- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naudoto automobilio pirkimas priminė loteriją, ne ką tepadėjo ir pirkėjus turėję apginti nauji įstatymai. Situaciją iš esmės ima keisti įmonės, prisiimančios atsakomybę už siūlomą produktą ir suteikiančios patikimo pardavėjo garantiją.
Nauja iniciatyva
Naudotiems automobiliams suteikiama garantija savaime nėra naujiena, tačiau jos sąlygos dažnu atveju gali būti labai specifinės, o galiojimo terminas – itin ribotas.
Garantiją išlaikyti norintis pirkėjas gali būti įpareigotas reguliariai atlikti techninę priežiūrą tik automobilį jam pardavusios įmonės servise.
Atskirais atvejais garantija taip pat suteikiama vos dviem ar trims mėnesiams, o, įvertinus didesnę automobilio kainą, daugumai pirkėjų tokie pasiūlymai neatrodė labai viliojantys.
Anksčiau lietuviai net neįsivaizdavo, kad naudotam transportui galiotų garantija, o pardavėjas imtųsi atsakomybės.
Kitokios iniciatyvos rinkoje ėmėsi pernai spalį Lietuvoje debiutavęs bendrovių „Inchcape“ ir „Krasta Auto“ naudotų automobilių prekybos padalinius sujungęs prekių ženklas „Bravoauto“. Šios įmonės asortimento naudotiems automobiliams suteikiama dvylikos mėnesių garantija.
Keičiasi pirkėjų požiūris
Automobilių istorijos patikros platformos „CarVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis pastebėjo, kad dauguma Vakarų Europoje pasiteisinusių sprendimų anksčiau ar vėliau pasiekia ir mūsų regioną.
„Anksčiau lietuviai net neįsivaizdavo, kad naudotam transportui galėtų galioti garantija, o pardavėjas galėtų prisiimti atsakomybę. Žmonėms atrodė savaime suprantama, kad negalima saugiai nusipirkti naudoto automobilio. Šis požiūris pamažu keičiasi“, – kalbėjo ekspertas.
Pirkėjai vis dažniau reikalauja, kad pirkimo–pardavimo sutartyje būtų surašyti galimi defektai ar ankstesnės eksploatacijos metu įvykę eismo įvykiai. Atitinkamai vis labiau yra vertinami geresnės būklės naudoti automobiliai su kruopščiai aprašyta techninės priežiūros istorija. Ieškoma ir sandorių, kai automobiliui dar galioja gamintojo garantija arba ją suteikia parduodanti įmonė.
„Jei tai yra vieno iš mūsų atstovaujamų prekių ženklų automobilis, patikrinimai atliekami laikantis gamintojo rekomendacijų. Kitais atvejais transporto priemonės apžiūrą atliekame konkrečios markės autorizuotame servise“, – paaiškino prekių ženklą „Bravoauto“ valdančios įmonės „Inchcape Lietuva“ naudotų automobilių verslo vadovė Augustina Černiauskaitė.
Smulkmenos irgi svarbios
Pašnekovė atkreipė dėmesį į tai, kad garantija suteikiama tik nuodugniai patikrintiems naudotiems automobiliams.
Apžiūros istorijoje registruojami netgi tie trūkumai, kuriuos įmonės specialistai pašalino. Smulkūs dažų dangos pažeidimai gali būti ir paliekami, tačiau apie juos pirkėjas taip pat informuojamas dar automobilio apžiūros metu.
„Net dėl smulkiausio defekto gali tekti perdažyti visą detalę, todėl tokie trūkumai ne visuomet yra šalinami. Nedidelis įbrėžimas gali būti paliekamas, norint atitinkamai nedidinti automobilio kainos ir palikti galimybę pirkėjui pačiam spręsti dėl vizualių defektų remonto galimybių. Pirkėjas gali įsigyti neperdažytą transporto priemonę ir tuo pat metu tiksliai žinoti, kuriose vietose yra matomi estetiniai trūkumai“, – sakė A. Černiauskaitė.
