- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiuo metu yra sudėtinga susitarti dėl kainų indeksavimo kelių sektoriuje, nes valstybė ir privatus sektorius rodo skirtingus skaičius. Pasak jo, negali visa našta būti perkelta tik valstybei arba tik privačiam sektoriui, reikia rasti pusiausvyrą.
Kyla iššūkių
„Kalbant apie kelius, tai yra tiesiog diskusija tarp rangovų ir Automobilių kelių direkcijos. Šiandien taip pat buvo pokalbis su Automobilių kelių direkcijos direktoriumi, – išsiskiria vertinimas, kiek reikėtų indeksuoti“, – vakar prie Vyriausybės susirinkusiems žurnalistams teigė M.Skuodis.
Ministras tvirtina, kad naujose sutartyse, kur konkursai dėl darbų yra skelbiami dabar, problemų dėl indeksavimo nėra, tačiau kyla iššūkis dėl tų sutarčių, kurios jau yra sudarytos pagal anksčiau numatytą indeksavimą.
„Visi teisės aktai suteikia galimybių iniciatoriui, pirkėjui indeksuoti, ir tai reikia padaryti. Tada yra trečioji dalis sutarčių, kur kainos yra paskelbtos tokios, kokios buvo prieš karą, ir dabar yra iššūkis su rangovais dėl tų sutarčių sudarymo“, – sakė ministras.
Jau rado sprendimų?
Vyriausybės narys tikino, kad jam gaila, jog viešųjų pirkimų sistema sudaryta taip, kad negalima indeksavimu užsiimti dabar, jeigu yra pasirašytos sutartys. Tačiau, anot jo, kai kurios įmonės jau yra radusios sprendimų.
„Dėl kelių Automobilių kelių direkcija yra priėmusi sprendimus, kiek ji gali indeksuoti, priklausomai nuo kiekvieno projekto. Rangovai turi pateikti aiškius įrodymus, kiek pabrango, kad būtų objektyvūs faktai, o to greitesnio susikalbėjimo kartais ir pritrūksta”, – teigė M.Skuodis.
Kyla iššūkis dėl tų sutarčių, kurios jau yra sudarytos pagal anksčiau numatytą indeksavimą.
„Sudėtingiausia ieškoti pusiausvyros, kai rinkoje kol kas nėra pusiausvyros, dar neaišku, kur yra tas ekvilibriumo taškas“, – pridūrė jis.
Prezidento Gitano Nausėdos patarėjas Vaidas Augustinavičius sakė, kad dabartinėje „iššūkių aplinkoje“ situaciją reikėtų vertinti realistiškai ir nesikliauti vien praeityje fiksuotu ekonomikos augimu ir sėkmingai įveiktomis krizėmis. Dėl to, pasak jo, sparčiai augant žaliavų kainoms, būtina verslui padėti ir jas indeksuoti viešųjų pirkimų projektuose.
„Prezidento nuomone, turime būti realistai, ne idealistai. Iššūkių aplinkoje negalime kliautis vien tuo, kad ekonomika anksčiau augo sparčiai arba krizes įveikdavo. Tikime, kad šioje iššūkių aplinkoje taip dar kartą atsitiks, tačiau niekas savaime neįvyksta“, – vakar po Prezidento G.Nausėdos susitikimo su verslo atstovais sakė V.Augustinavičius.
Stabdo pusdieniui
Statybos ir kelių tiesimo įmonės rytoj pusdieniui ketina stabdyti darbus maždaug 80-yje valstybinių ir visuomeninių objektų visoje Lietuvoje.
Akcija „#stabdome statybą“ siekiama atkreipti dėmesį į Vyriausybės ir kitų perkančiųjų organizacijų nenorą ir delsimą dėl pabrangusių žaliavų indeksuoti statybų kainas arba ieškoti kitų sprendimų, pranešė Lietuvos statybininkų asociacija (LSA) ir kelių statybos įmones vienijanti asociacija „Lietuvos keliai“.
Anot asociacijų, dėl karo Ukrainoje išaugo elektros, dujų ir medžiagų kainos, sutriko medžiagų ir žaliavų tiekimas, todėl stringa valstybės finansuojamos statybos, kelių asfaltavimas, o dalyje konkursų neatsiranda dalyvių. Jau pradėtos statybos lėtėja, o naujų nepradedama.
