- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
ES Teisingumo Teismas (TT) nusprendė panaikinti Mobilumo paketo įpareigojimą vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį.
Reikšminga pergalė
„Džiaugiamės, kad TT įsiklausė į Lietuvos ir kitų šalių argumentus ir padėjo tašką dėl šios diskriminacinės Mobilumo paketo nuostatos panaikinimo. Nuosekliai laikėmės pozicijos, kad toks Mobilumo paketas, koks buvo iki šiol, niekaip nederėjo nei su ambicingais Europos žaliojo kurso tikslais, nei vidaus rinkos principais“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Lietuvai byloje atstovavęs Karolis Dieninis pažymėjo, kad sprendimas žymi svarbią pergalę užtikrinant ES vidaus rinkos laisves.
„ES teisinės sistemos reguliavimas turi būti pagrįstas ir suderintas su ES sutartimis, kurios negali būti pamintos protekcionistiniais ES teisės aktų reikalavimais. ES TT sprendimas pabrėžia subalansuoto reguliavimo svarbą, neapsunkinant transporto operatorių nereikalingais reikalavimais“, – teigė K. Dieninis.
ES – į du blokus
Mobilumo paketas – teisės aktų rinkinys, susijęs su kelių transporto reguliavimu ES.
Po jo oficialaus paskelbimo 2020 m. liepą šis dokumentas padalijo ES į du blokus. Lietuva, Rumunija, Bulgarija, Lenkija, Vengrija, Malta ir Kipras suvienijo jėgas ir pateikė savo skundus ES TT. Estija ir Latvija atskirų ieškinių neteikė, tačiau į bylinėjimosi procesą buvo įsitraukusios ieškovių pusėje.
Tebegalios draudimas vilkiko kabinoje reguliariai arba ilgiau kaip 45 valandas ilsėtis.
Mobilumo paketui pritarė Italija, Prancūzija, Nyderlandai, Danija, Vokietija, Liuksemburgas, Švedija, Graikija ir Austrija. Bylas taip pat gynė Europos Parlamentas ir ES Taryba.
Europos Komisijos (EK) 2021 m. atlikto tyrimo duomenimis, privaloma vilkiko kelionė į registracijos šalį kas aštuonias savaites – tai kasmet į aplinką papildomai išmetamos beveik 3 mln. t anglies dvideginio, beveik 5 proc. didesnė tarptautinių krovinių vežimo keliais emisija.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) skaičiavimais, vilkikų grąžinimas Lietuvos transporto sektoriaus kasmetes sąnaudas didina daugiau nei 620 mln. eurų.
Neatsakyti klausimai
TTLA generalinis sekretorius Povilas Drižas atkreipė dėmesį, kad kai kurios išvados, kurios buvo pateiktos ES TT, paliko neatsakytų klausimų.
„Vilkiko grąžinimo reikalavimas panaikintas remiantis tik tuo, kad nebuvo atliktas poveikio vertinimas. Tačiau kiti ieškinio pagrindai – dėl laisvo paslaugų judėjimo, ES bendrosios rinkos ir konkurencijos iškraipymo, periferinių ES narių diskriminavimo – atmesti kaip nepagrįsti. Tai kelia tam tikrų abejonių ir susirūpinimą”, – sakė P. Drižas.
Paliktos galioti nuostatos dėl vairuotojų komandiravimo taisyklių taikymo tarptautinio vežimo (cross-border) ir kabotažo operacijoms, taip pat draudimas vilkiko kabinoje reguliariai arba ilgiau kaip 45 valandas ilsėtis.
Pasak P. Drižo, tarptautinių operacijų ribojimas Lietuvos transporto veiklai – itin skausmingas. Tarptautinio transporto dalis šalies vežėjų veikloje – didžiausia ES: apie 90 proc. pervežimų yra tarptautiniai ir tik dešimtadalis – vietiniai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...