Tačiau ir naujiems, ir naudotiems automobiliams teikiama garantija turi apribojimų. Bene svarbiausias iš jų – garantija negalioja natūralaus nusidėvėjimo detalėms. Todėl už padangų, stabdžių diskų ar kaladėlių, akumuliatorių, valytuvų, išmetimo sistemos, pakabos ir kitų šiai kategorijai priskiriamų detalių keitimą vartotojai moka patys.
„Be to, automobilis yra labai kompleksiškas ir net labai detalios patikros metu nėra techninių galimybių nustatyti vidinių komponentų nusidėvėjimo, todėl gali pasitaikyti, kad gedimas iškyla vėliau. Tačiau tokiu atveju prisiimame atsakomybę kaip automobilio pardavėjas ir pasiūlome sprendimus klientui“, – teigė A. Černiauskaitė.
Pasak jos, nedaug naudotus automobilius besirenkantys žmonės taip pat dažnai naudojasi lizingo paslaugomis ir daugumai jų tai tampa atsakingu finansiniu įsipareigojimu. Tokiems pirkėjams garantija – itin svarbi.
Patikimumas ir kaina
M. Buzelis užsiminė apie Ispanijos rinką, kurioje naudoti automobiliai su garantija gerokai brangesni, tačiau jų paklausa vis tiek pati didžiausia.
Daugeliu atvejų garantija galioja ne ilgiau kaip pusę metų ir vien dėl jos automobilio kaina gali išaugti kone dvigubai, tačiau ispanai net nesvarsto – pirkėjus labiausiai domina būtent tokie pasiūlymai.
„Ten žmonės labai vertina naudotiems automobiliams teikiamą garantiją. Jiems tai reiškia, kad parduodamas automobilis yra patikimas. Toks suvokimas pamažu ateina ir į Lietuvą, o pardavėjai tai puikiai žino. Jie siūlys automobilius su garantija, tačiau pirkėjai turėtų suprasti, kad ta garantija vienaip ar kitaip atsispindės pirkinio kainoje“, – sakė specialistas.
Pirkėjai, besinaudojantys ne tik naudotam automobiliui teikiama garantija, bet ir savo įvaizdį branginančių įmonių paslaugomis, gali išnaudoti ir kitus privalumus.
Vienas iš jų – parduoti paruoštame naudotame automobilyje bus tik gamintojo specifikaciją atitinkančios dalys. Taip pat atsiranda ir unikalių pasiūlymų. Pavyzdžiui, „Bravoauto“ klientams suteikia galimybę per 21 dieną nuo transporto priemonės įsigijimo dienos ją grąžinti ir atgauti visus pinigus.
Papildomas saugiklis
A. Černiauskaitės vertinimu, pirkėjams Lietuvoje vis dažniau žvalgantis į mažiau naudotus automobilius, tokioms transporto priemonėms teikiama garantija taps vis svarbesniu veiksniu.
Pastaraisiais metais pastebima aiški tendencija – žmonės vis labiau domisi automobiliais, kurie parduodami pasibaigus lizingo ar ilgalaikės nuomos sutartims.
„Vis mažiau vartotojų turi laiko ir noro patys krapštytis prie automobilio. Mažėja ir žmonių, kiekvieną kartą ieškančių garaže dirbančio meistro, kuris pašalintų gedimą už mažiausią įmanomą sumą. Vis labiau pasitikima oficialiomis atstovybėmis, kurios gali atlikti visus automobilio priežiūros ir remonto darbus ir užtikrinti patikimą priežiūros istoriją nuo pirmojo kilometro“, – reziumavo verslo atstovė.
M. Buzelis pridūrė, kad naudoto automobilio garantija šiuo atveju veikia ir kaip atrankos kriterijus patiems pardavėjams. Automobilių, kuriuos vėliau galėtų parduoti, ieškančios įmonės iš karto gali atmesti dalį variantų dėl pernelyg didelės gedimo rizikos.
„Toks papildomas saugiklis leidžia pirkėjams labiau pasitikėti pardavėju ir tuo pat metu didina transporto priemonės vertę. Be to, tai įpareigoja ir patį pardavėją siūlyti tik pačius kokybiškiausius produktus, nes kiekvienas su garantija parduoto automobilio gedimas jiems reikštų didžiules neplanuotas sąnaudas“, – konstatavo rinkos ekspertas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...