- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektroninių eismo įvykių deklaracijų sistema pradėjo veikti prieš tris mėnesius, tačiau draudikai jų antplūdžio nesulaukia – deklaraciją elektroniniu būdu pasirenka pildyti tik maždaug vienas iš 100 į eismo įvykius pakliuvusių vairuotojų.
Informacija apie įvykį deklaravus jį elektroniniu būdu draudikus pasiekia kur kas greičiau, todėl žalos reguliavimo procesas pradedamas nedelsiant, o išmoka už draudiminį įvykį paprastai išmokama per mažiau nei savaitę.
Draudikų teigimu, popierinėse deklaracijose pasitaiko klaidų, todėl eismo įvykio žalos skaičiavimas užtrunka ilgiau. Pastebėta, kad apie pusė popierinių deklaracijų yra užpildomos su klaidomis. Neretai būna netiksliai nubraižytos eismo įvykio schemos, nepateikta kita reikalinga informacija, pasitaiko neįskaitomai užpildytų laukų. Tokiais atvejais gaištamas laikas, nes reikia išsiaiškinti detales. Kartais dėl įvykio metu patirto streso ar kitų priežasčių nurodomos visiškai nelogiškos ir nerealios eismo įvykio aplinkybės.
O programėlė tiesiog neleistų baigti pildyti elektroninės deklaracijos tokiomis aplinkybėmis. Pastarosios taip pat leidžia išvengti kai kurių atvejų, kai mėginama pasinaudoti sutrikusiu vairuotoju, pakeičiant atsakomybę.
Dėl daugelio e.deklaracijų pranašumų ateityje popierinių deklaracijų turėtų būti visiškai atsisakyta, paliekant jas tik išskirtiniais atvejais, kai pasinaudoti elektroninėmis nėra jokių galimybių.
Ekspertai atkreipia dėmesį ir į tai, kad pildant popierines deklaracijas kaltininkas turi informuoti apie eismo įvykį savo draudimo bendrovę. Pildant elektroninę deklaraciją šio reikalavimo nebelieka, nes duomenis bendrovė gauna automatiškai, o nukentėjusiam asmeniui tereikia per tris dienas kreiptis dėl tolesnių žalos atlyginimo procedūrų.
Dėl daugelio e.deklaracijų pranašumų ateityje popierinių deklaracijų turėtų būti visiškai atsisakyta, paliekant jas tik išskirtiniais atvejais, kai pasinaudoti elektroninėmis nėra jokių galimybių. Draudimo eksperto teigimu, e.deklaracija turėtų būti naudinga ne tik laiką taupantiems žmonės, bet ir tiems, kuriems eismo įvykio schemos braižymas popierinėje deklaracijoje yra iššūkis. Programėlėje veikiantis deklaravimo vedlys supaprastina procesą, nes neatlikus vieno privalomo veiksmo neleidžia pereiti prie kito, be to, padeda nubraižyti eismo įvykio schemą ir padaryti avarijos aplinkybes fiksuojančias nuotraukas.
Pasak specialistų, labai dažnai pasitaiko, kad į eismo įvykį pakliuvę vairuotojai automobiliuose neturi deklaracijos blankų ar rašiklių, o išmaniuosius telefonus šiais laikais turi beveik kiekvienas. Be to, eismo įvykio dalyviai duomenis apie įvykį gali pildyti arba kuriuo nors vienu, arba kiekvienas savo išmaniaisiais įrenginiais, nes sistema visų jų duomenis automatiškai sujungia į vieną dokumentą.
Dar vienas pranašumas – galimybė sekti, kada žala bus baigta administruoti, peržiūrėti buvusių eismo įvykių istoriją, taip pat matyti informaciją apie sudarytas draudimo sutartis bei užsisakyti priminimus apie jų galiojimo pabaigą.
Naudinga žinoti
Elektroninės deklaracijos programėlė veikia adresu www.draudimoivykiai.lt. Šioje svetainėje visi vairuotojai turėtų iš anksto susikurti paskyrą ir užpildyti duomenis, kad atsitikus eismo įvykiui iš karto galėtų pildyti deklaraciją išmaniuoju telefonu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...