Jis vairuoja geriau už kitus? Pereiti į pagrindinį turinį

Jis vairuoja geriau už kitus?

2010-10-13 23:59

Kaune sekmadienio vakarą finišavo "Geriausio Lietuvos vairuotojo 2010" renginių maratonas. Šįkart Lietuvos žurnalistų autoklubo su "Toyota" ir Susisiekimo ministerija bei "Regitra" surengtuose rinkimuose triumfavo draudimo specialistas Kęstutis Taškūnas.

Europietiškas užkratas

Ar egzistuoja objektyvūs vairuotojų profesionalumo vertinimo kriterijai? VĮ "Regitra" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas tikina, kad teigiamai į tokį klausimą atsakyti galima tik su kai kuriomis išlygomis.

"Žinoma, galima ryžtis daryti tam tikrus apibendrinimus analizuojant avaringumo statistiką, koks būrys vairuotojų kiek incidentų sukuria keliuose, kokios dažniausios to priežastys, tačiau tai atspindėtų tik nedidelę dalį to, kas telpa į sąvoką "profesionalus vairuotojas". Juk niekas nefiksuoja, kaip automobilį vairuojantis žmogus perjungia pavaras, kaip stabdo, kaip planuoja kelionės maršrutą, kaip elgiasi nestandartinėse situacijose ar pan. Daugybė panašių dalykų lemia ne tik saugumą bei gerą atmosferą keliuose, bet ir degalų sąnaudas, automobilio ilgaamžiškumą", – samprotavo S.Šuminas.

Vienas "Regitros" vadovų pastebėjo, kad didelę įtaką eismo kultūrai Lietuvoje turi automobilininkų kelionės po kitas Europos šalis ir ten matomi solidžios elgsenos kelyje pavyzdžiai. Vairuotojai patys labai greitai perpranta, kokių dividendų kelyje duoda geranoriškumas, mandagumas ar atidumas tarsi ir smulkmenoms. Tas pats pasakytina ir apie eismo organizavimą. Už šios dalykus atsakingi pareigūnai vis rečiau priskaldo malkų dviprasmiškais, nelogiškais ar painiavą sėjančiais eismo reguliavimo ir kelių ženklinimo sprendimais.

Trigubas filtras

Šiųmečio Geriausio Lietuvos vairuotojo konkurso rengėjai taip pat stengėsi, kiek įmanoma, įvairiapusiškiau patikrinti dalyvių gebėjimus. Renginys vyko trimis etapais: pirmiausia internete reikėjo užpildyti anketą ir atsakyti į konktrolinius klausimus. Trisdešimt pirmųjų teisingai ir greitai susidorojusiųjų su šia užduotimi buvo kviečiami į atrankinius turus Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

Čia dalyvių laukė trigubai ilgesnis teorinių klausimų sąrašas ir praktinio automobilio valdymo testai naujais "Toyota" automobiliais. Septyni kiekviename pusfinalyje geriausius rezultatus pademonstravę pretendentai gavo kvietimą susikauti finale, kur jų laukė KET teorijos egzaminas, pirmosios medicininės pagalbos teikimo, reakcijos nustatymo, trys slalomo rungtys ir specialus orientacijos testas, kurį atliekant teko surasti visas devynias mažojo "Toyota iQ" saugos oro pagalves.

Sėkmės paslaptis

Geriausiai pasirodęs Kauno etape, o vėliau ir didžiajame finale K.Taškūnas organizatorių pernelyg nenustebino. Keliuose ankstesniais metais vykusiuose analogiškuose konkursuose šis vilnietis jau buvo užėmęs prizines vietas.

Draudimo specialistas taip pat puikiai pažįstamas kone visų automobilių ralio ar slalomo važybų dalyviams, nes jei kuriame nors tokio pobūdžio renginyje jis nedalyvauja, pirmiausia dingtelėja mintis, kad arba organizatoriai prastai dirbo informuodami apie lenktynes, arba Kęstutis turėjo kokį nors kitą gyvybiškai svarbų reikalą.

Per 18 metų, kai K.Taškūnas turi vairuotojo pažymėjimą, nemalonumų per valdiškus namus turėjo tik vieną kartą: lenkdamas įkalnėje stenantį autobusą jis viršijo greitį, o tai užfiksavę kelių policininkai išrašė "raminamųjų". Incidentas įvyko 1997-aisiais, o po šios pamokos adrenalino troškulį vyras malšina tik varžybose ar per uždarose trasose rengiamas treniruotes.

Dama greitesnė už vyrus

Šiek tiek panaši ir Geriausio Lietuvos vairuotojo rinkimuose moterų įskaitoje nugalėjusios Alvydos Kupčinskienės istorija. Pildydama konkurso dalvyvio anketą smagiausiu vairuotojišku prisiminimu ji pavadino prieš 22 metus vykusias lenktynes ant Širvenos ežero ledo: "Tada su žiguliais išmaišiau visas pusnis."

Dabar vien darbo reikalais moteris kiekvieną mėnesį vidutiniškai nuvažiuoja apie 4,5 tūkst. km. Didžiajame konkurso finale, kuriame susirinko iš tiesų nepriekaištingai vairuojantys žmonės, Alvyda sugebėjo užimti 14-ąją vietą tarp 23 dalyvių. Vienintelė užduotis, kurios jai atlikti nepavyko be priekaištų – sutramdyti pikapą "Toyota Hilux" su priekaba. Maždaug 50 m ilgio bumerango formos koridoriuje važiuojant atbuline eiga Alvyda užtruko ilgiau, nei numatyta varžybų nuostatuose. Beje, tokių pat problemų turėjo ir keletas konkurse dalyvavusių vyrų.

Antrąją vietą moterų įskaitoje užėmė Vilija Baltramiejūnienė, trečiąją – Živilė Vaškytė.


Kova iki paskutinio posūkio

Siekiant objektyvesnio vertinimo, šiais metais kiekvienos finalo rungties rezultatas buvo skelbiamas balais (pvz., greičiausiai slalomo trasą įveikęs dalyvis gavo 31 balą, antrasis – 26, trečias – 23 ir t. t.). Nugalėtoju tapęs K.Taškūnas iš viso surinko 150 balų, antroje vietoje likęs Mindaugas Bielikas – 147, o Dovilo Čiutelės pasiektas trečias rezultatas – 142 balai.

Tai gana gerai atskleidžia konkurenciją tarp šiųmečių Geriausio Lietuvos vairuotojo rinkimų varžovų. Net ir nedidelė klaida, vienas nuverstas kūgelis ar trasoje pamestas kamuoliukas (prie hibridinio "Toyota Auris" variklio dangčio magnetu pritvirtintoje lėkštėje įdėtą teniso kamuoliuką reikėjo pervežti per pusę Kauno iki "Regitros" teritorijos), kainavo papildomų sekundžių ir vietas bendrojoje įskaitoje. Todėl, kaip ir realiame gyvenime, geriausių rezutatų pasiekė sugebantieji sutramdyti emocijas ir nedaryti klaidų.

Konkurse įvairios dovanos ir diplomai įteikti visoms trims į finalą patekusioms moterims ir pirmąsias šešias vietas užėmusiems vyrams. D.Čiutelė dovanų gavo "Continental" padangų komplektą, M.Bielikas – galimybę lankyti automobilių sporto klubo "Juta Racing" sportinio vairavimo mokymų kursą. K.Taškūnui buvo įteikta susisekimo ministro E.Masiulio taurė ir kelialapis į kitų metų pavasarį vyksiančią Ženevos automobilių parodą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų