Greičio formulė

Kauniečiai rado būdą, kaip suderinti sporto ir verslo interesus

2007-ieji Lietuvos sportininkams, startavusiems prestižinių lenktynių serialuose, buvo išskirtinai turtingi svarbių atradimų ir pergalių. „Ratai“ išsamiai rašė apie mūsiškių pasirodymus Europos kroso bei ralio kroso pirmenybėse, prestižiniuose kartingo čempionatuose. Tačiau apibendrinant sezoną geriausiu laimėjimu prašosi būti vadinami ne pavienių pilotų laimėjimai, o pirmą kartą išbandyta profesionalių sportininkų ir verslininkų bendradarbiavimo schema.

Kauniečiai rado būdą, kaip suderinti sporto ir verslo interesus

2007-ieji Lietuvos sportininkams, startavusiems prestižinių lenktynių serialuose, buvo išskirtinai turtingi svarbių atradimų ir pergalių. „Ratai“ išsamiai rašė apie mūsiškių pasirodymus Europos kroso bei ralio kroso pirmenybėse, prestižiniuose kartingo čempionatuose. Tačiau apibendrinant sezoną geriausiu laimėjimu prašosi būti vadinami ne pavienių pilotų laimėjimai, o pirmą kartą išbandyta profesionalių sportininkų ir verslininkų bendradarbiavimo schema.

Meistriškumo katalizatorius 

Kauno automobilių sporto klubas „Juta“, sulaukęs pagalbos iš bendrovių „Sonex“ ir „Kauno grūdai“, įsigijo „Porsche 911 GT3“ bolidą, kuriuo sugebėjo startuoti dviejuose čempionatuose –. „Carrera Cup Scandinavia“ ir Skandinavijos ilgų nuotolių lenktynių SLC seriale. Per pirmąsias lenktynes 400 AG pajėgumą bei 400 Nm maksimalų sukimo momento jėgos agregatą turintį automobilį vairavo aštuoniolikmetis Jonas Gelžinis. Tuo metu Skandinavijos ilgų nuotolių lenktynių pirmenybėse (čia sportininkai važiuoja 3 valandas) drauge su Jonu prie vairo sėsdavo „Kauno grūdų“ savininkas Tautvydas Barštys ir „Sonex“ vadovas Arūnas Bartusevičius.

Taip šie verslininkai vienu šūviu paklojo du zuikius – sudarė sąlygas tobulėti vienam perspektyviausių Lietuvos lenktynininkų J.Gelžiniui ir gavo puikią progą patys numalšinti adrenalino troškulį startuodami europinio lygio varžybose.

„Palangoje rengiamos 1003 kilometrų lenktynės yra vienintelis solidus žiedininkų forumas, kuriame įdomu dalyvauti. Tačiau dėl vieno starto per metus įsigyti sportinį automobilį iš tiesų neracionalu. Nusprendę įsigyti žiedinių lenktynių serijai parengtą „Porsche 911 GT3“ ir „įdarbinti“ jį Švedijoje šią problemą iš esmės išsprendėme“, – pasakojo A.Bartusevičius. – Be to, padarėme dar vieną atradimą. Dėl Palangos trasos konfigūracijos ir kai kurių kitų aplinkybių 1003 km lenktynėse žmonės itin greitai susikuria meistriškumo iliuziją. Trijų kilometrų distanciją su trimis posūkiais aplėkęs vos 2-3 sekundėm lėčiau nei profesionalus pilotas nejučia pradedi svaigti, kad esi toks pat „kietas sportininkas“. Vaizdas labai greitai pasikeičia, kai jėgas išbandai nežinomoje ir gana sudėtingoje trasoje. Mudu su Tautvydu tai patyrėme ir manau, kad gavome nemažai naudos“.

Sezonas vainikuotas pergale

Tą patį patvirtino ir šio projekto vadovas Audrius Gelžinis. Jo teigimu, pasirengimas ir dalyvavimas SLC čempionate padėjo verslininkams gerokai patobulinti vairavimo įgūdžius bei padidinti važiavimo tempą.

„Kiekvieną lenktynių savaitgalį turėdavome gana daug laiko treniruotėms ir rezultatų analizei naudojantis telemetrijos įranga. Atsisėdus prie kompiuterio ir sugretinus skirtingų pilotų važiavimo trasoje grafikus klaidos tapdavo akivaizdžios. Po kelių tokių intensyvių treniruočių stovyklų varžovai, sezono pradžioje atrodę labai grėsmingi, tapo nebaisūs ir mums“, – pasakojo A.Gelžinis.

Tai patvirtina ir kauniečių dueto J.Gelžinio ir T.Barščio pergalė paskutiniajame SLC etape Montorp trasoje. Finišavę po 105 ratų (vieno ilgis 3,043 km) artimiausius persekiotojus jie įveikė 1,8 sekundės. Po tokio sėkmingo finišo galutinėje trijų valandų lenktynių čempionato įskaitoje šis ekipažas užėmė trečiąją vietą.

Antrasis kauniečių ekipažas – A.Bartusevičius ir Martynas Samuitis – finišavo šeštoje pozicijoje. Dar vieni lietuviai iš komandos „Oktanas Motorsport“ šiose lenktynėse liko 13-i tarp 33 startavusiųjų.

Beje, rugsėjo vidury “Sturup” trasoje vykusiose „Carrera Cup Scandinavia“ lenktynėse J.Gelžinis finišavo trečias, aplenkęs būrį Švedijos pilotų.

Dividendų teks palaukti

Skandinavijos ilgų nuotolių lenktynių SLC seriale dalyvavusių Lietuvos ekipažų automobiliai buvo papuošti „Kauno grūdų“ ir „Sonex“ logotipais, tačiau verslininkai tikino, kad kol kas čia reklamuoti savo įmonių prekinius ženklus ir tikėtis grąžos – nerealu.

„Šiose rinkose mes kol kas neturime planų, tačiau sėkmingas J.Gelžinio pasirodymas „Carrera Cup Scandinavia“ leidžia tikėtis, kad kitais metais atsiras norinčiųjų mūsų bolidą paversti judančiu švediškų reklamų stendu“, – šypsojosi A.Bartusevičius.

Panašiai kalbėjo ir „Kauno grūdų“ vadovas T.Barštys. Jo teigimu, kol kas dalyvavimas lenktynėse Švedijoje yra širdžiai mielos sporto šakos rėmimas ir galimybė tobulėti pačiam, o ne investicija į rinkodarą.

Nepaisant nuosaikių lūkesčių, kitais metais šio projekto dalyviai ketina įsigyti nuosavą techninės priežiūros sunkvežimį, kuris leistų kokybiškiau ruoštis startams ir padėtų išspręsti nemažai buitinių problemų.

„Be to, ketinome įsigyti dar vieną naują „Porsche“ automobilį ir suformuoti dar vieną komandą, kurios nariais galėtų būti kiti lenktynių bacila užsikrėtę, tačiau savo sporto klubo neturintys žmonės“, – dėstė A.Gelžinis.

Jo teigimu, „Porsche“ yra itin patrauklus lenktyninis automobilis, nes sumokėjus sąlyginai didelę kainą (125 tūkst. eurų) sudarant pirkimo sutartį, vėliau bolido eksploatacija, jei tik sportininkas išvengia avarijų, atsieina itin pigiai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių