstant atostogauti automobiliu už Lietuvos ribų.
Pamiršta dokumentus
Jau beveik metus Lietuvoje galioja tvarka, kuria remiantis, vairuotojai su savimi gali turėti tik asmens tapatybės dokumentą. Nors dalis vairuotojų naudojasi šia lengvata, tačiau į užsienį susiruošusiems neapdairiems vairuotojams neretai tai sukelia papildomų rūpesčių, nes ne visi vairuotojai žino, kad ši nuostata galioja tik Lietuvoje – čia galime su savimi turėti tik asmens tapatybės kortelę ar pasą, bet išvažiavus į Latviją ar Lenkiją šių dokumentų vairuotojui jau nebepakanka.
Rizika tautiečiams į svečią šalį išvykti be reikalingų dokumentų padidėjo būtent nuo praėjusių metų liepos 1 d. įsigaliojus minėtai įstatymo pataisai. Susiruošęs atostogauti svečioje šalyje, su savimi vairuotojas privalo pasiimti ne tik asmens tapatybės dokumentą, bet ir galiojantį vairuotojo pažymėjimą, transporto priemonės registracijos ir techninės apžiūros dokumentus, privalomojo draudimo polisą (žaliąją kortelę).
Dėmesys transporto priemonei
Kitas svarbus etapas, be kurio negali apsieiti pasiruošimas kelionei į svetimą šalį, yra transporto priemonės patikra. Kaip akcentuoja R.Pocius, vienas elementariausių sprendimų yra patikėti automobilį profesionaliems mechanikams, kurie servise atliktų išsamią automobilio apžiūrą ir identifikuotų trūkumus.
Automobilių serviso darbuotojai geriausiai gali pasakyti, kas transporto priemonėje jau dabar yra blogai ar kokie gedimai gresia artimiausiu metu. Todėl nereikėtų taupyti ir į automobilio būklę žiūrėti pro pirštus. Net jei neseniai atlikta transporto priemonės techninė apžiūra, tai negarantuoja, kad viskas vis dar yra gerai. Tik įsitikinus, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga, galima išsiruošti į kelionę. Tačiau net ir tuo atveju būtina pasirūpinti keliais dalykais.
Įsitikinkite, kad variklyje yra pakankamai tepalo, aušinimo ir kitų skysčių. Apžiūrėkite, ar dega visi žibintai, su savimi reikėtų turėti kėliklį ir paruoštą atsarginį ratą, kad jame būtų tinkamas oro slėgis. Jei turite, pasiimkite ir atsarginius automobilio raktelius.
Nepasikliaukite vien navigacija
Net ir pasirūpinus visais dokumentais bei automobilio technine būkle, negalima pernelyg atsipalaiduoti prie vairo. Dalis tautiečių patenka į pavojingas situacijas vien dėl to, kad dėmesį nukreipia ne į vairavimą, o į navigacijos prietaisą.
Vis dėlto net ir naujausiais navigacijos prietaisais visiškai pasikliauti nevertėtų, mat ne visais atvejais jie parodys jums tinkamą maršrutą. Navigacija gali ne tik paklaidinti, bet ir tapti avarijų priežastimi.
Vairuotojai užsižiūrėję į navigacijos prietaisą, gali prarasti koncentraciją, ypač kai jis pritvirtintas netinkamoje vietoje. Dažnai naudojamasi navigacijos žemėlapiais telefonuose, kurie būna laikikliuose ne kelio matomumo lauke, todėl sekti važiavimo maršrutą tampa nesaugu. Norint išvengti problemų, navigacijos prietaisu derėtų naudotis atsakingai, o prireikus įsijungti prietaiso garsinius signalus arba maršruto ieškoti sustojus, kur tai padaryti leistina ir saugu. Rekomenduojama dar prieš kelionę iš anksto peržiūrėti maršrutą, įsiminti svarbesnius posūkius ar sankryžas. Pats prietaisas turėtų būti pritvirtintas taip, kad netrukdytų matomumui.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...