- Antanas Jurkšaitis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmosios techninės pagalbos kelyje paslaugas siūlančios įmonės Lietuvoje darbą pradėjo dar 1991-aisiais. Kitose šalyse tokios tarnybos vadinamos geltonaisiais angelais.
Brangus malonumas
Prireikė 5–6 metų, kol buvo sukurta moderni informacinė sistema, suformuotas pagalbos postų tinklas ir specialiųjų automobilių parkas, suburta kvalifikuotų specialistų komanda, sugebanti daugelį kelyje kylančių problemų išspręsti greičiau nei per valandą.
Visgi, nepaisant sėkmingos techninio asistavimo Lietuvoje evoliucijos, keletas dalykų rėžė akį. Visų pirma ši paslauga daugiausia buvo prieinama naujų arba apynaujų mašinų savininkams. Pirmuoju atveju technine pagalba kelyje pasirūpindavo oficialių automobilių gamintojų atstovai. Antruoju – draudimo kompanijos, kurios perkantiesiems kasko draudimo polisus kai kuriais atvejais siūlydavo papildomas asistavimo paslaugas.
Didžioji dalis važinėjančiųjų žilo plauko sulaukusiomis transporto priemonėmis (vidutinis mūsų šalyje registruotų lengvųjų automobilių amžius yra 14 metų) nepatekdavo nė į vieną kategoriją. Draudikai paprastai atsisako drausti senesnes nei 10 metų senumo mašinas, nebent klientai draudžia visą savo transporto parką arba eksploatacijos saulėlydį automobilis pasitinka vis dar būdamas palyginti geros techninės būklės.
Visiems kitiems vairuotojams iš pažiūros nesudėtingas gedimas – subliūškusi padanga, išsikrovęs akumuliatorius ar elektronikos kaprizai – daugeliu atvejų ne tik sugriauna darbo ar poilsio planus, bet ir gerokai patuština piniginę. Beveik visuose didesniuose Lietuvos miestuose išsikviesti techninės pagalbos automobilį – evakuatorių kainuoja beveik 200 litų. Jei transportavimo pagalbos prireikia užmiestyje – gelbėtojų paslaugos pabrangsta tiek, kiek šiems tenka važiuoti iki kelyje įstrigusios mašinos, tačiau ne mažiau kaip 2,20 lito už kilometrą. Vadinasi, automobiliui sugedus pusiaukelėje tarp sostinės ir Kauno, skubi pagalba gali atsieiti 400–500 litų.
Išanalizavusi dabartinę padėtį, techninės pagalbos kelyje verslo senbuvė – bendrovė "Altas assistance" ryžosi pasiūlyti naują paslaugą. Iki rugsėjo "Altas assistance" žada nemokamai platinti specialią kortelę, kurią turintysis galės išsikviesti pagalbą sugedus automobiliui, netikėtai pasibaigus degalams ar nutikus panašiai bėdai, neleidžiančiai tęsti kelionės.
"Šią kortelę gali įsigyti bet kuris fizinis asmuo. Kortelę aktyvavus – sumokėjus 49 litus – jos turėtojas gali kreiptis į mūsų įmonę trumpuoju telefono numeriu 1810 ir gauti nemokamą techninę pagalbą. Kadangi kortelė nėra susieta su konkrečiu automobiliu, ją įsigijęs žmogus gali kreiptis į "Altas assistance" dispečerius net tokiu atveju, jei pats nevairuoja, o yra keleivis, kurį veža šeimos nariai, draugai ar visiškai svetimi žmonės. Per kalendorinius metus nemokamą techninę pagalbą galima išsikviesti tiek kartų, kiek tik jos prireiks. Tiesa, yra keletas atvejų, kai kortele pasinaudoti nemokamai nebus galima. Siekiant išvengti piktnaudžiavimo, apribojimai numatyti tais atvejais, kai automobilis neturi galiojančio techninės apžiūros talono arba kelionės negalima tęsti dėl netinkamos detalės ar agregato, kartą jau kėlusio problemų. Be to, paslaugos sąlygose numatyta, kad sugedęs kliento automobilis nemokamai transportuojamas 50 kilometrų", – pristatydamas sumanymą aiškino "Altas assistance" generalinis direktorius Arvydas Bebravičius.
Atkreipiamas dėmesys, kad pasinaudoti techninės pagalbos paslaugomis negalės nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų apsvaigęs vairuotojas, dalyvaujantis lenktynėse ar automobilių bandymuose. Kortelė negalioja ir vadinamojo klasikinio eismo įvykio atveju. Siekiant išvengti nesusipratimų, techninės pagalbos paslaugomis bus galima pradėti naudotis praėjus dviem dienoms po to, kai turintysis kortelę aktyvuos ją ir sumokės minėtus 49 litus.
Atsiųsti gelbėtojus bendrovė "Altas assistance" įsipareigoja ne vėliau kaip per 60 minučių miesto teritorijoje ar 1,5 valandos, jei turinčiojo kortelę mašina sugenda provincijos keliuose.
Susirado partnerių
Šią akciją "Altas assistance" įgyvendina drauge su Techninių apžiūrų įmonių asociacija "Transeksta". Pastaroji įsipareigojo korteles nemokamai išdalyti visiems į techninių apžiūrų (TA) centrus ar stotis atvykusiems automobilininkams. Pasak asociacijos direktoriaus Gintauto Šlėderio, per mėnesį visoje šalyje patikrai į TA centrus atvyksta iki 60 tūkst. automobilių, iš kurių apie 40 tūkst. – senesni nei 10 metų.
"Mūsų manymu, tokio amžiaus transporto priemonės priskirtinos didesnės rizikos grupei. Net jei per techninę apžiūrą automobilis būna tvarkingas, praėjus pusmečiui ar nuvažiavus keletą tūkstančių kilometrų, jo būklė daugeliu atvejų pradeda kelti abejonių. Todėl visiems jiems įteiksime "Altas assistance" korteles ir paraginsime pasidomėti kolegų sumanytos paslaugos sąlygomis", – pasakojo G.Šlėderis.
Šiuo metu "Altas assistance" turi 48 techninės pagalbos postų tinklą visoje Lietuvoje, kuriuose budi 161 patrulinis automobilis ar autovežis.
54 automobiliuose įmontuotos GPS stebėjimo sistemos, todėl operatoriai mato, kur realiu laiku yra transporto priemonė. Kompanijos skambučių centre visą parą budi 4 operatoriai. Per metus čia užregistruojama apie 67 tūkst. vadinamųjų įeinančių skambučių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Paspirtukininkai – vis atsakingesni
Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad 85 proc. elektrinius paspirtukus vairuojančių asmenų žino apie prievolę laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), o 41 proc. dėvi apsaugos priemones. Šie skaičiai didesni nei prie&scaro...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Vairuotojų sveikatos patikra – nauja aukso gysla19
Nuo sausio 1-osios vairuotojo pažymėjimo galiojimas bus susietas su sveikatos pažyma. Vairuotojams, kurių sveikatos pažyma baigė galioti, lieka vos mėnuo ją atnaujinti. Nors patikros procedūra itin greita, tokių užuomaršų dar likę gerokai p...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...