Debiutavo galingiausias visų laikų ,,Kia“ modelis

  • Teksto dydis:

Šiaurės Amerikos tarptautinėje Detroito automobilių parodoje (NAIAS) paprastai dominuojantys šio kontinento gamintojų automobiliai šiemet prožektorių šviesas turėjo užleisti „Kia Motors“ naujausiam kūriniui – „Stinger“. Galingiausias kompanijos istorijoje penkių vietų sportinis sedanas yra pasiruošęs pakelti Europoje populiaraus sportiškų automobilių segmento kartelę ir pademonstruoti „Kia“ automobiliams būdingą kokybę bei patikimumą. Galingą variklį, išskirtines technologijas ir prabangų saloną galintis pasiūlyti „Stinger“ prekybos salonus pasieks dar šiais metais. Tuomet bus atskleista ir modelio kaina.

„Skirtingai nei kiti „Kia“ modeliai, „Stinger“ mums yra tikras svajonių automobilis ir šiandien čia, Detroito parodoje, ta svajonė po sunkaus ir ilgo mūsų dizainerių ir inžinierių darbo virto realybe“, - sakė „Kia Motors Amrica“ (KMA) produktų planavimo viceprezidentas Orthas Hedrickas.

„GT koncepcinio modelio pagrindu sukurtas ir legendinėje Niurburgringo trasoje patikrintas automobilis neturi nė vienos detalės, kuri galėtų būti labiau išbaigta. Ir viso to rezultatas yra stulbinantis“, - pridūrė jis.

Iš karto dėmesį prikaustančio naujojo modelio dizainas buvo kuriamas vadovaujant „Kia Motors“ vyriausiajam dizaineriui Peteriui Schreyeriui, kuris didžiuojasi savo suburta ypač talentingų dizainerių komanda Frankfurte. Automobilio valdymo tobulinimas buvo patikėtas „Kia“ testavimo ir vystymo inžinierių grupei Korėjoje, kuriai vadovauja Albertas Biermannas. Modelio patikimumas buvo išbandytas legendinėje Niurburgringo trasoje.

Dizainas

Konceptinį modelį paversti serijiniu nėra lengva užduotis. Štai kodėl P.Schreyeris nusprendė „Stinger“ modelį kurti Frankfurto dizaino studijoje, kuri yra tikroji GT koncepcinio modelio gimimo vieta.

„Tikras „Gran Turismo“ automobilis – tai automobilis, kuris nėra įspraudžiamas vien tik į galios ir netašyto agresyvaus dizaino rėmus. Visas dėmesys yra skiriamas prabangai, komfortui ir stiliui. Taigi ir „Stinger“ modelio pagrindinė paskirtis nėra pirmam pasiekti kelionės tikslą. Jo užduotis – sukurti malonią kelionę ir pažadinti aistrą“, - pabrėžė „Kia Motors Europe“ vyriausiasis dizaineris Gregory'is Guillaume'as.

Nuo pat aptakių priekinių linijų iki gracingų galinių sparnų „Stinger“ demonstruoja tvirtą, „raumeningą“ laikyseną. „Stinger“ pasižymi ilgu variklio dangčiu ir trumpa priekine dalimi, erdvų saloną užtikrinančia ilga ratų baze bei ilga galine kėbulo dalimi. Šie dizaino sprendimai sukurią elegantiško, atletiško ir veržlaus automobilio įspūdį.

Kiti eksterjero elementai, tokie kaip ratų arkų forma su specialiomis aerodinaminėmis angomis, lygi dugno apsauga ir integruotas galinis difuzorius, pagerina aerodinamikos rodiklius. Žiūrint į automobilio galą, dėmesys krypsta į 4 ovalius išmetamuosius vamzdžius. „Kia“ simboliu tapusios „tigro nosies“ grotelės yra patogiai „įsitaisiusios“ tarp LED žibintų. Žemo profilio kėbulas, kurio linijas pabrėžia nuožulnus priekinis stiklas, sukuria greito ir veržlaus automobilio siluetą.

Automobilio salonas yra sukurtas jaudinti, stebinti ir kurti nepakartojamą komforto jausmą. Galimi ypač minkšti „Nappa“ odos apmušalai, „gilios“ sportiškos sėdynės, vairuotojo sėdynė su specialiomis oro kameromis padeda lengviau prisitaikyti bet kokio sudėjimo vairuotojui.

Horizontalaus prietaisų skydelio elementai išdėstyti taip, kad vairuotojas jais galėtų naudotis natūraliai patogiai. Centrinė konsolė intuityviai padalinta į dvi zonas: pramoginės sistemos valdymo elementai išdėstyti šalia didelio spalvoto lietimui jautraus ekrano, o klimato kontrolės valdymo jungikliai – apačioje. Priešais vairuotoją lieka oda aptrauktas vairas bei harmoningas skaitmeninių prietaisų derinys.

Didelės prietaisų skalės apjuostos metalo apdaila ir paryškintos raudonomis rodyklėmis. Spalvotas ekranas tarp jų rodo aktualią informaciją – kelionės laiką, apkrovos dydį, variklio alyvos temperatūrą ir kt.

Važiuoklė

2014 metų gruodį BMW kompaniją palikęs ir prie „Kia“ komandos prisijungęs Albertas Biermannas, vos pažvelgęs į „Stinger“ modelį, iš karto suprato, kad jo išvaizda turi būti aiški užuomina apie jo galimybes.

„Manau, kad „Stinger“ yra labai svarbus įvykis visai „Kia“ kompanijai. Todėl, kad niekas nesitikėjo tokio automobilio – ne tik šitaip atrodančio, bet ir taip važiuojančio. Tai visiškai kitoks individas visoje modelių gamoje“, - tikino jis.

Kurdami šį modelį, inžinieriai kruopščiai dėliojo visus taškus, atsižvelgdami į konkurentų sprendimus. 289 cm siekianti „Stinger“ ratų bazė ilgiu lenkia „Audi A4“, „Infiniti Q50“, „Lexus IS“, „BMW 4 Gran Coupe“ ir net „Lexus GS“ ir „Mercedes CLS“ modelius. „Stinger“ savo konkurentus taip pat nurungia bendru automobilio ilgiu (482 cm) bei pločiu (186 cm). Naujojo modelio bagažinė gerokai didesnė už savo klasės atstovų erdves bagažui. Joje yra pakankamai vietos vežti golfo lazdas ar netgi gerokai didesnius daiktus.

„Stinger“ važiuoklė, kurios 55 proc. sudaro itin tvirtas plienas, užtikrina kėbulo konstrukcijos tvirtumą. Ši savybė lemia mažesnį triukšmo lygį salone. Priekinė „MacPherson“ ir galinė daugiasvirtė pakaba buvo suderintos taip, kad maksimaliai tiksliai reaguotų į vairuotojo veiksmus. Patogiai valdyti automobilį padeda elektroninė pakabos valdymo sistema, geriau žinoma kaip „Dynamic Stability Damping Control“. Visada skrupulingai tiksliai reaguodama į vairuotojo veiksmus, priklausomai nuo kelio sąlygų ir vairavimo stiliaus, „Stinger“ pakabos valdymo sistema, posūkyje, siekiant pagerinti valdomumą suminkština priekinius ir sukietina galinius amortizatorius. Stabilumas važiuojant dideliu greičiu stiprinamas atvirkščiai – suminkštinus galinius ir sukietinus priekinius amortizatorius. Pirmą kartą „Kia“ istorijoje, modelis turi 5 važiavimo režimus: „Personal“, „Eco“, „Sport“, „Comfort“ ir „Smart“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių