„Dujinių“ incidentų konstanta

„Dujinių“ incidentų konstanta

2008-07-23 09:00

Prieš­gais­ri­nės ap­sau­gos ir gel­bė­ji­mo de­par­ta­men­to prie Vi­daus rei­ka­lų mi­nis­te­ri­jos duo­me­ni­mis, per ke­tu­ris šių me­tų mė­ne­sius Lie­tu­vo­je įvy­ko de­šimt in­ci­den­tų dėl ne­tvar­kin­gos au­to­mo­bi­lių du­jų įran­gos; per du jų ap­de­gė žmo­nės. 2007-ai­siais dėl ne­tvar­kin­gos du­jų įran­gos ki­lo 28 au­to­mo­bi­lių gais­rai.

Vals­ty­bi­nės dar­bo ins­pek­ci­jos Tech­ni­kos ir nor­ma­ty­vų sky­riaus ve­dė­jas Pet­ras Ja­ku­tis at­krei­pė dė­me­sį, kad da­lis Lie­tu­vos vai­ruo­to­jų au­to­mo­bi­liuo­se eksp­loa­tuo­ja ne­ser­ti­fi­kuo­tą du­jų įran­gą, o kai ku­rio­se de­ga­li­nė­se pi­lan­tis du­jų ne vi­sa­da pai­so­ma sau­gos rei­ka­la­vi­mų.

„Vi­so­se Lie­tu­vos de­ga­li­nė­se įsi­gy­da­mi au­to­mo­bi­li­nių du­jų vai­ruo­to­jai tu­ri lai­ky­tis ke­lių pa­grin­di­nių sau­gos rei­ka­la­vi­mų. Prieš ope­ra­to­riui pra­de­dant pil­ti du­jas į au­to­mo­bi­lį vai­ruo­to­jai tu­ri iš­lai­pin­ti ke­lei­vius, iš­jung­ti va­rik­lį, ati­da­ry­ti trans­por­to prie­mo­nės ba­ga­ži­nės ir va­rik­lio gaub­tus ir iš­lip­ti pa­tys. Šių rei­ka­la­vi­mų pri­va­lu lai­ky­tis dėl pa­čių vai­ruo­to­jų, de­ga­li­nės klien­tų ir dar­buo­to­jų sau­gu­mo", - pa­brė­žė P.Ja­ku­tis. To­kie rei­ka­la­vi­mai tai­ko­mi to­dėl, kad dar ne vi­si ša­ly­je nau­do­ja­mi au­to­mo­bi­liai tu­ri sau­gią du­jų įran­gą.

„Anks­čiau bu­vo la­bai po­pu­lia­ru au­to­mo­bi­liuo­se mon­tuo­ti ne­ser­ti­fi­kuo­tą bal­ta­ru­siš­ką ar­ba iš Va­ka­rų Eu­ro­pos trans­por­to lau­žy­nų at­ga­ben­tą nau­do­tą du­jų įran­gą, ku­ri bu­vo par­duo­da­ma pi­giai, mon­tuo­ja­ma ga­ra­žuo­se, o jos ko­ky­bės nie­kas ne­ga­ran­ta­vo. Da­ly­je au­to­mo­bi­lių iki šiol te­bė­ra to­kia įran­ga. Dėl jos de­fek­tų ar de­ta­lių su­si­dė­vė­ji­mo pi­lant du­jas ga­li įvyk­ti ne­lai­mių", - per­spė­jo P.Ja­ku­tis.

Pa­sak jo, į au­to­mo­bi­lį pi­la­mos du­jos ga­li nu­te­kė­ti pro ša­lį ir su­kel­ti gais­rą ar­ba spro­gi­mą. Du­jų ga­li nu­te­kė­ti au­to­mo­bi­lio ba­ga­ži­nė­je, iš ten pa­tek­ti ir į au­to­mo­bi­lio sa­lo­ną. Jei sis­te­ma ne­san­da­ri, du­jų į au­to­mo­bi­lio vi­dų ga­li pa­tek­ti ir iš po va­rik­lio ant­vo­žo. Jei tuo me­tu au­to­mo­bi­lio sa­lo­ne bū­tų žmo­nių, jie nu­ken­tė­tų. Dau­giau­sia pa­vo­jaus nu­te­kė­jus du­jų ky­la pa­lei­džiant au­to­mo­bi­lio va­rik­lį ar­ba ke­lei­viams jun­giant elekt­ri­nius prie­tai­sus: ra­di­ją, ven­ti­lia­to­rių, kon­di­cio­nie­rių ir kt. Juos jun­giant ar iš­jun­giant at­si­ra­du­si ki­birkš­tis ga­li už­deg­ti naf­tos du­jų ir oro mi­ši­nį ir su­kel­ti gais­rą ar­ba spro­gi­mą.

„Vai­ruo­to­jui ati­da­rius ba­ga­ži­nės ir va­rik­lio gaub­tus de­ga­li­nės dar­buo­to­jas iš au­to­mo­bi­lio du­jų įran­gos nu­te­kan­čias du­jas ga­li pa­ste­bė­ti ir ne­lai­mę už­kirs­ti. Be to, ati­da­rius ba­ga­ži­nės ir va­rik­lio gaub­tus nu­te­kė­ju­sios du­jos leng­viau iš­si­sklai­do ir spro­gi­mo ti­ki­my­bė su­ma­žė­ja", - tei­gė P.Ja­ku­tis.

Bend­ro­vės „Lie­tu­va Sta­toil" sau­gu­mo va­do­vas Ri­man­tas Gi­nei­tis ne­slė­pė, esą kar­tais pa­si­tai­ko, kad klien­tai ne­su­tin­ka ati­da­ry­ti au­to­mo­bi­lio ba­ga­ži­nės ir va­rik­lio dang­čių ar iš­lai­pin­ti ke­lei­vių. Jei de­ga­li­nės dar­buo­to­jams ne­pa­vyks­ta vai­ruo­to­jų pri­kal­bin­ti lai­ky­tis sau­gu­mo tai­syk­lių, du­jų re­zer­vua­ras ap­skri­tai ne­pil­do­mas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų