- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Eismas keliuose įprastai pagrįstas pasitikėjimu kitais eismo dalyviais, esančiais šalia. Tiesa, kartais net labiausiai patyrę vairuotojai atsiduria avarinėse situacijose, tačiau įvykus nelaimei įprastai viskuo pasirūpina draudimo kompanijos. Visgi pasitaiko ir tokių situacijų, kuomet eismo įvykio kaltininkas – neapsidraudęs privalomuoju draudimu. Kaip elgtis tuomet, pataria Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas.
Patarimas – nesivelti į susitarimus
Lietuvoje drausti transporto priemones yra privalu, tačiau 9 proc. vairuotojų to nepadaro. Kelių transporto priemonių registro duomenimis, kuriuos skelbia Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras, Lietuvos gatvėmis važinėja net 140 tūkst. nedraustų automobilių. „Compensa Vienna Insurance Group“ klientai per metus patenka į daugiau nei 100 eismo įvykių, kurių kaltininkai būna vairuotojai, neturintys privalomojo draudimo.
Jeigu aplinkybės susiklostė nepalankiai ir avarija įvyko su savo automobilio neapdraudusiu kaltininku, patariama iš karto kviesti policiją. Jeigu įvykio aplinkybės aiškios ir pildoma eismo įvykio deklaracija, vertėtų įsitikinti, kad prie detalių apie automobilį būtų nurodytas jo nedraustumas. Svarbu nepasiduoti galimam neapsidraudusiojo spaudimui „susitarti“ – dažnai kaltininkas bando įtikinti, kad šis apsidraus ir deklaraciją užpildys vėliau. Tokiais atvejais galima nukentėti arba nuo kaltininko, kuris tiesiog apgaus, arba tapti dokumentų klastojimo ir sukčiavimo bendrininku, o už tai gresia baudžiamoji atsakomybė.
Svarbu nepasiduoti galimam neapsidraudusiojo spaudimui „susitarti“.
Jeigu kaltininko automobilis nedraustas ir įvykis užfiksuotas policijos pareigūnų arba deklaracija užpildyta tvarkingai bei teisingai, nukentėjęs asmuo gali kreiptis į savo draudimo kompaniją, kurioje automobilį draudė transporto priemonių vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu. Bendrovė atlygins patirtą žalą, kuri vėliau per Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biurą bus išieškota iš eismo įvykio kaltininko.
Taupyti draudimui – neapsimoka
Dažniausiai privalomuoju draudimu vairuotojai nepasirūpina vildamiesi sutaupyti bei nežinodami galimų pasekmių masto. Kiti, į gatves savo transporto priemone išvažiuojantys vos kelis kartus per metus, tikisi, kad nemalonių situacijų tiesiog nepasitaikys.
Už automobilio be draudimo eksploatavimą keliuose gresia nemenkos baudos. Be to, išlaidos eismo įvykio atveju gali išaugti dešimtimis kartų. „Compensa Vienna Insurance Group“ duomenimis, per avariją patiriama žala vidutiniškai siekia apie 950 eurų. Tačiau dar visai neseniai nukentėjusiam automobilio savininkui atlyginta beveik 7 tūkst. eurų žala – per eismo įvykį automobilis buvo sugadintas nebepataisomai, tad visą sumą savarankiškai padengti turės įvykio kaltininkas vairavęs neapdraustą transporto priemonę.
Gana dažnai į eismo įvykį su nedrausta transporto priemone patenkama ir užsienyje – tokiu atveju suma gali išaugti kone dvigubai. Pavyzdžiui, Vakarų Europoje skiriasi požiūris į žalas ir čia gali tekti atlyginti sveikatos, net moralinę žalą, taip pat avarija gali kainuoti daugiau, nes remonto darbai ir keičiamos dalys – brangesnės. Geriausiu atveju nuostoliai užsienyje gali siekti kelis šimtus eurų, tačiau transporto priemonę itin sumaitojus arba apgadinus brangų automobilį, neapsidraudusiam vairuotojui gali tekti sumokėti ir iki keliasdešimties tūkstančių eurų. Jeigu avarijoje sužeisti ir žmonės – žala dar labiau išauga.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie naujas taisykles paspirtukininkams: tegul kraujas liejasi laisvai31
Seimas ėmėsi iniciatyvos sureguliuoti dabartinę esamą tvarką dėl važiavimo elektriniais paspirtukais. Priimti sprendimai dėl paspirtukų galingumo, paspirtukininkų amžiaus, greičio ribojimo. Taip pat numatyti sprendimai dėl važiavimo elektriniais ...
-
Eismas Jakų žiedinėje sankryžoje: pirmumas įžūlesniems?21
Vairuotojai piktinasi eismo organizavimu Jakų žiedine sankryža – nuo Klaipėdos pusės dauguma vairuotojų į sankryžą bando įsmukti pirmąja eismo juosta, kuri skirta išsukti Šilutės link. Braudamiesi į antrąją juostą, vairuotoj...
-
Seimas: už elektromobilių įkrovimą keliuose teks mokėti2
Seimas leido nuo kitų metų apmokestinti valstybei ar savivaldybėms priklausančias elektromobilių įkrovimo stoteles, taip pat nuo kelių mokesčio atleisti grynuosius elektromobilius ir vandenilio dujomis varomus automobilius, kurių savininkai nėra priv...
-
Naujos taisyklės paspirtukams: leista naudotis nuo 16 metų, šaligatviu važiuoti galės57
Parlamentarai ketvirtadienį patvirtino eismo taisykles elektriniams paspirtukams: jais bus leidžiama važiuoti šaligatviais, jei savivaldybės nenustatys kitaip, tačiau apribotas greitis, vairuoti šią transporto priemonę galės ne jaunesni n...
-
Draudikų atstovas: nauja tvarka dėl teisių vairuotojams gali baigtis didelėmis išlaidomis3
Nuo kitų metų įsigaliosianti tvarka, kai pasibaigus sveikatos pažymos galiojimui bus stabdomas vairuotojo pažymėjimas, gali tapti didžiule socialine problema, sako Transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas. ...
-
Savivaldybės siektų griežtesnių taisyklių paspirtukams, bet nenorėtų jų išstumti į gatves7
Seimui siekiant sugriežtinti taisykles elektriniams paspirtukams, savivaldybės sutinka, kad ribojimai reikalingi, tačiau skeptiškai vertina parlamento idėją paspirtukams neleisti važiuoti šaligatviu. ...
-
Ar greičio matuokliai pakeis situaciją keliuose?44
Lietuvoje per parą fiksuojama apie 2,5 tūkst. greičio pažeidimų. Štai pernai greičio viršijimo baudų Lietuvoje skirta už daugiau nei 11 mln. eurų, o per keturis šių metų mėnesius – už 5 mln. eurų. Lietuvos automobilių ...
-
Magistraliniame kelyje – nauja greičio mėgėjų tramdymo priemonė32
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dėl eismo saugos įrengė momentinius greičio matuoklius prie Krunos tilto, esančio magistraliniame kelyje A1 netoli Kauno marių. ...
-
Le Mano trasa laukia legendinio „Bentley“2
Kabrioletas „Bentley 3 Litre Sport“, dalyvavęs pirmose 24 valandų Le Mano lenktynėse, turi naują šeimininką. ...
-
Žinovai – apie laureatą: brangus, bet labai geras7
Pirmąkart Lietuvoje surengtą „Metų motociklo“ konkursą laimėjo itališkas motociklas „Ducati Multistrada V4S“, pelnęs iš viso net keturis prizus. ...