„Kai kur statybos pabrango daugiau kaip 50 proc. Tokio staigaus ir didelio brangimo nematėme jau kelis dešimtmečius, todėl įmonės negalės įgyvendinti sutarčių pasiūlytomis kainomis. Išeitį būtų galima rasti, jeigu Vyriausybė dėl karo Ukrainoje leistų rinkos dalyviams indeksuoti kainas“, – pranešime teigė LSA prezidentas Dalius Gedvilas.
Pasak „Lietuvos kelių“ vykdomojo direktoriaus Šarūno Frolenkos, jau pradėtų projektų įgyvendinimas užprogramuoja nuostolingą įmonių veiklą.
„Kelių statyba ypatinga tuo, kad jos užsakovas išimtinai yra valstybė, jos valdomos įmonės ir savivaldybės, todėl tik nuo jų sprendimo priklauso, ar sektorius išliks gyvybingas, ar prasidės visai šalies ekonomikai pavojinga bankrotų banga”, – pranešime sakė Š.Frolenka.
Pasak asociacijų, skaičiuojama, kad nieko nedarant artimiausiu metu gali nutrūkti per 150 daugiau nei 300 mln. eurų vertės objektų statybos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kelių ereliai ir toliau lakstys į pajūrį: matuoklių automagistralėje link Klaipėdos – nebus9
Vairuotojai pastebi, kad vis daugiau kelių reguliuojami vidutinio greičio matuokliais. Daugumai jų jie kelia pasipiktinimą, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius akcentuoja, kad jie padeda išvengti skaud...
-
Karštis tirpdo vairuotojų dėmesį ir pinigines3
Automobilis vos pravertais langais, numestas atokioje senamiesčio gatvelėje, iškart atkreipė dėmesį. Plieskiant daugiau nei 30 °C karščiui, jame lekavo paliktas šuo. Kadangi po pusvalandžio einant pro tą pačią vietą gyvūnas...
-
ES ketina iki 2035-ųjų nutraukti automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimą5
Europos Sąjunga pritarė tam, kad iki 2035-ųjų Europoje būtų nutrauktas automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimas, anksti trečiadienį paskelbė 27 narių blokas, siekiantis neutralumo klimato atžvilgiu. ...
-
Lakstūnai bus stebimi dar akyliau: daugės vidutinio greičio matuoklių13
Lietuvos kelio ruožuose, kuriuose buvo įrengtos vidutinės greičio matavimo sistemos, nukentėjusiųjų avarijose per metus sumažėjo 70 proc. ...
-
Aleksote vairuotojus stebina uždengtas šviesoforas8
Aleksote, Europos prospekte vairuotojus glumina šviesoforas, kurį iš dalies uždengia apšvietimo stulpas. Kauniečiai nesupranta, kodėl priimtas sprendimas, kuris prastina eismo saugumą. ...
-
Elektromobilių įsigijimo kompensavimui prašoma 300 tūkst. eurų6
Nuo birželio pradžios bendra gyventojų ir įmonių prašoma kompensuoti elektromobilių įsigijimų suma viršija 300 tūkst. eurų, pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Lietuva – priešpaskutinė: pralenkėme tik graikus13
Jau daugybę metų Lietuvos pasiekimai skatinant žaliąją energiją transporto sektoriuje yra kuklūs, o greitu metu proveržio tikėtis nerealu. ...
-
Kelionė išskirtiniu autobusu – ypatinga
Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda į visas išvykos rungtynes Lietuvoje keliauja aukščiausios komforto klasės autobusu „Setra S 516 HD“. ...
-
Vežėjų prognozė: gali brangti bilietai24
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl COVID-19 pandemijos. Šiuo metu situaciją dar labiau komplikuoja brangstantys energiniai resursai, planuojami transporto verslo pokyčiai. ...
-
Įdaužų sezonas: ar visada būtina keisti stiklą?2
Iš tamsos atskriejęs akmenukas vos neužbaigė mano daugiau nei 200 km turėjusios trukti kelionės į Daugpilį. Pasak specialistų, pavasariop keliuose prasideda metas, kai aptrupėjęs kelio dangos asfaltas arba po sniegingos žiemos likęs barstymo...