- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po visuomenę sukrėtusios avarijos Vilniuje, kai neblaivaus vairuotojo vairuojamas automobilių dalijimosi įmonei priklausantis automobilis įsirėžė į kito galą ir dėl to žuvo jauna mergina, vėl grįžta prie svarstymų, kad sėdantiesiems prie vairo galiotų 0 promilių įstatymas.
Senos diskusijos
Tokio įstatymo projektas jau ne kartą svarstytas, o jį Seimui buvo pasirengęs teikti ir dabartinis ministras pirmininkas Saulius Skvernelis, kai užėmė vidaus reikalų ministro pareigas.
Pasiūlęs pataisą, S.Skvernelis tuomet sakė, kad galiojanti 0,4 promilių riba leidžia žmonėms apsispręsti – vairuoti išgėrus, ar ne, todėl kartais vairuotojai ryžtasi rizikuoti tinkamai neįvertinę situacijos.
Prieš pora metų, Susisiekimo ministerija vadovaujama Rimanto Sinkevičiaus, nusprendė šiam parengtam įstatymui parišti akmenį po kaklu ir siūlymą vetuoti, teigdama, kad didžiausią pavojų kelia vairuotojai, kuriems nustatomas vidutinis (nuo 1,51 iki 2,5 promilės) arba sunkus (nuo 2,51 promilės ir daugiau) neblaivumo laipsnis, todėl keisti šiuo metu nustatytą teisinį reikalavimą, dėl leistinos alkoholio koncentracijos vairuotojų biologinėse organizmo terpėse nebuvo reikalo.
Atgimė diskusija
Dabartinis susisiekimo ministras Rokas Masiulis, regis, laikosi kitokios nuomonės nei jo pirmtakas. Reaguodamas į tragiškai pasibaigusią avariją jis pareiškė, kad svarstomos galimybės įdiegti nuomojamuose automobiliuose vadinamuosius alkoužraktus.
"Buvo diskusijų, kad galbūt galima net išgėrusiųjų ir pagautų prie vairo neblaivių asmenų pavardes viešinti, tačiau pirmiausia reikia įvertinti tokio sprendimo padarinius, bet akivaizdu, kad turime ieškoti naujų būdų, nes vien bausmės, kad ir kokios griežtos, žmonių neatbaido nuo vairavimo esant neblaiviems", – sakė ministras.
Lietuvoje šiuo metu asmeniui, prie vairo sėdusiam išgėrus, nustačius didesnį nei 1,5 promilės girtumą taikoma nebe administracinė, o baudžiamoji atsakomybė.
Jau galioja
Tokiomis vėl atgimusiomis diskusijomis apie 0 promilių įstatymą turėtų džiaugtis motociklininkų bendruomenės atstovai, nes jiems jau kelerius metus tokia norma galioja, o patys motociklininkai savo reikalavimus suvienodinti nuobaudas ir leistinas alkoholio kiekio kraujyje normas yra įteikę ir valdžios atstovams.
Turime ieškoti naujų būdų, nes vien bausmės, kad ir kokios griežtos žmonių neatbaido nuo vairavimo esant neblaiviems.
Seime suburta ir iniciatyvinė grupė kovoti už motociklininkų teises. Dėstydami savo reikalavimus motociklininkai teigia, kad vienos eismo dalyvių grupės išskyrimas yra visiškai nelogiškas ir 0 promilių taisyklė turėtų galioti visiems. Tokiems jų svarstymams visiškai pritaria ir Europos Transporto saugos taryba (ETSC).
"Kalbant apie motociklininkus, jiems taikomos taisyklės ir nuobaudos turėtų būti tokios pat kaip ir automobilių vairuotojams. Eismo taisyklių pažeidimai privalo turėti griežtų padarinių visiems", – rašo organizacijos atstovai.
Dienraščiui atsiųstame atsakyme teigiama, kad ETSC pasisako už nulinę alkoholio toleranciją, todėl rekomenduojama nulinę toleranciją taikyti visiems eismo dalyviams – vairavimas ir alkoholis yra nesuderinami.
Kaip kitose šalyse?
Visiškas blaivumas prie vairo įtvirtintas keturiose Europos valstybėse: Rumunijoje, Slovakijoje, Čekijoje ir Vengrijoje. Kaimyninėje Lenkijoje, Estijoje ir Švedijoje galioja 0,2 promilės norma visiems vairuotojams. Bent jau kol kas atrodo, kad valdančiajai daugumai pavyksta su alkoholio ribojimu susijusias įstatymo normas patvirtinti Seime, o tokie tragiškai pasibaigę įvykiai gali tapti rimtu postūmiu tautos išrinktiesiems galiausiai priimti 0 promilių įstatymą.
Premjeras: alkoblokai nėra panacėja
Saulius Skvernelis abejoja, ar siūlymai įrengti nuomojamuose automobiliuose vadinamuosius alkoblokus, neleidžiančius įjungti automobilio variklio neblaiviems, išspręs dėl girtų vairuotojų kylančias problemas.
Interviu Lietuvos radijui S.Skvernelis antradienį pabrėžė, kad alkoblokai nėra panacėja, o apsisprendimą, ar juos įrengti, reikėtų palikti pačioms automobilių nuomos bendrovėms.
"Jei toks asmuo, linkęs vairuoti būdamas neblaivus, jis tokius pačius skaudžius įvykius gali padaryti tiek nuomotu automobiliu trumpalaikei, ilgalaikei nuomai, tiek pasiskolintu iš draugo ar pažįstamo. Tai tikrai ne panacėja. Dabar vėl matome tokią bangą įrengti alkoblokus, taikyti nulį promilių. Tai, matyt, reikia ieškoti kitų priemonių", – sakė jis.
Vyriausybės vadovas pabrėžė, kad šiuo metu alkoblokai jau montuojami naujuose mokykliniuose autobusuose, o Vyriausybė yra pritarusi darbo grupės siūlymams, kad už vairavimą esant neblaiviam bausti asmenys galėtų per pusę sutrumpinti teisės vairuoti atėmimo terminą, jei savanoriškai įsirengtų alkoblokus. Anot S.Skvernelio, šių pasiūlymų šiuo metu pakanka.
Jis tvirtino, kad peržiūrėjus eismo įvykių, kuriuose nukenčia žmonės, statistiką, atvejai, kai vairuotojai nedaug viršija nulio promilių ribą, "nesudaro reikšmingos įtakos".
"Ta riba, 0,4 promilės šiandien, man atrodo, yra optimali, juo labiau kad didesnį pavojų keliančio transporto vairuotojams yra dar mažesnė riba – tai tie patys autobusai, komercinis, krovininis transportas, jauni, nepatyrę vairuotojai. Nemanau, kad tai kardinaliai pakeis situaciją, bet diskusijos visą laiką yra galimos", – sakė jis.
Šaltinis: BNS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...